Mijn paard heeft soortgelijke acties gehad onder het zadel... Het betreft hier wel een jong paard (toen 4 jaar.. 1.76 hoog) Maar paard heeft vanaf dag 1 onder het zadel nooit een stap verkeerd gezet. Op een jeugdig bommetje maken bij het inrijden na dan , maar niks heftigs wat niet uit te zitten viel. Tot begin dit jaar , dit gebeurde de eerste keer met mij erop tijdens het rijden zomaar vanuit het niets. Ook mijn paard had haar oren strak naar voren , ze bleef even door rennen toen ik er eenmaal naast lag maar daarna kwam ze al snel weer bij de mensen staan en knuffels halen. Eerste keer heb ik hier niet veel bij nagedacht , dacht zal wel geschrokken zijn van de pony die erbij liep in de bak die ook ineens aan de kletter ging (klieren). Maar 3 weken erna is ze met mijn verzorgster aan het stieren gegaan , zo erg dat me instructie er behoorlijk van schrok , het gebeurde tijdens het instappen al en er was verder totaal geen aanleiding van buitenaf. In de omgang was ze overigens nog steeds het zelfde enorm lieve paard.
Ik heb haar toen even rust gegeven (ik had een zwaar gekneusde rug en me verzorgster durfde niet meer) , veel gelongeerd .. proberen uit te vogelen wat er aan de hand was. Osteopaat erbij gehaald , haar rug en bekken zaten finaal vast en zadel was rond uit belachelijk aangemeten blijkbaar. Na 2x behandeling van de osteopaat , 2maanden gelongeerd te hebben en een nieuw aangemeten zadel kan ik zeggen dat mijn paard nu weer loopt als een zonnetje. Tot de dag van vandaag nog niet 1 kleine vlucht reactie gevoeld en geen rare fratsen meer.
Zegt natuurlijk niet dat het bij ieder paard het zelfde is , maar de kans dat het probleem daar zit is aanwezig.