Rijden zonder stress: geen makkelijk zaak

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Rijden zonder stress: geen makkelijk zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:05

Pateeke: Mooi omschrijven:) Zou het niet beter kunnen...dankjewel:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:53

Ik ken het gevoel. Zelf ook een tijdje gespannen geweest in de galop. Er een paar keer afgebokt geweest van een ander paard, men eigen paard die op buitenrit op hol is geslagen en geen controle meer over te krijgen was. Ik zag het ook allemaal even niet meer zitten. Ik heb toen rustig aan met men eigen paard meer en meer gegalopeerd tot ik vond dat het genoeg was, en zo stilletjes aan verder. Ondertussen gaat het al terug goed, maar buitenritjes heb ik toch niet meer gedaan. Heb het nog 1x geprobeerd, en toen was de paniek bij men paard te groot, en vervolgens ook bij mij, dat het het veiligst was om af te stappen en te voet terug te keren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:11

Straks een priveles voor de galop.Eerst het vertrouwen krijgen in de pony.Normaal rij ik op een rustig paard.Maar nu een uitdaging.Een paar keer gegaloppeerd op haar.Toe schrok ze en ging als een raket de bak door(bleef wel zitten gelukkig).Dus nu weer een les alleen zonder de groep om weer vertrouwen te krijgen.

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:17

Lessen is altijd goed, eigenlijk een noodzaak, ook al rij je nog zo lang. Als er fouten insluipen en je wordt niet gecorrigeerd kan dit op effect op het gedrag van je paard gaan krijgen. En onzekerheid veroorzaken. Maar net zo belangrijk als lessen is het vinden van een instructeur waar het mee klikt, die ziet waar je problemen zitten en aansluit op jouw wensen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:44

Net terug.De hele les geleerd om te stappen,stoppen.En draven,stoppen achter elkaar dan.En dat in combinatie met de zit en naar voren kijken.Ik heb nu het vertrouwen weer terug dat ze reageert als ik dat wil.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:55

Super, dat klinkt goed!

Man, heb ik hem genepen daarstraks. Moest door de enge hoek. Ze is daar heel kijkerig en let totaal niet meer op mij...
Heel hard op gewerkt en op het einde ging ze erdoor en bleef ze met haar hoofd bij haar werk :D. En toen zei de instructrice "nu in galop". Daar voelde ik mij echt nog niet klaar voor, paard viel altijd voor de hoek stil omdat ik me opspande... Uiteindelijk riep instructrice "verstand op 0 en er gewoon door" en heb ik dat gedaan. Wat was ik blij dat ik dat gedaan heb, het voelde zo heerlijk :D

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:31

Gaandeweg steeds een stapje verder. Het rijden opzich gaat nu goed. Meneer kan nu ook rustig zijn voorbeen optillen om aan te springen. En bovenal ik begin er langzaam steeds meer van te genieten dat we op het goede pad zitten en gelukkig een instructrice die meedenkt en met oplossingen komt en dat begint vruchten af te werpen. *\o/*

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:13

Bij mij gaat het galopperen eigenlijk elke keer beter. Ik zie er niet meer tegenop en durf ook gas te geven. :-). Stap er nu ook zekerder op.

Nu de enge hoek bij de ingang nog door beide kanten op. Linksom is dat geen probleem maar rechtsom wel, maar dat komt meer vanuit mij dan vanuit hem heb ik het idee. Heb er een gewoonte van gemaakt wat eerder af te slaan maar moet eigenlijk gewoon doorrijden. Linksom doe ik dat wel gewoon. Dat is de volgende stap!