Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Simpelman schreef:Overigens werkt de longeerhulp véél beter aan een stalhalster i.p.v. aan het bit.
Simpelman schreef:Onderste ring.
vencedor schreef:Moet je vonneke pb sturen, die had geloof ik van die haring elastieken er tussen gemaakt.
midgie schreef:Nou ik heb filmpjes gezien op youtube, het paard word wel degelijk omlaag gevraagd door de hulp, hij corrigeert zichzelf, krigt druk op de onderkaak en als je daar maar lang genoeg druk op krijgt dan ga je vanzelf laag lopen, maar is dat op de juiste manier en technisch klopt het van geen kanten, want zie ook paarden die uit balans lopen met het hoofd naar buiten , dus tegen alle druk in en uit balans, tenminste bals je ze voor wil bereiden op de ruiter is dat niet heel nuttig om zo rond te laten lopen,
Dus het paard kiest om laag te lopen omdat hij geen keus heeft,
vencedor schreef:Ja klapperen blijft hij denk ik. Maar dan wel iets van demping. Ik gebruikte hem eigenlijk niet meer. Aan halster eens testen!
[***] schreef:vencedor schreef:Ja klapperen blijft hij denk ik. Maar dan wel iets van demping. Ik gebruikte hem eigenlijk niet meer. Aan halster eens testen!
Bij mij hangt hij ook al geruime tijd in de kast. Ga het zeker eens met halster testen. Waar maak je de longeerlijn dan vast? Ook aan de onderste ring of aan de zijkant?
nderste ring en je hebt dat sowieso niet meer. Toch heb ik het vaakste met hoofdstel gelongeerd, paarden gaan niet echt in het bit hangen om rukjes te ontvangen. Het middel is echt zelfregulerend, d.w.z. het geeft aan het paard de mogelijkheid om de kracht van inwerking aan te gaan of juist zich er op aan te passen. Ik heb er geen gehad die er niet BETER en goed over de rug van zijn gaan bewegen.
), maar totaal geen last van geklapper. Hij doet het er juist onwijs top op. Andere longeerhulpen zijn te dwingend en voor de dubbele longe is hij veel te gevoelig (in combinatie met mijn onkunde daarvan).