Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:Verder leerden wij vroeger ook dat het doorntje van het gespje in het midden van de teugel altijd naar links moet wijzen. Daar werd dan als uitleg bij gegeven dat je dan met afstappen er niet in kan blijven haken, maar dat vind ik zelf wel wat ver gezocht. Toch let ik er na 40 jaar nog steeds op als ik mijn teugels aan het bit vastmaak dat het doorntje naar links wijst.
Jolien87 schreef:Volgens mij moet je zo ongeveer door elkaar heen gaan willen de teugellussen bij elkaar in de buurt komen, of je moet flinke teugellussen hebben.
gomir schreef:Jet schreef:Verder leerden wij vroeger ook dat het doorntje van het gespje in het midden van de teugel altijd naar links moet wijzen. Daar werd dan als uitleg bij gegeven dat je dan met afstappen er niet in kan blijven haken, maar dat vind ik zelf wel wat ver gezocht. Toch let ik er na 40 jaar nog steeds op als ik mijn teugels aan het bit vastmaak dat het doorntje naar links wijst.
Ik zat al te wachten tot iemand dit zou zeggen. Pinnetje links, lipje rechts. Na een aantal jaar 4/8-tal blijft dat me wsl tot in het verpleeghuis bij. Vind het ook uitermate irritant als het verkeerd om zit
gomir schreef:Jolien87 schreef:Volgens mij moet je zo ongeveer door elkaar heen gaan willen de teugellussen bij elkaar in de buurt komen, of je moet flinke teugellussen hebben.
Die teugellussen zullen ook niet in elkaar raken, maar die uitstekende voet van degene die je passeert met vaak ook de tenen nog naar buiten gedraaid misschien wel