We hebben zijn boekje bekeken, paard is tot 2013 bij zijn fokker gebleven, dan doorverkocht aan een meisje die hem niet goed genoeg vond (hij trekt balken) heeft ze hem geruild (+opleg van héél veel geld) voor een beter paard met de persoon die nu eigenaar is. Nadeel is dat hij redelijk verwaarloosd is, de hoeven zijn dringend aan nieuw beslag toe & in 2014 heeft hij dus ook niets van vaccins gehad.
De dierenarts had ook al gebeld naar de keuringsarts van zangersheide, die kon de oude foto's niet doorgeven (uit respect voor de fokker => hij heeft ze betaald, dat snap ik wel) maar alles is telefonisch besproken geweest & foto's uit 2011 waren super in orde! Ondertussen kan het straalbeen wel veranderd zijn en vanaf 6-7 jaar kan je ook al spat en artrose zien dus als de hoefsmid geweest is worden er ook nog opnieuw fotos getrokken. & tot slot, het bol zetten onder het zadel in het begin zal waarschijnlijk zijn omdat de boom van mijn zadel iets te smal is (hebben we getest), dus laten we ook meteen een zadelpasser komen als hij van mij is.
Bedankt iedereen voor de meningen & reacties! Ik hoop dat de foto's goed zijn en ik een nieuwe start kan maken met deze kanjer!