AmoorM schreef:Daar heb je gelijk in. Maar waarom moet je dan een theorie aanhangen? Als je 3 mensen hebt en 3 mensen zeggen wat anders, maar ze denken alle 3 gelijk te hebben. Dan kies je toch wat het beste voor jou paard is? En niemand omdat een MdJ of AdB dat zegt? Of omdat dat in het boekje staat.
Persoonlijk zou ik stukjes eruit halen waarvan jij denkt dat dat van toepassing is.
Of een voorbeeld, je paard wilt geen juiste stelling aannemen en de theorie zegt dat je zus moet doen, maar tijdens het rijden verneem je zelf dat je beter zo kunt doen. Wat doe je dan? Luister je dan naar de theorie of naar je paard?
Ik kan mij niet voorstellen dat er één man of vrouw is die zegt dat het zus of zo moet en dat dit werkt voor alle paarden.
Juist, je probeert eens wat, je luistert naar je paard, je blijft eerlijk, werkt dit? Ja? Goed! Nee? Je probeert iets anders! Daar is het trainen voor.
Wel altijd fijn om een kundig iemand te hebben die mee kijkt en instructies geeft, die ziet namelijk hoe het eruit ziet. Daar is je les dus voor.