Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:Nachtlampje schreef:Ik ben eigenlijk enorm benieuwd naar het "nut" van deze gang. Hoe hebben paarden dit ooit kunnen ontwikkelen, wat kunnen ze er mee? Struikelen over een grote kei?
Tja wat is het nut van de extra gangen van een ijs? Of alle andere gangenpaarden?
Ze kunnen het en ze staan erom bekend. Niks niet zielig.
Heb trouwens geTemd op de TS. 2 reactie uitlokkende videotopics plaatsen en dat als nieuweling op Bokt.
BaileyMix schreef:Ik vraag me ook inderdaad af hoe het komt dat deze paarden zo lopen. Dat geldt voor alle gangenpaarden, overigens. Waarom hebben juist deze dieren een extra gang? Is het echt een gen dat hiervoor zorgt en zo ja, wáárom? Ik snap het niet haha.
Pily schreef:BaileyMix schreef:Ik vraag me ook inderdaad af hoe het komt dat deze paarden zo lopen. Dat geldt voor alle gangenpaarden, overigens. Waarom hebben juist deze dieren een extra gang? Is het echt een gen dat hiervoor zorgt en zo ja, wáárom? Ik snap het niet haha.
Oke, ik heb me slechts heel even ingelezen op wikipediamaar hier komt mijn theorie:
Ze komen uit Zuid-Amerika, land met veel open vlaktes tot zover ik weet. Ze moesten in het wild ver lopen, en stap was niet snel, en draf kostte te veel energie, dus....
voila paso corto! een soort gang die er tussenin zit!
Verder is dit ook maar een theorie van mijen zeker geen waarheid!