Ozep in een training 'met uitdrukking' draven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:35

ii
Laatst bijgewerkt door Imago01 op 17-12-03 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:06

youngster schreef:
Ik geloof dat Sjuimpje al eerder heeft gezegt dat ze het aan het leren is. Ozep is absoluut geen makkelijk paard en laat zich ook niet makkelijk op het achterbeen zetten, waardoor je dus idd negatieve spanning krijgt. Maar daarvoor leer je ook, om die spanning er weer uit te krijgen. En helaas dat gaat niet bij ieder paard even snel...

Dat Sjuimpje aan het leren is, wist ik niet. Dat heb ik haar nog niet horen zeggen. Maar dat is niet zo gek want met paarden ben je nooit uitgeleerd.
Ozep loopt duidelijk op de voorhand en vanuit mijn visie krijg je een paard wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft. Je moet om het doel te bereiken(gewicht naar de achterhand) de bewegingen vanuit het paard laten komen zodat er ontspanning ontstaat. Als Ozep zo moeilijk is, zou ik haar graag en goed kunnen helpen om dat doel wat makkelijker en sneller te kunnen bereiken(zonder hulpteugels)...maar ja dat wil Sjuimpje niet. Ik heb daar al heel veel mensen mee geholpen maar kennelijk wil ze het van mij niet aannemen. Toch jammer, ik heb haar al eens(geloof een keer of 3) aangeboden om haar gratis te laten voelen wat ik bedoel. Daarbij had ze niets te verliezen gehad, alleen de kans gehad om misschien iets verder te komen met dit doel.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:13

Aqua8horse schreef:
Dat Sjuimpje aan het leren is, wist ik niet. Dat heb ik haar nog niet horen zeggen. Maar dat is niet zo gek want met paarden ben je nooit uitgeleerd.

Staat in het eerste bericht van dit topic Nerd

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 12:24

En niet alleen daar,
verder op in het topic is het ook al een paar keer genoemd.

Verder ben ik niet gediend van jouw hulp, dat klopt.
Dat heeft o.a. te maken met het feit dat jij uitspraken zoals hierboven doet,
jij vind Ozep moeilijk lopen en ik dus niet, en met mij vele anderen waaronder mijn instructrice.
Ik heb daar heel veel bij te verliezen, namelijk het stukje waar ik nu (onder begeleiding) mee bezig ben weer te verliezen.
Dat heb ik al eerder meegemaakt met iemand die ook meende revolutionair bezig te zijn.

Verder heb ik je wel eens een reactie gevraagd naar aanleiding van foto's die Maaike eerder op dit forum geplaatst had die gemaakt waren aan het einde van een trainingsperiode bij jou op stal,
jij wist je echter niets van foto's te herinneren.
Later hoorde ik van de amazone dat jij ze notabene zelf gemaakt had.
Ik heb met Maaike gepbt en ze zou proberen die foto's nog een keer te plaatsen, helaas is ze daar tot op heden blijkbaar nog niet aan toe gekomen.
Aan de hand van die foto's had ik willen duidelijk maken dat wij 2 totaal verschillende kanten met onze paarden op willen, dus ik zie niet in wat ik met jouw hulp zou kunnen opschieten.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:55

Het is niet netjes om anderen jouw 'hulp' op te dringen!
Een aanbod kun je 1 keer doen en voor de duidelijkheid een 2e keer, maar daarna lijkt de boodschap me duidelijk, toch?!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:50

Ik snap dus gewoon ECHT niet waarom er altijd zoveel mensen vallen over de posts van Sjuimpje. Is dit omdat ze altijd direct is? Recht voor haar raap, geen blad voor haar mond neemt? Is het jaloezie op alles wat ze heeft (waar ze ook hard voor heeft moeten knokken) of is het wat anders?

Sjuimpje moet zich altijd maar verantwoorden en toe nu toe ben ik het nog bijna altijd met haar eens. Ik zie haar tot nu toe echt als een vrouw die weet wat ze doet. En nee, ik aanbid haar niet en ze is in mijn ogen zeker niet heilig!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:58

Om maar niet te spreken van de professionele begeleiding die ze heeft bij het trainen van haar paarden.

Verder is bijna alles al gezegd en ik ben zeeeer verbaasd aquahorse dat je niet hebt gezien dat Sjuim Ozep aan het trainen is in iets wat hij moeilijk vind (staat zelfs in de titel en ik meen de eerste alinea).

1000 mensen, 1000 methoden. Tot nu toe hoor ik nog niets over de methode van AH dat concreet is maar genoeg over de instructrice van Sjuimpje!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:03

Randy01 schreef:
Een aanbod kun je 1 keer doen en voor de duidelijkheid een 2e keer, maar daarna lijkt de boodschap me duidelijk, toch?!

Misschien toch gebrek aan klandizie?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:30

Sjuimpje is naar mijn mening altijd eerlijk in haar reacties en durft ook haar mening te geven als die niet is waar de topicplaatser op hoopt, ze is ook kritisch.

Waar ze in mijn ogen verschilt van andere kritiekplaatsters (oa Aqua8horse) is dat ze ook foto's van haar training plaatst waar ze op voorhand weet dat een heleboel bokkers daar over gaan vallen (deze en oa longeren) Ze staat dus volledig achter haar trainingsmethode en ik wou dat meer mensen zich eerlijk, maar ook wat kwetsbaarder op zouden stellen!

Met een leeg profiel maar zeiken op anderen is lekker makkelijk!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:32

Sjuimpje schreef:
En niet alleen daar,
verder op in het topic is het ook al een paar keer genoemd.

Verder ben ik niet gediend van jouw hulp, dat klopt.
Dat heeft o.a. te maken met het feit dat jij uitspraken zoals hierboven doet,
jij vind Ozep moeilijk lopen en ik dus niet, en met mij vele anderen waaronder mijn instructrice.
Ik heb daar heel veel bij te verliezen, namelijk het stukje waar ik nu (onder begeleiding) mee bezig ben weer te verliezen.
Dat heb ik al eerder meegemaakt met iemand die ook meende revolutionair bezig te zijn.

Verder heb ik je wel eens een reactie gevraagd naar aanleiding van foto's die Maaike eerder op dit forum geplaatst had die gemaakt waren aan het einde van een trainingsperiode bij jou op stal,
Ik heb met Maaike gepbt en ze zou proberen die foto's nog een keer te plaatsen, helaas is ze daar tot op heden blijkbaar nog niet aan toe gekomen.
Aan de hand van die foto's had ik willen duidelijk maken dat wij 2 totaal verschillende kanten met onze paarden op willen, dus ik zie niet in wat ik met jouw hulp zou kunnen opschieten.

Flauwekul Sjuim, ik heb gezegd dat ik niet precies wist welke foto's er geplaatst waren. Ik heb ze zelf gemaakt dus het zou raar zijn als ik daar niets van zou weten, toch?
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt, dat zegt iemand in een reactie ervoor dat Ozep moeilijk te rijden is.
Ik denk dat we precies dezelfde kant op willen, alleen de benadering is anders.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:33

Randy01 schreef:

Ik dring mijn hulp helemaal niet op maar iedere keer blijven ze doorgaan. Als ik het probeer uit te leggen begrijpen ze het niet, dan is de enige manier dat je het kan voelen.
Bovendien als je niet geinteresseerd bent, reageer dan ook niet telkens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:34

Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:
Ozep loopt duidelijk op de voorhand en vanuit mijn visie krijg je een paard
wat al moeilijk loopt
alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:36

Aqua8horse schreef:

De pot verwijt de ketel..... Lips are sealed

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:36

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"]
[/quote]

wat al moeilijk loopt
[/quote]

Tja, Samsam er is iemand anders die dat paard kent en dat gezegd heeft. Dat haal ik aan, verder niets ik ken het paard helemaal niet.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:37

Dorée"]

[/quote]

Hoho, wie valt er wie dan altijd aan? En wie zegt dan altijd wie er niet rijden kan? En wie gooit er met modder?
Ik heb nog nooit gezegd dat Sjuimpje niet kan rijden. Ik zeg alleen dat het systeem wat ze gebruikt niet goed is voor een paard en dat is ook nog eens wetenschappelijk bewezen. Dat zegt dus niets over Sjuim haar rijden.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:43

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse"]
[/quote]

[quote="Aqua8horse"]
wat al moeilijk loopt
[/quote][/quote]

Tja, Samsam er is iemand anders die dat paard kent en dat gezegd heeft. Dat haal ik aan, verder niets ik ken het paard helemaal niet.
[/quote]

Maar jij spreekt voor die persoon?

[quote="Aqua8horse"]
[quote="Dorée"][quote="Aqua8horse schreef:

[/quote]

Hoho, wie valt er wie dan altijd aan?
[/quote]

Altijd dat doet er helemaal niet toe. het gaat over nu. Ik heb niet gereageerd op de foto's omdat ik er niet kritisch genoeg naar kan kijken. Durf er best voor uit te komen dat ik daar niet genoeg ervaring voor heb.
Wat mijn mening over Sjuim is, is dat zij altijd heel open en eerlijk en direct op dingen reageert. Zonder te verwachten dat iemand zijn mening dan maar meteen in haar richting verandert. Wat ik gezien heb van haar en haar paard is allemaal prima. Ik vind Ozep een briljant paard.
Als zij een keer trainingsfoto's plaatst die er niet helemaal geweldig uitzien gaan er meteen mensen zeuren. Vooral mensen die zelf hun eigen resultaten niet laten zien maar alleen maar iemand anders zitten af te kraken. Maargoed, ik ga herhalen wat Samsam ook al gezegd heeft.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:46

foto=momentopname??? dus volgens mij geen conclusie's uit te trekken!

maar inderdaad, stang vind ik ook iets te!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:49

Sjuimpje schreef:

ik zal inderdaad proberen de foto's weer te plaatsen maar heb daar nog geen tijd voor gehad. Ik zal ze (hopelijk) binnenkort plaatsen op RT en dan ben ik benieuwd naar de discussie. Want ik zal zeker weten jouw kritiek op de foto's gaan (proberen te) weerleggen. Maar dat zullen we allemaal wel zien, de foto's verschijnen echt nog een keer op Bokt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:52

Ik vind Ozep ook een mooi paard. Het is logisch als je foto's plaats dat je zowel negatieve als positieve kritiek krijgt. Mensen zeuren niet sommigen vinden de foto's niet mooi en zeggen waarom. Dat vind ik geen zeuren. En ik heb genoeg resultaten, maar ik voel me helemaal niet verplicht om die te plaatsen om mij te bewijzen. De paarden laten die resultaten duidelijk genoeg zien en dat vind ik voldoende. En ik geef aardig wat mensen les en die zijn erg tevreden omdat ze elke week vooruitgang voelen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:55

Volgens mij is er gezegd dat Ozep een niet al te makkelijk paard om te rijden is, niet dat hij moeilijk loopt. Lijkt mij een wereld van verschil,...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:01

Anoukie schreef:
Volgens mij is er gezegd dat Ozep een niet al te makkelijk paard om te rijden is, niet dat hij moeilijk loopt. Lijkt mij een wereld van verschil,...

Dat heb ik ook bedoeld maar misschien niet duidelijk. Dus voor alle duidelijkheid ik heb gehoord dat Ozep niet makkelijk te rijden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:11

Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!

De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.

Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.

Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:28

Helemaal mee eens Pipo, niks meer aan toe te voegen!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:49

youngster schreef:
Helemaal mee eens Pipo, niks meer aan toe te voegen!!

idem!

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:55

Pipo schreef:
Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!

De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.

Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.

Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.

OK dan!

Helemaal mee eens! Sjuimpje is dapper door hier die foto's te plaatsen! Je ziet namelijk dat het nog niet makkelijk gaat en dat daar hard aan gewerkt word. Maar hoeveel mensen durven een trainingsfoto te laten zien zonder ze uitgebreid te selecteren??