Eindelijk eens fotos van het 'normale' rijden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:32

Ik zal niet ook gaan zeuren om de slof, dat is wel genoeg gedaan vind ik..
Je hebt een leuke pony, en zoals in je profiel te zien is ook een leuke springer.. Waarom gebruik je geen martingaal tijdens het rijden? Deze 'voorkomt' ook dat je pony z'n hoofd niet te ver om hoog kan doen, maar is minder gedwongen dan de slof..

Veel succes in ieder geval!! (enne, alkmaar is hier niet ver vandaan Knipoog )

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:33

Pipo"]
[quote="Anike schreef:
ik heb mijn hand wel vaker daar.. dan wil ze lager en ronder

(ja ik weet het een pony met gebruiksaanwijzing:n)

als jullie willen mogen jullie gerust een keer komen proberen hoor..!!!



Die pony heeft geen gebruiksaanwijzing, jij hebt een gebruiksaanwijzing. En het ergste is.........je geeft je pony de schuld van jou fouten!
[/quote]

AMEN! Ja, pipo, ik ben het (voor 1 van de 1e keren Tong uitsteken) volledig met je eens! Dit paard wordt op deze foto's niet op de juiste manier gereden! Wordt puur op de slof gereden! Ik kom graag een keer langs. Ik zeg niet dat ik het beter kan, maar weet zeker dat ik niet zo met een slof overweg ga! En ok, ze gooide haar hoofd omhoog, dat wil imo nog steeds niet zeggen dat je dan de teugels los moet gooien, en de slof strak aan moet trekken!
Ook vind ik dat er te weinig lengte in de hals zit. Verder vind ik het wel een mooi beestje Maar niet op de juiste manier gereden!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:35

Ik heb niks toe te voegen aan de mensen hierboven. Slof weg en werken aan ontspanning! Want zo wordt het niks ... En zoek een andere instructrice.

P.s.: Je hebt een mooi paardje!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:39

als ze dit alleen te zien krijgen, begrijp ik nu waarom onze amerikaanse vrienden zo over onze rijkunsten denken.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:42

ach, zolang ze de rest van het topic maar lezen

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:45

ik wil dat jullie nu stoppen met het afzijken van Sammira en Anike.. het is nu genoeg gweest... ze is nu op haar fouten gewezen.. we zullen er eens naar kijken als herman wientjes langskomt van het weekend.. een a.s. dinsdag gaan we met sammira naar Arjen Teeuwissen.. en dan gaan we zoeken naar een andere oplossing... vriendelijk bedankt maar het is nu wel genoeg!!

lovelance

Berichten: 2018
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:46

Anike schreef:
ik weet het van de slof.. maar ze wil zeich zelf te veel oprichten. En omdat ze niet laag en rond wil neem ik soms een slof erbij. ik weet dat jullie er tegen zijn, maar er is niks anders aan te doen.


Maar je kan een slof 'gebruiken' of een slof 'gebruiken' als je begrijpt wat ik bedoel. Dit is geen correct gebruik van een slof! een slof moet in een boogje hangen en alleen inwerking hebben bij het omhoog van het hoofd, wat je hiermee creert is een vreselijk gespannen paard (kijk z'n staart) die met z'n neus op z'n borst loopt (en dit vind ik vreselijk). Zoek de oorzaak ergens anders en schuif het probleem niet voor je uit door op deze manier met slof te rijden.

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:51

Er is inmiddels al genoeg gezegt over het gebruik van de slof, daar ga ik nix meer aan toe voegen. Hoop wel voor jullie allebei, voor zowel het paardje als jou, dat het bezoeken van Herman Wientjes en Arjen Teeuwissen iets oplevert wat je doet inzien dat dit niet de juiste manier van slofgebruik is. Want je hebt een heel leuk paardje, het zou zonde zijn om haar te verpesten!

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:53

meiden meiden meiden.. voordat jullie een antwoord plaatsen LEES dan.. eerst..
Sammira is erg verpest geweest.. kijk op anike haar profiel zie fotos..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:54

Ik vind gewoon dat je niet met slof moet rijden, omdat je daar op dit moment niets mee op lost! Wat ik zie is een boos en dwars paard, waar je als je zo mee doorrijdt op een gegeven moment niets meer mee kan. Je raakt zo in een vizieuze cirkel, waarbij het alleen maar slechter en slechter gaat. Dat kan je oplossen door aan de basis te werken en dus die slof weg te doen en aan de ontspanning te werken.
Ik zeg niet dat ik permanent tegen de slof ben, maar het moet gezien worden als een allerlaatste hulpmiddel!
En als jij les krijgt van Arjen Teeuwissen & co dan zou ik helemaal verwachten dat die een slof niet aanraden. En dat ik nooit les van hun zou krijgen, vind ik gewoon dikke b*llsh*t! Ik hoef ook helemaal geen les van hun, wil ik niet eens!!

En wil je mij de volgende keer geen boze PB meer sturen? Ik probeer alleen maar te helpen en het is niet boos bedoelt ofzo, ik geef alleen maar mijn mening!

Groetjes Amethyst.

lovelance

Berichten: 2018
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:56

ik zie ook wel dat ze er veel mooier uitziet dan voor ze haar kocht... maar ze is erg verpest geweest zeg je?? Maar dan heb ik een vraag waar ik graag serieus antwoord op wil: 'wat proberen jullie precies te bereiken door op deze manier met slof te rijden'??

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:56

en kan iedereen nu es stoppen over da slofgebruik? ik heb het hele topic doorgelezen, en ik heb foto 2 opnieuw bekeken, en als ik goed zie, is het toch wel de slof die loshangt!
verder vind ik het een zeer mooi paardje!
(hoe krijg je hem zo wit?)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:56

Uuhhhhh.. het is maar wat jij normaal rijden noemt.. Lips are sealed
Volgens mij heb jij het recht niet met slof te rijden.. commantaar is er verder al genoeg gegeven.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:59

FasHi0n schreef:
ik wil dat jullie nu stoppen met het afzijken van Sammira en Anike.. het is nu genoeg gweest... ze is nu op haar fouten gewezen.. we zullen er eens naar kijken als herman wientjes langskomt van het weekend.. een a.s. dinsdag gaan we met sammira naar Arjen Teeuwissen.. en dan gaan we zoeken naar een andere oplossing... vriendelijk bedankt maar het is nu wel genoeg!!


Het is mischien wel gezegt maar het dringt niet door..

ik vind het er vreselijk uitzien en dat terwijl ik een harstikke beginner ben!
Ik zou de tips maar opvolgen en de mensen hier bedanken ipv in de verdediging te schieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:00

dutske schreef:
ik heb foto 2 opnieuw bekeken, en als ik goed zie, is het toch wel de slof die loshangt!



Bril kopen of lenzen in doen. Of je beeldscherm schoonmaken of zo.

Je ziet het namelijk echt niet goed.

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:03

IK ben niet degene die die opmoet volgen PIPO en die andere. ..... Boos! mensen!! wij zijn degene die advies van mensen opvoplgens die er wel wat vanaf weten en dat zijn jullie amateurtjes NIET!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:05

FasHi0n schreef:
wij zijn degene die advies van mensen opvoplgens die er wel wat vanaf weten en dat zijn jullie amateurtjes NIET!


Jeps, dat is te zien. Ben ik blij dat ik een amateurtje ben

Veel plezier nog met je pony.... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:05

Tuurlijk Fashion, tuurlijk.............

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:06

FasHi0n schreef:
meiden meiden meiden.. voordat jullie een antwoord plaatsen LEES dan.. eerst..
Sammira is erg verpest geweest.. kijk op anike haar profiel zie fotos..


GEWEEST?? Volgens mij verpest zij die knol nu nog erger door zo slecht te rijden..
Misschien is het een tip voor iemand die een site heeft om deze foto's neer zetten als slecht rijden en verkeerd slof gebruik..

Ik heb nog nooit met slof gereden, weet niet hoe het moet en hoef het ook niet te leren. IK heb goede instructie mijn pony loop ontspannen onder me, ik rijd verre van perfect maar ik heb er geloof ik heel wat meer oog op wat "normaal" rijden is Verward

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:06

FasHi0n schreef:
IK ben niet degene die die opmoet volgen PIPO en die andere. ..... Boos! mensen!! wij zijn degene die advies van mensen opvoplgens die er wel wat vanaf weten en dat zijn jullie amateurtjes NIET!


Niet vervelend bedoeld maar als je toch advies krijgt van mensen die er wel wat van af weten is het toch helemaal niet nodig om zo te reageren!! En al helemaal niet om foto's te plaatsen! Vraag je toch vaak btje om tips/commentaar/complimentjes.. Als je alles zo goed weet kun je toch ook op het ik-weet-alles-forum rond gaan koekeloeren!! Knipoog Verder vind ik dat je een hele leuke ponie hebt!! OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:07

kan iemand mij uitleggen wat ik nou moet vinden van die tweede foto.


Wat een ellende zeg

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:08

Pipo"]
[quote="dutske schreef:
ik heb foto 2 opnieuw bekeken, en als ik goed zie, is het toch wel de slof die loshangt!



Bril kopen of lenzen in doen. Of je beeldscherm schoonmaken of zo.

Je ziet het namelijk echt niet goed.
[/quote]
ik heb al een bril
en men beeldscherm is kraaknet, ge kunt ervan eten als ge dat wilt

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:08

FasHi0n schreef:
IK ben niet degene die die opmoet volgen PIPO en die andere. ..... Boos! mensen!! wij zijn degene die advies van mensen opvoplgens die er wel wat vanaf weten en dat zijn jullie amateurtjes NIET!


Jaaaaa, want wij zijn allemaal maar amateurtjes.
Fashion rijdt nl bij het Robobank talenten team en ze rijdt Z2 +25. Ja dan heb je natuurlijk alle recht om zo hoog van de toren te blazen.

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:10

FasHi0n schreef:
ik wil dat jullie nu stoppen met het afzijken van Sammira en Anike.. het is nu genoeg gweest... ze is nu op haar fouten gewezen.. we zullen er eens naar kijken als herman wientjes langskomt van het weekend.. een a.s. dinsdag gaan we met sammira naar Arjen Teeuwissen.. en dan gaan we zoeken naar een andere oplossing... vriendelijk bedankt maar het is nu wel genoeg!!


wil jij dat stoppen met het mensen beledigen via PB's?
Mevrouw de Z2 amazone!

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:12

IK beledig NIET ik wordt SCHIJT ziek van al die mensen die lopen te zijken...
morgen zal ik fotos maken met stang en trens.. of oepsz zijn jullie daar ook zo op tegen!!