danoesje schreef:[***], theoretisch klopt je verhaal over KS, maar mijn paard met KS vindt het vreselijk eng om te zakken. Stofzuigeren is er al helemaal niet bij. Het gaat steeds beter, maar tot een half jaar terug zakte hij in de hals en kwam als in een schrik-reactie pijlsnel weer omhoog. Inmiddels durft hij meer te zakken maar hij ontspant hierin nog steeds minder dat het gemiddelde paard. Ik denk zelf dat dit komt doordat spieren rondom de KS-plek vaak een stuk strakker worden en mogelijk hierdoor niet prettig voelen als ze opgerekt worden door een langere halslengte, met als gevolg een neusje dat weer omhoog gaat. Ik stretch bijna dagelijks met hem en dat doet hem goed, maar helemaal normaal is het niet.
Oke, dat is dus waarschijnlijk per geval verschillend. Ik sprak ook over mijn eigen ervaring en hetgeen mij verteld is. Bij jouw paard is het dus beduidend anders.
danoesje schreef:Ja ik ben echt fan van Karmie! Superkundige vrouw en ook nog eens erg aardig. Mireille ken ik niet persoonlijk, maar omdat ze veel met Karmie samenwerkt, kan het in mijn ogen niet slecht zijnKarmie geeft ook les op locatie als je meer mensen bij elkaar kan vinden. Ze zit in de Bilt en gaf mij les in Amsterdam Noord, dus best een eindje vanaf haar stal. Een aantal stalgenoten van me lessen bij haar dus dat is dan de moeite wel waard voor haar. Weet niet of je misschien meer mensen bij elkaar kan krijgen. Paarden worden pas echt duur als ze wat mankeren helaas...
baal er echt van dat ze beide zo ver weg zitten en twijfel dus nog of ze op locatie komen hier, maar zal eerst even afwachten voor ik ga zitten treuren
.