Kennen jullie ons nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:16

Little_Gift schreef:
Hahaha er is geen paard dat vlugger straft en toont wat wel en niet kan dan deze merrie, trust me!

Trouwens, zadel is compleet naar paard aangepast en ligt haar als gegoten, waar jouw werk en ervaring met paarden dan zit, zal niet in zadelpassen zijn althans lol

En er zijn wel degelijk paarden die zelf de druk op de teugels zetten en niet de ruiter, ik zeg niet dat dit hier zo is, maar ze bestaan heel zeker.
Denk maar aan de iberische rassen... het heeft een reden waarom die allemaal met stang en trens gereden worden.

En degenen die tips geven maar vervolgens het paard een pony noemen... haflinger is standaard tot de paardachtigen ingedeeld, dus pony / ponie / pownie doet hier niet terzake en doet me zeker ook niet direct openstaan voor de gegeven tips gezien het niet moeilijk is te weten welke rassen tot wat behoren.

Mvg
Nikita
Ps : is dit reactie van TS genoeg ? :-D

Meen je dit serieus? :oo of het nou een paard, een knol, beest of wat dan ook is, het gaat toch om de tips die je krijgt? het gaat over je paard/pony/knol of whatever, en het gaat over hoe je rijd.. niet of het nou een paard of een pony of wat dan ook is.

verder ga ik mee met de rest, ik heb je echt veel beter zien rijden in je vorige topic

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:23

Ik heb je vorige topic's niet bekeken maar toen ik de eerste foto zag, zie ik volgens mij echt een valse knik in de spier. Daarna zie ik dat de zadel wel goed ligt maar jij hebt imo een anatomische singel nodig aangezien de singel niet op het borstbeen ligt.

Verder vind ik dat je de teugels iets korter kan pakken. Je rijd op veel foto's met je handen bijna in het zadel/tegen je buik aan.

Mooi paard en je ziet dat ze voor je wilt werken, nu zelf iets kritischer zijn in je eigen rijden en ga aan de slag met de gegeven tips. Komt zeker goed :D

upendo

Re: Kennen jullie ons nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:27

Die opmerking over paard of pony valt ook een beetje tussen wal en schip. Je hebt een kruising New Forest PONY.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:44

Hahahaha wat kunnen jullie miepen zeg!
Ik ben verre van gepikeerd, echter, wie mij wil stangen kan hetzelfde verwachten en wat blijkt? Dan zijn jullie plots wel erg gepikeerd terwijl ik hier nog steeds lachend jullie frustraties lees... hoezo life is frustrating ?

Haha trouwens, stangen niet van in stang en trens hé voor die straks ook niet gesnapt wordt :p

Sarcasme, ironie, jennen... het leven is al serieus genoeg en we rijden allen paard maar om dan werkelijk zo vlug pc gewijs op jullie paard te kruipen... lol get a life zeg en leer daar frudstraties afwerken :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:46

Je antwoord zegt me alles.

Richt je op hoe je paard correct te rijden en niet op hoe bokkers die het beste met je paard voor hebben af te serveren door dit soort reacties.

Succes ermee.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:47

Maar wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Al die keren in je topics ben je al gewezen op je tekortkomingen bij het paardrijden en de mogelijkheden om het rijden voor je paard én je zelf prettiger te maken. Daarna doe je elke keer alsof jij er niks aan kan doen en ga jíj miepen op al het opbouwende commentaar dat wordt gegeven. Als je alleen maar lieve complimenten wilt hebben open dan geen topic met zulke foto's.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:49

Als je geen kritiek of tips wilt, waarom open je dan een topic in rijtechnisch? Dat is toch juist voor tips?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:51

Little_Gift schreef:
En degenen die tips geven maar vervolgens het paard een pony noemen... haflinger is standaard tot de paardachtigen ingedeeld, dus pony / ponie / pownie doet hier niet terzake en doet me zeker ook niet direct openstaan voor de gegeven tips gezien het niet moeilijk is te weten welke rassen tot wat behoren.

Ga maar even niet verder over de, goede, adviezen die hier gegeven zijn maar mag ik je er op attent maken dat een zebra en ezel, evenals een pony ook paardachtigen zijn? Als je dan je punt wilt maken, gebruik dan de goede term.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:00

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet zeggen. Alle tips zijn al gegeven, het ziet er inderdaad niet vriendelijk uit. Moet het eerst zover komen dat je paard gaat bokken/steigeren/protesteren voordat jij beseft dat je het anders aan moet pakken? Is dat waar je op zit te wachten? Of sta je ook open om kleinere signalen op te vangen? Want die zijn overduidelijk op de foto's te zien. Op alle foto's probeert je paard (! :D ), haar mond open te sperren, maar dat wordt verhinderd door je sperriem. Wanneer je die sperriem er niet had zitten hadden de foto's er nog een stuk onvriendelijker uit gezien. Wil niet zeggen dat een sperriem dat nu goed maakt, in tegendeel...
Ik vind het jammer dat je niet open staat voor tips, plaats dan ook geen topic in HAW ;) Je leeftijd verbaasde me eerlijk gezegd toen ik even in je profiel spiekte.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:00

De arrogantie spat van al je antwoorden af, jammer dat je de goedbedoelde tips niet ten harte neemt. Leuk paard, jammer dat je niet in wilt zien dat het probleem misschien wel bij jou ligt ipv je paard die jouw zwakte gebruikt.

noufi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:02

mooi paard!!
wat mij heel erg opvalt is dat je handen heel wijt staan

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:04

Little_Gift schreef:
Hahahaha wat kunnen jullie miepen zeg!
Ik ben verre van gepikeerd, echter, wie mij wil stangen kan hetzelfde verwachten en wat blijkt? Dan zijn jullie plots wel erg gepikeerd terwijl ik hier nog steeds lachend jullie frustraties lees... hoezo life is frustrating ?

Haha trouwens, stangen niet van in stang en trens hé voor die straks ook niet gesnapt wordt :p

Sarcasme, ironie, jennen... het leven is al serieus genoeg en we rijden allen paard maar om dan werkelijk zo vlug pc gewijs op jullie paard te kruipen... lol get a life zeg en leer daar frudstraties afwerken :)

hou op zeg, niemand zit jou te stangen en iedereen geeft jou goede tips! Neem deze nou gewoon aan en doe er wat mee! :) ze zijn gratis :D

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:04

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:06

Mag ik vragen hoe breed jouw hand is?
Ik bedoel het eerste wat ik leerde was dat de singel een handbreedte achter de elleboog moet.
Kijkend naar jou singel, is 1 hand van jou denk ik gelijk aan 3 handen van mij? Zonde want dit doet je paard gewoonweg pijn.
Jammer trouwens dat je geen kritiek kunt aannemen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:07

Wauw eerst dacht ik nog 'Misschien is het gewoon wat lastig om dat soort reacties in ontvangst te nemen', (wat ik heel goed snap trouwens) maar goh wat ben je arrogant zeg :=

Alsof iedereen hier gefrustreerd is en een rot leven heeft. Diezelfde mensen reageren in andere topics anders wel heel positief en leuk hoor. Misschien ligt dat dus eerder bij jou, je krijgt terug wat je geeft.
Maar met dat aannemen heb je blijkbaar wat moeite..

Je kan nu ook wel heel lacherig doen maar je houdt niemand voor de gek hoor. Heel typisch gedrag dat weg lachen.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 24-06-14 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:07

liekec schreef:
De arrogantie spat van al je antwoorden af, jammer dat je de goedbedoelde tips niet ten harte neemt. Leuk paard, jammer dat je niet in wilt zien dat het probleem misschien wel bij jou ligt ipv je paard die jouw zwakte gebruikt.

Precies. Volgens mij vind ze zichzelf en haar pony/paard zo geweldig dat ze verwacht had dat ze in dit topic de hemel in geprezen zou worden. Helaas voor haar is daar geen enkele reden toe. Iedereen moet leren en ik vind het dapper om zulke foto's te plaatsen maar sta dan ook open voor de kritiek die terecht wordt gegeven. Zoals iemand al eerder meldde vond ik het er in voorgaande topic veel beter uit zien. Doe er iets mee en probeer er achter te komen waar het fout is gegaan.

noufi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:11

okay zullen we nu stoppen met haar af te kraken?!
mischien was die reactie niet eens arrogant bedoeld.
je kan heus tips geven maar als iedereen massaal gaat zeggen dat dat paard niet goed gereden word ist ook nie leuk meer.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:30

Misschien zijn beide kanten wel fout, de ene die het niet leuk vind om afgekraakt te worden. De ander die zijn gelijk wil.
maar ts, er zijn ook mensen die het goed bedoelen. Hier wil je ook geen aandacht meer aan geven omdat sommige misschien iets te extreem willen.
Maar iig succes met je paard.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 19:38

Oh mijn god hahaha dat is dus net waarom ik de tips hier niet serieus kan nemen !
Dit paard is volledig uitgemeten door de zadelpasser en de fysio, osteo en ortho en heeft een enorm naar achter liggende schouder. Daardoor MOET het zadel achter die schouder komen te liggen en dan singelt de singel niet op de standaard singelplaats aan.
Verdiep jullie eerst eens in deze rassen en dit type bouw vooraleer zulke idiote opmerkingen te maken ?

Google er desnoods op, zal al genoeg zeggen :)

En dan moet ik tips serieus nemen als er zulke belachelijke zaken geopperd worden als singelplek, ik die streng kijk (omg) of paard dat mond opensperren wil maar niet kan door sperriem... de sperriem is trouwens 2 maten te groot en mijn handen kunnen er nog tussen, ze hoeft maar met neus over haar been te strelen en ze doet hem zelf uit lol omg !

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 19:40

Lol hahaha ik heb niet de tijd om dagelijks te reageren maar ga me bezig houden met fotoshoppen om sporen te verbergen ?? Jeetje in welke detective leven jullie ?

Nu is het wel helemaal om zeep om jullie uberhaupt nog serieus te nemen :p :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:40

Ik vind het lichtelijk kinderachtig hoe je reageert, vooral op jouw leeftijd.
Deze mensen proberen je te helpen, de één wat subtieler dan de andere, jij opent een HAW topic, dus dan wil je graag tips.
Vervolgens lach je alles weg en doe je alsof wij stelletje debielen zijn?
Mag ik vragen waarom je dit topic geopend hebt dan?

Maargoed. We praten tegen een stambeeld :evaw:

(Ik doe een grafische opleiding, dus photoshop valt mij al heel snel op.)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:42

Een paard heeft een borst been en de singel zit daar niet voor niets.
Probeer zelf maar eens druk uit te voeren bij jezelf op je borstbeen. Dit dit vrijwel geen pijn.
Probeer het nu eens een stuk er onder.
Dat je zadel is aangemeten is super, maar dat hadden ze jw ook een anatomische singel moeten geven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:46

Little_Gift schreef:
Oh mijn god hahaha dat is dus net waarom ik de tips hier niet serieus kan nemen !
Dit paard is volledig uitgemeten door de zadelpasser en de fysio, osteo en ortho en heeft een enorm naar achter liggende schouder. Daardoor MOET het zadel achter die schouder komen te liggen en dan singelt de singel niet op de standaard singelplaats aan.
Verdiep jullie eerst eens in deze rassen en dit type bouw vooraleer zulke idiote opmerkingen te maken ?

En dan moet ik tips serieus nemen als er zulke belachelijke zaken geopperd worden als singelplek, ik die streng kijk (omg) of paard dat mond opensperren wil maar niet kan door sperriem... de sperriem is trouwens 2 maten te groot en mijn handen kunnen er nog tussen, ze hoeft maar met neus over haar been te strelen en ze doet hem zelf uit lol omg !

Ik denk dat jij niet de enige bent die een Haf heeft (gehad). En deze mensen hebben allemaal goede tips.
Dat jij ze niet serieus neemt oke, maar ga straks niet miepen als je een hoge DA rekening hebt.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:47

Ik ben benieuwd wanneer jij wel iets serieus neemt? Neem jij je paard wel serieus? Ik krijg niet echt de indruk dat je open staat voor tips e.d. Jammer, want iedereen probeert jou en je paard verder te helpen. Maar zo lang JIJ daar niet serieus op wilt/kunt reageren houdt het op. :evaw:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:57

Little_Gift schreef:

Little gift: normaal gezien blijf ik weg uit dit soort topics maar deze keer had ik al gereageerd dus blijf ik dit topic zien.

Jouw pony is een kruising, niets mis mee maar als ik zijn of haar bouw zo zie verschilt deze pony niet echt veel van het gemiddelde en er is werkelijk geen één paard of pony waar de singel hoort te liggen waar hij bij jouw pony ligt. Wij hebben een Haflo arabier pony gehad, een kruising haflinger/arabier. Die had meer de bouw van een arabier dan van een haflinger terwijl die van jou meer een haflinger bouw heeft.
Bij zowel onze pony als bij de pony's van goede vrienden van ons (haflingers) ligt de singel niet zo ver naar achteren. Dat klopt gewoonweg niet.

Je zadel zal zeker en vast passen maar de plaats waar de singel ligt is vreemd.

Daarnaast is het ook vreemd dat je foto's maakt van één training waarbij je afwisselend wel en geen sporen aan hebt. Begin je dan te rijden met sporen of trek je die halverwege aan?

Denk dat er zat mensen zijn die jou serieus willen nemen maar zelf ook graag serieus genomen willen worden.

Zelf start je dat alle reactie's welkom zijn en als je dan vriendelijke reactie's krijgt wordt je boos.

Sta eens open voor de tips, negeer eventuele relschoppers en kijk eens goed naar de goedbedoelde tips/adviezen.

Je hebt een hartstikke leuke pony. Zou toch super zijn als je daar eens deftig mee kan gaan rijden.