Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Linn_ schreef:De osteopaat komt sowieso weer eind mei om hem weer te behandelen.
_Linn_ schreef:Calanddra schreef:Aaah knappe Kingheb even met mn tinkie bij hem op stal gestaan
Ik ken hem niet zo goed, maar heb idd wel meerdere verhalen gehoord dat hij niet altijd de makkelijkste is.
Ik zou wel echt proberen je handen stil te houden, je ziet op t eerste filmpje nu continu zn hoofd van links naar rechts gaan en heel eerlijk gezegd word ik daar erg naar van en heb ik hem dus ook uit gezet. Hij kan pas nageeflijk lopen als hij ontspannen loopt en zijn lichaam goed gebruikt, op deze manier wordt hij in de krul getrokken wat tot schade kan leiden in bijv de hals (helaas afgelopen jaar een paard bij ons op stal gehad die hiervan helaas een groot voorbeeld is...)
Hoe reageert hij op voorwaarts neerwaarts? Dus wat meer ruimte van voren en goed voorwaarts rijden, veel overgangen, hem goed aan het been krijgen
Voorwaarts neerwaarts, halsstrekken dus in principe, snapt die nog niet zo erg. Hij volgt me hand nog niet naar beneden en kukelt dan ook meteen op de voorhand. Handen stiller ben ik me nu ook zeker bewust van, ga ik op letten!
freeride schreef:Wow, wat een braaf paard, ken er genoeg die dit niet pikken, hij is inderdaad aan 't proberen eronder uit te komen, je zou voor minder. Jij zit een beetje te wringen, en hij is er niet blij mee, probeer eens ontspannener te rijden, naar voren, lossere teugel, langere beugels en heb plezier! je rijdt op een prachtig paard, respecteer hem. je kunt dingen vragen, en hem het goede antwoord laten zoeken, komt ie daarbij uit, ontspan en laat los. Het zagen, tja, dat heb je zelf al door. Ergens zie ik best potentie in de combi, maar jij moet wel de 'problemen' bij jou zoeken, niet bij hem.een paard is re-actief, geen planner, instinct staat op 1 dan komt aangeleerd gedrag, een paard is niet een planner van stoute dingen, het zijn geen mensen, hun brein werkt compleet anders.
Anoniem schreef:Ik ga geen commentaar leveren, maar ik wil wel zeggen dat het behoorlijk leerzaam is om deze filmpjes te bekijken. Ik keek er naar, las toen alle commentaren, keek toen nog een keer en ik heb er zeker wat aan gehad! Dussss thnx TS!