ZarcoTje schreef:Ik zie dat je van Hasselt bent, ben wel eens benieuwd wie jou lesgeefster is dan als die Z dressuur rijd.
Je spreekt jezelf nogal tegen vind ik, en wat jij 'normale oefeningen' vind voor je jonge pony vind ik eigenlijk al zwaar voor een 5 jarige. Zeker als die nog niet voldoende conditie heeft zoals je aangeeft en lui is op je been. Eerst moet de ontspanning en de basis er zijn voordat je verder kan gaan met moeilijkere oefeningen. Ookal is het maar voor 5 min zoals je zegt, een goede basis is gewoon zó belangrijk !
Als je pony aangeeft dat die niet meer kan dan stop je ook gewoon, liever een half uur fijn aan het werk met een actieve pony dan een uur je pony vooruit te moeten schoppen, zowel voor jou als voor je pony gaat dit 10x fijner zijn.
Ik hoop dat je wel iets wilt aanvangen met wat iedereen hier zegt, je lijkt het nu maar allemaal af te wimpelen en overal een excuus voor te zoeken.
Ik schop haar niet als ze moe is , in prive wil ik je gerust mijn lesgeefster doorsturen.