Iemand anders op mijn pony?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtschade

Re: Iemand anders op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:52

Het maakt niet uit of TS zichzelf overschat of dat sommigen hier haar compleet onderschatten. Een normale instructrice gaat niet doordrammen om erop te mogen als de ruiter duidelijk aangeeft dit liever niet te willen. Die zoekt dan een andere methode, gezien de ervaring die een instructrice normaal heeft kent ze bij de meeste problemen ook een andere methoden dan erop gaan zitten.
Ik kan me wel voorstellen dat TS daar een slecht gevoel bij krijgt.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 16:55

Vandaag weer gereden, ben erg blij want na het loswerken een lekker los galopje gedaan! Ging super, netjes terug op comando en erg voorwaards, ook in de draf en stap. Lekker aan het been ook.
Wat de instructiese verder betreft, is ongeveer 20 misschien iets ouder. Heeft een 11 jarig paard.

Billy, ik weet nog zeker niet alles, daarom vraag ik het ook. Het is zo dat zij 2-3 keer per week er op wil en dat gaat mij iets te ver. Ze spring trouwens keurig aan.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:07

Klinkt alsof de galop eigenlijk best heel goed gaat joh! :D
Goed bezig zo :j

Enig idee of ze ook dr diploma heeft?
Het is inderdaad erg vreemd, en zo te horen onnodig dat zij erop wil/gaat..
Ik zou in ieder geval duidelijk proberen te maken, dat je het niet leuk vind dat zij er zo over door dramt. Wat zeggen je ouders erover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:10

Billy schreef:
Nope, maar wat hier gezegd wordt in het topic dat ze alleen maar gratis op die tinker wil rijden en stoer wil doen, is natuurlijk gewoon bullshit.....
Ik zou wel wat leukers weten om te rijden dan een tinker die net onder het zadel is nog niet genoeg balans heeft om te galopperen...

Ook dat weet je niet. Ik kan me inderdaad ook wel wat leukers bedenken dan dat. Maar niet iedereen is zoals ik. Misschien is die instructrice wel een wicht dat zich wil laten gelden. Het kan vanalles zijn... We weten er simpelweg te weinig van om conclusies te trekken.

Dat jij en ik het niet leuk zouden vinden om op zo'n pony te rijden en die 'instructrice' het blijkbaar wel wil doen, betekent nog niet dat die instructrice dat wil doen omdat ze nobele bedoelingen heeft. Of dat het dan meteen ook een goed idee is.

En wat moet een instructrice eigenlijk voelen aan een groene Tinkertank die niet wil galopperen? Iets wat ze van de kant blijkbaar niet kan zien? Wat dan?

TS, heeft deze instructrice eigenlijk met je ouders overlegd hierover? En ze uitgelegd waarom ze erop wil?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:14

Heb je al een filmpje ts?

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 17:15

Vandaag heb ik haar niet gezien. Ik vraag het haar zodra ik heer weer zie.
Mijn ouders vinden dat ik het zelf een beetje op moet lossen, ze hebben bijde weinig verstand van zaken.

Wat ook goed ging vandaag is dat ik haar zonder zweep in galop heb gezet, 3 keer zelfs! Van instructriese moet ik glijk tik geven als ze niet door galopeerd :( , maar eigenlijk hoefde ik vandaag alleen maar been een beetje bij te houden. :)

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 17:16

Filmpje maak ik, sorry dat jullie daar zo lang op moeten wachten.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:25

Absoluut een andere instructrice nemen!
Bianca boonakker is een heel kundige instructrice, en ook heel goed met het balanceren van paarden, enorm lief paardenmens is het ook!
Haar site is: www.2Bone.nl
Succes

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:26

Nou volgens mij ben je in ieder geval zelf heel goed bezig :j
En als je ouders zich erbuiten houden, dan zelf echt goed duidelijk maken aan haar, dat je het niet leuk vind dat ze steeds door dramt over erop te gaan. En dat je het niet nodig vind, omdat je zelf goed weet hoe je in galop moet :) Qua les, ik zou een ander zoeken, maar dat kan ik niet bepalen natuurlijk.
Weet ook niet, of er makkelijk een ander te vinden is daar, maar het is wel iets waar ik zelf naar zou kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:16

Direct een ander zoeken. Uit al je berichten lees ik dat je totaal niet tevreden bent! Dat is zonde want het moet iets zijn waar je flink van leert.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:37

Fijn dat het beter gaat maar wat jammer dat je diverse vragen gewoon niet beantwoord.

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:44

Ellebel123 schreef:
Het word best genant om een nieuwe instuctrise te nemen. Zij heeft namelijk haar paard op de zelfde stal staan.

Ja en? Jij wilt toch het beste voor je pony? En zo genant is het niet hoor..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:51

Fijn ts dat het al beter gaat.

Mijn boodschap: volg je gevoel.

Iemand die niet beter kan rijden dan jij, kan een prima basisinstructrice zijn. Dat is voor mij dus echt geen graatmeter.

Ook dat je instructrice even wil voelen lijkt me prima, dan voelt ze wat je paard doet en kan ze misschien beter aangeven wat je moet doen.

Je paard 2-3 x per week rijden waar jij je niet goed bij voelt moet je vooral niet doen. Het is jou paard.

Als ik het zo lees heeft je instructrice wel het beste met je voor. Ze heeft je het paard verkocht en je hebt wat struggels. Zij kent het paard en kan hem, door hem even bij te rijden weer even op het juiste spoor krijgen.

(Maar kan ook zijn dat ze lekker op 'haar' paard wil rijden zonder kosten en risico's)

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:25

Ellebel123 schreef:
Maxxlover, ik neem les om die fouten dus te verbeteren. Want in neem aan dat les daarvoor bedoeld is.

Ja daar heb je wel gelijk in.
Dan is het prettiger als je iemand kan vinden die je wel fijn vind lesgeven.
Maar die je nu hebt hoeft niet slecht te zijn, maar ze past waarschijnlijk gewoon niet bij jou.
Dat kan gebeuren.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 03:34

ik wacht ook op het filmpje