dressuur of dieren kwelling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:26

Incl sprongetjes :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:27

NatasjavE schreef:
Onali schreef:
[ Video ]

het galopeert *\o/*

:+

Het word voor mij nog niet beter.

Gelukkig hoef je er ook geen te kopen. :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:28

Wat een leuke opzet voor een wedstrijd.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:34

Onali schreef:
Nachtlampje schreef:
Ik ben eigenlijk enorm benieuwd naar het "nut" van deze gang. Hoe hebben paarden dit ooit kunnen ontwikkelen, wat kunnen ze er mee? Struikelen over een grote kei? :')

Tja wat is het nut van de extra gangen van een ijs? Of alle andere gangenpaarden?

Ze kunnen het en ze staan erom bekend. Niks niet zielig.

Heb trouwens geTemd op de TS. 2 reactie uitlokkende videotopics plaatsen en dat als nieuweling op Bokt. >;)

Ik lees nergens dat ik het zielig noem.
Ik lees echter net van Fiffil dat dit een verzamelde vorm is, dan is het ook beter te begrijpen.
Een normale tolt is makkelijk en telgang gaat knoerthard, ik zie daar wel nut in. Dat gedribbel van een Paso niet, maar het blijkt dus een verzamelde vorm te zijn van die gang.

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:36

BaileyMix schreef:
Ik vraag me ook inderdaad af hoe het komt dat deze paarden zo lopen. Dat geldt voor alle gangenpaarden, overigens. Waarom hebben juist deze dieren een extra gang? Is het echt een gen dat hiervoor zorgt en zo ja, wáárom? Ik snap het niet haha.

Oke, ik heb me slechts heel even ingelezen op wikipedia :+ maar hier komt mijn theorie:

Ze komen uit Zuid-Amerika, land met veel open vlaktes tot zover ik weet. Ze moesten in het wild ver lopen, en stap was niet snel, en draf kostte te veel energie, dus....
voila paso corto! een soort gang die er tussenin zit!

Verder is dit ook maar een theorie van mij :7 en zeker geen waarheid!

Angela

Re: dressuur of dieren kwelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:43

Prachtig om te zien. Bij het veulentje is het net alsof de onderste helft van het beeld (de benen) sneller afgespeeld wordt als de bovenkant :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:48

Pily schreef:
BaileyMix schreef:
Ik vraag me ook inderdaad af hoe het komt dat deze paarden zo lopen. Dat geldt voor alle gangenpaarden, overigens. Waarom hebben juist deze dieren een extra gang? Is het echt een gen dat hiervoor zorgt en zo ja, wáárom? Ik snap het niet haha.

Oke, ik heb me slechts heel even ingelezen op wikipedia :+ maar hier komt mijn theorie:

Ze komen uit Zuid-Amerika, land met veel open vlaktes tot zover ik weet. Ze moesten in het wild ver lopen, en stap was niet snel, en draf kostte te veel energie, dus....
voila paso corto! een soort gang die er tussenin zit!

Verder is dit ook maar een theorie van mij :7 en zeker geen waarheid!

Deze paarden stammen af van de paarden die zijn meegenomen door de Zuid-Europeanen (vandaar het barokke uiterlijk).
De Spaanse plantage eigenaren hadden grote stukken uitgestrekt land en voor hen was het dus prettig om daar in een comfortabele gang te kunnen rijden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:52

Het feit dat mensen hier struikelen over een showgang en sterker nog, denken dat het de enige gang van het paard is, en dan ook nog navenant reageren; laat ook weer zien hoe groot de wil om zich te informeren vóór het reageren is. PF's hebben net als andere gangenpaarden gangen die getraind moeten worden. Je kan van een ijs ook niet verwachten dat hij alles direct in de goede takt beheerst, dat traint zich, net als een PF. Dwz dat het ook helemaal niets zegt over de kwaliteit van het ras, maar over de kwaliteit van de trainer van dat specifieke paard. En uiteraard, smaken verschillen, tussen de HTK recreatiepaarden kun je ook behoorlijke misbaksels vinden, die voor hun eigenaar dan weer helemaal prima zijn, voor rassen idem.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:54

Ziet er erg grappig uit.. en die veulens.. <3

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:01

Dat filmpje in de OP en die filmpjes van die veulentjes zijn toch wel heel komisch moet ik zeggen :') Vooral die veulens.

Verder vind ik Paso Fino's best leuke paarden. Gangenpaarden in het algemeen vind ik altijd wel leuk, al zijn Rocky's toch echt m'n favoriet.
Oja, NatasjavE, ik ben he-le-maal gek van Gelderse paarden en tuigers, zijn echt m'n lievelings'rassen'. En toch vind ik gangenpaarden ook leuk. Dus het is mogelijk om 2 totaal verschillende rassen leuk te vinden hoor :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 04:06

Jeetje, ze hebben gewoon geen sprong of 'gedragenheid'.. :+
De gangen zijn zo enorm vlak ze hebben geen zweefmoment in deze gang en de beenzetting doet me een beetje denken aan de stap, het zou inderdaad vast makkelijk zitten zijn (je word niet opgegooid als ruiter zijnde). Beetje als de stap en galop, maar dan in een draf. :P

Wel grappig om te zien! :))

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 04:22

Ik rij op dit moment als tourguide op een ranch op Aruba en hebben door ook alleen maar Paso Fino's. In het begin moet je even wennen, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk een geweldig ras vind! Ze zitten heerlijk en hebben een top karakter, veel temperament maar ook eigenlijk heel koel in het hoofd. Iets is een keer eng bij de jonge paarden en de volgende keer zullen ze er gewoon langs lopen.

Niet alle paarden bij ons kunnen even goed de extra gangen, maar eigenlijk de meeste wel. Het ligt er ook heel erg aan wie erop zit. Zet je er een toerist op die nog nooit heeft gereden dan zullen ze het ook niet heel snel laten zien. Ondanks dat zitten ze nog steeds heel erg lekker en zijn daarom om goed voor mensen die nog nooit hebben gereden.

Ze kunnen ook gewoon stappen, draven en galopperen (ook die galop zit erg fijn!) Maar vaak rij ik ze tijdens het draven toch een beetje richting de extra gang omdat het gewoon erg fijn zit en ik daardoor beter om de toeristen kan letten.

Als ik het geld had had ik zo het paard waar ik hier op rij over gekocht en meegenomen alleen dat zit er even niet in :P

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:56

Floortz schreef:
Tegen de tijd dat je dat pakkie shag hebt gehaald bij de dichtstbijzijnde winkel ben je wel van het roken af... :D

Whahahahhahaa OMG _/-\o_ :') :D

Verder heel bijzonder om te zien en erg grappig. Doet me een beetje denken aan snelwandelen bij mensen.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:17

ik zou het best een keer willen uitproberen, het lijkt me best lekker zitten. Voorderest vind ik het een mooi ras om te zien max_m zit de galop hetzelfde als die van normale paarden (zonder extra gang) of anders?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:19

Die veulentjes :)
het is weer eens wat anders dan piaffe en passage.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:27

Sizzle schreef:
Hier staat er een op stal.
Ik denk iedere dag weer dat het beest kreupel is :+

Ken er dus ook eentje. En dat is idd wat je erbij denkt :D :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:29

Dit topic hoort bij Links. De TS heeft echter nog niet genoeg berichten om op dat forumdeel te kunnen, vandaar een slotje.