Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hwn schreef:Hoeven zijn ok (vooraan groeien ze iets te snel en gaan ze wel wat platter, maar is achteraan dat ie niet goed loopt), loopt wel heel wijdbeens achteraan (al van toen ie jaarling was). Er is ooit wel via thermografie ontsteking gevonden in SI-gewricht, maar behandeling heeft niets uitgehaald blijkbaar (al ligt het ook in betere en slechtere momenten).
Urielle schreef:Dank je wel Zooist nog voor de tip!
Vandaag met knikkende knieen opgestapt. Hij is vanmorgen in volle draf door de stalgang naar buiten gekletterd en kwam zeiknat van het zweet terug binnen vanavond dus hij stond megaheet, dus ik vond het wel spannend.
Hij ging gelijk in de staak, dus geprobeerd in galop te zetten. Het lukte niet 1,2,3 natuurlijk maar omdat ik zelf veel cooler kon blijven lukte het toch relatief snel (het werkt echt veel prettiger en nuchterder om je paard in galop te moeten zetten, dan sjit die bok moet naar voren anders komt hij steil omhoog. O het zit echt allemaal tussen je oren!). Eigenlijk de derde keer was hij er al weg mee en sprong gelijk netjes aan in galop op verzoek.
Ik heb er weer vertrouwen in, dankzij jou.
Ik hoop dat TS ook zo snel weer op de rit is.
pillow schreef:ik heb ook zo één. moet gewoon zo nu en dan klappen hebben , dan is het weer over. Dominant uitprobeer gedrag. Als ik weer eens niet heel stevig ben begint ze weer.
Sassefrasje schreef:pillow schreef:ik heb ook zo één. moet gewoon zo nu en dan klappen hebben , dan is het weer over. Dominant uitprobeer gedrag. Als ik weer eens niet heel stevig ben begint ze weer.
Zo eentje hebben wij ook op stal. Die heeft inderdaad af en toe wat flinke tikken nodig en dan is het weer over. Ga je lopen tutte met zo soort paard dan gaat het alleen maar erger worden. Zoiets kan maanden duren. Duurt dan ook weer even voordat het eruit is. Ben het er dus mee eens dat het niet altijd iets medisch hoef te zijn...