Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lady62 schreef:Ik zou hem naar een goede trainer brengen.
Dat hij problemen heeft met zijn rug geloof ik niet zo.
Ik denk eerder dat het met angst te maken heeft.
Zoek een trainer die ook aan de psychische kant van je paard gaat werken.
Alleen het rijtechnische lost volgens mij het probleem niet op.
Mocht het wel een lichamelijk probleem zijn dan komen die er ook wel achter.
Dreamy schreef:Dierenarts is geweest en heeft een sterk vermoeden dat het paard last heeft van zijn nieren. Daar heb ik poeders voor gekregen (homeopatisch) en over 2 weken gaan we controleren of dit aanslaat. Vriendin van mij heeft er erg goede ervaringen mee, terwijl ze bij de kliniek er tot twee keer toe niet uit kwamen. Hopelijk werkt dit ook bij mijn paard.
Ben voor nu zelf bezig met grondwerk, Joolien. Op een ontspannen manier bezig met "boven" hem bezig zijn op een krukje (poetsen, aaien, over hem heen buigen en mezelf laten zien). Gisteren begon hij hierbij ook gewoon echt weer even te relaxen.
Ben inderdaad babystapjes aan het maken en probeer hem ondertussen wel aan de longe z'n spieren te laten behouden/kweken.
En... Vandaag kwam meneer zelfs naar me toe gegaloppeerd! (In de tijd dat we reden terug thuis, liep hij van me weg als hij me zag. De druk op hem en mij had ik te hoog gelegd, geen plezier meer in..)

Nirvana_ schreef:Is het geen mogelijkheid het zadel er nog een jaar af te laten?
Ik krijg eigenlijk het gevoel dat het paard er -mentaal- nog niet klaar voor was / is. En door deze slechte ervaring daarin alleen maar gigantisch bevestigd is.
Aangezien hij ondertussen wel een leeftijd heeft om aan het werk te gaan.. Je kan hem ook fantastisch trainen als je ernaast blijft lopen! Zelf werk ik heel veel aan de hand, dus naast de schouder met wel twee teugels in handen, of aan de lange teugel.
Zelf hebben we met dit werk een hele mooie basis voor onder het zadel gelegd, met oefeningen zoals wijken, en schouderbinnenwaarts
Je klinkt als iemand die het beste voor zijn paard over heeft. Denk er gewoon eens over na!
Welke weg je ook kiest, ik wens je ontzettend veel succes.