Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
RRHeino schreef:Wat fijn dat zoveel mensen helpen meedenken.
Ik zou graag nog willen aangeven dat mn paardje volledig is nagekeken aangezien zijn leeftijd leek ons dit altijd al verstandig om is te laten doen voor hij straks aan het grotere werk begint. Daarbij moet je denken aan klinisch en rontgonolisch.Spierkwesties wel gevoelt door DA maar niet speciaal naar laten kijken(Tip fysio werd hier aangedragen)! Ik rijd mijn paardje ligt dat houd in dat ik hem zeker niet opgericht aan de teugel zet maar gewoon lang en laag op het moment dat hij wilt ontspannen. Hij hoeft ook echt niet alle bochten keurig te nemen daar is hij tenslotte nog veel te jong voor. Veder doe ik wat lage sprongetjes voor de afwisseling. Het paard word niet erg vaak gereden ivm studie,2/3 week max. Het gaat er eigenlijk om dat hij braaf blijft. Hij staat nu wel stil ook ivm studie en een ander paard die ik wel nog rijd. En ook omdat hij die kreupelheid vertoont. Ik heb dit topic ook meer geopend omdat ik graag mensen wilde horen met zulk gelijk soorten problemen. Het is namelijk niet zo dat ik mijn paard volgend jaar in de Z wil hebben of er haast bij heb aangezien hij nu toch lekker stil staat. Ik hoop hiermee de meeste vragen weer even te hebben beantwoord!
Sammie schreef:Er is anders zat bewijs en voorbeelden hier genoemd. . Maar onbekend maakt onbemind blijkbaar.. dat jij of jullie t niet hebben meegemaakt maakt niet dat het niet bestaat. . Van zulke denkwijzes schrikken andere mensen weer.
Jentecats schreef:ik kan helaas geen antwoord geven specifiek wat er aan de hand is met jou pony maar ik heb wel even een ervaring op mij stal;
er stond een pony te koop die van de eigenaresse was, 's ochtends liep ze goed niks aan de hand vervolgens kwam er die middag een koper kijken. Ze ging spontaan kreupel lopen..koper niet opgestapt wel gelongeerd en liep inderdaad kreupel. Paard is op stal gezet en vervolgens heeft de eigenaresse aantal uurtjes later even gekeken hoe het ging, nou werkelijk niks aan de hand en kon ze zo weg rijden zonder problemen geen stapje verkeerd gezet! leek wel of de pony niet wilde dat degene haar zou kopen en daarom kreupel ging lopen.
In 1 van de eerste reacties zei iemand dat een paard niet kan doen alsof omdat ze daar te dom voor zijn, ik geloof dat persoonlijk niet helemaal. Sommige paarden weten hoe de paardenknoop los kan, stal open maken, rits dicht en open noem maar op. Dit kunnen ze neem ik aan niet als ze zo dom zouden zijn
Babootje schreef:RRHeino schreef:Wat fijn dat zoveel mensen helpen meedenken.
Ik zou graag nog willen aangeven dat mn paardje volledig is nagekeken aangezien zijn leeftijd leek ons dit altijd al verstandig om is te laten doen voor hij straks aan het grotere werk begint. Daarbij moet je denken aan klinisch en rontgonolisch.Spierkwesties wel gevoelt door DA maar niet speciaal naar laten kijken(Tip fysio werd hier aangedragen)! Ik rijd mijn paardje ligt dat houd in dat ik hem zeker niet opgericht aan de teugel zet maar gewoon lang en laag op het moment dat hij wilt ontspannen. Hij hoeft ook echt niet alle bochten keurig te nemen daar is hij tenslotte nog veel te jong voor. Veder doe ik wat lage sprongetjes voor de afwisseling. Het paard word niet erg vaak gereden ivm studie,2/3 week max. Het gaat er eigenlijk om dat hij braaf blijft. Hij staat nu wel stil ook ivm studie en een ander paard die ik wel nog rijd. En ook omdat hij die kreupelheid vertoont. Ik heb dit topic ook meer geopend omdat ik graag mensen wilde horen met zulk gelijk soorten problemen. Het is namelijk niet zo dat ik mijn paard volgend jaar in de Z wil hebben of er haast bij heb aangezien hij nu toch lekker stil staat. Ik hoop hiermee de meeste vragen weer even te hebben beantwoord!
Tja moeilijk hoor. Er was toch wel een serieuze aanleiding voor de kreupelheid (door het hek gejaagd).
Paard vertoont kreupelheid onder belasting en met name in het bochtenwerk.
Mijn vraag is, heb je het paard ook bij je DA gereden?
Het kan zijn dat hij onbelast klinisch geen problemen geeft, maar belast wel.
Ik geloof ook niet dat je paard doet alsof hij kreupel is. Die geeft aan dat hij ergens last van heeft. Aan jou de schone taak om uit te vinden wat. Dat je DA het niet kunt vinden, wil niet zeggen dat er niets is.
Persoonlijk zou ik een second opinion doen.
Sammie schreef:Er is anders zat bewijs en voorbeelden hier genoemd. . Maar onbekend maakt onbemind blijkbaar.. dat jij of jullie t niet hebben meegemaakt maakt niet dat het niet bestaat. . Van zulke denkwijzes schrikken andere mensen weer.
DatBenIkNou schreef:Ik schrik nergens van hoorDaar hoef je niet van te schrikken aangezien niet geloven dat een paard faked geen schade aan kan richten. Andersom wel!