Ik ken de situatie hoor, is alles behalve grappig als een paard echt in paniek aan de kletter gaat en er geen enkele prikkel meer door komt. Word je niet vrolijk van

Ben er zelf ook wel af gesprongen op het moment vlak voor paard met wit voor de ogen aan de kletter ging, of er af gevallen en met gevaar voor eigen lijf de teugels daarbij vast te houden om het TEGEN te houden

De aller-aller-laatste optie (als uitzitten tot je weer door komt, paard langzamer gaat of thuis is, niet gaat) die je hebt is er vanaf springen en daarbij jezelf als anker uitgooien in de hoop dat je zodoende dankzij die snok aan de teugels het paard uit de paniek krijgt.
Als argeloze verkeersdeelnemer mag je vind ik gewoon hopen dat iemand die een paard op de openbare weg brengt, er alles aan doet om te voorkomen dat dat dier in paniek los komt te lopen.
Wie weet wat er die keren gebeurt was met andere mensen als ik de teugels niet vast had gehouden...had bij wijze van spreken 1 van jullie of je dierbaren een paard op je motorkap of in de kinderwagen kunnen krijgen, dat wil je toch niet op je geweten hebben

Dat een ander er voor kiest om te denken: ik vind dat te gevaarlijk voor mij en kies voor mezelf, dat is een keuze die je mag maken

Maar ik vind dat je dan je verantwoordelijkheid niet neemt om je eigen probleem bij jezelf te houden, dat is ook gewoon een gedachte die ik mag hebben