Lynn_Nikita schreef:Zij is zo razendsnel aan worden nu, daar krijg je de tijd niet voor. Ik krijg ook veel pbs over water of ei op hoofd gooien, maar als je paard vol op de rem gaat, recht omhoog gaat en dat blijft herhalen heb je daar niet eens de tijd voor, buiten dat ik dat geen goede methode vind.
Ik kan handig rijden, ben geen Anky maar mag wel zeggen wat ervaring.
Het uit balans brengen kan zeker een goede methode zijn, gebruik ik zelf soms ook nog wel. Ook voorwaards houden zodat omhoog komen niet kan. Alleen is zij nu zo sneaky dat ze op voorwaardse hulpen de rem erop gooit, ook met flinke zweepslag. Dat gebeurde vorige keer namelijk bij mij zelf, zij wil inhouden en ik drijf en geef een flinke tik, wat resulteerde in een flinke bok, rem erop opzij springen en dan omhoog komen. Dan ben je als ruiter al zo uit onbalans dat je je handen vol hebt om erop te blijven.
Deed die van mij ook, zodra ze op de rem gaan gelijk opzij trekken en een flinke schop met binnenbeen er achter aan. Maar goed zoals anderen zeggen moet je wel goed timen anders heb je er nog niks aan. Die van mij bleef vaak ook doorgaan met spartelen. Bij haar bleek het achteraf dus wel lichamelijk. Nu is ze weer helemaal hersteld en doet ze het gelukkig niet meer.