Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hevonen schreef:Een prachtig paard! Maar zo te zien (filmpjes) ook een erg nerveus en gespannen paard.
Weet je zeker dat hij goed ziet met beide ogen (is dat getest of is er alleen in zijn ogen gekeken?)?
Veel heen en weer slepen is iets waar paarden vaak moeite mee hebben, en helemaal als ze zo gespannen zijn als dit paard. Kun je hem niet op een plek laten? Hoe vaak rij/longeer/train je. Heeft hij weleens een dagje of meer vrij? Hoeveel uur per dag loopt hij in een groep in de wei op de verschillende adressen? Heeft hij een favoriet maatje?
ikke schreef:abbycootje schreef:Ja maar dan moet je wel weten waarop je wil laten testen dat is wat ik bedoelde
Vitamine/mineralenhuishouding verteld je al een hoop. Daarnaast zijn er nog enkele simpele dingen om vast te stellen; daar kan je dierenarts je prima over inlichten.
abbycootje schreef:hij krijgt regelmatig een vitaminespuit, en heeft ook een mineraalsteen waar hij afentoe gebruik van maakt.
Dus het lijkt mij niet zeer waarschijnlijk dat hier een tekort aan zou zijn. Of zijn er nog minderalen/vitamines die dan nog ontbreken?
Ik zal binnenkort iig eens contact opnemen met de DA en vragen waar evt. het meest voor de hand liggend is om op te testen.
abbycootje schreef:hij krijgt 2-3 keer per jaar een vitamine spuit, wat mij verteld is dat alle overige vitamine die niet tekort zijn gewoon uitgemest worden dus dat dit geen verdere invloed heeft.
Yntel schreef:Heb je je paard wel eens medisch na laten kijken?
Kijk eens na jezelf, hoe ben jij als ruiter? Ligt het aan jou? Ligt het aan de combinatie?
Misschien past de stijl van rijden niet bij dit paard. Probeer eens wat anders.