Nee. Absoluut nee.
Wat hier mist is een goede start. En daarmee bedoel ik het inrijden/ zadelmak maken. En dan niet alleen het inrijden zelf, maar waarschijnlijk alle grondwerk om ze voor te bereiden op het rijden mist. Helaas is dat in Nederland niet zo bekend en doet niemand iets behalve longeren. Maar longeren doet helemaal niets behalve (vaak zelfs verkeerde) spieren opbouwen. Maar mentaal? Niks nada noppes.
Wat hier gebeurd is, is iemand die dacht zn paard zadelmak te maken maat het verkeerd heeft aangepakt. Iemand die zn paard niet leest en niet weet hoe een paard zadelmak te maken op een manier dat het paard het begrijpt.
Zoek een proffesional op die dit allemaal op kan fixen, en ik weet t. Die zijn erg moeilijk te vinden, al helemaal in Nederland. Iemand die veel grondwerk doet en niet zo op een paard springt die niet is voorbereid.
Zelfs een paard die al 10 jaar onder het zadel is kan nog problemen vertonen, of krijgen, door verkeerd inrijden. Zo ben ik er 2 weken geleden vanaf gebokt door zon situatie. En dit paard heeft al heel wat mensen op zn rug gehad

Verkeerd beleerd, nooit geleerd hoe te geven voor druk, altijd in zn eigen schulp gebleven, meestal door beginners gereden. En toen ging ik er op. Zat opeens op een rodeopaard

Waarom? Dit paard wordt altijd heel gespannen in zn ribben. Had ik eerst nier door, las m niet goed. Ik spoorde hem aan, te lange teugels en toen was t boem.