Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
youngster schreef:Ik geloof dat Sjuimpje al eerder heeft gezegt dat ze het aan het leren is. Ozep is absoluut geen makkelijk paard en laat zich ook niet makkelijk op het achterbeen zetten, waardoor je dus idd negatieve spanning krijgt. Maar daarvoor leer je ook, om die spanning er weer uit te krijgen. En helaas dat gaat niet bij ieder paard even snel...
Sjuimpje schreef:En niet alleen daar,
verder op in het topic is het ook al een paar keer genoemd.
Verder ben ik niet gediend van jouw hulp, dat klopt.
Dat heeft o.a. te maken met het feit dat jij uitspraken zoals hierboven doet,
jij vind Ozep moeilijk lopen en ik dus niet, en met mij vele anderen waaronder mijn instructrice.
Ik heb daar heel veel bij te verliezen, namelijk het stukje waar ik nu (onder begeleiding) mee bezig ben weer te verliezen.
Dat heb ik al eerder meegemaakt met iemand die ook meende revolutionair bezig te zijn.
Verder heb ik je wel eens een reactie gevraagd naar aanleiding van foto's die Maaike eerder op dit forum geplaatst had die gemaakt waren aan het einde van een trainingsperiode bij jou op stal,
jij wist je echter niets van foto's te herinneren.
Later hoorde ik van de amazone dat jij ze notabene zelf gemaakt had.
Ik heb met Maaike gepbt en ze zou proberen die foto's nog een keer te plaatsen, helaas is ze daar tot op heden blijkbaar nog niet aan toe gekomen.
Aan de hand van die foto's had ik willen duidelijk maken dat wij 2 totaal verschillende kanten met onze paarden op willen, dus ik zie niet in wat ik met jouw hulp zou kunnen opschieten.
Randy01 schreef:Het is niet netjes om anderen jouw 'hulp' op te dringen!
Een aanbod kun je 1 keer doen en voor de duidelijkheid een 2e keer, maar daarna lijkt de boodschap me duidelijk, toch?!
Samsam"][/quote]
[quote="Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Ozep loopt duidelijk op de voorhand en vanuit mijn visie krijg je een paard
wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.
Dorée"]
[quote="Aqua8horse schreef:Bovendien als je niet geinteresseerd bent, reageer dan ook niet telkens.

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]
[quote="Aqua8horse"]
Ozep loopt duidelijk op de voorhand en vanuit mijn visie krijg je een paard
wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.
[/quote][/quote]
Tja, Samsam er is iemand anders die dat paard kent en dat gezegd heeft. Dat haal ik aan, verder niets ik ken het paard helemaal niet.
[/quote]
Maar jij spreekt voor die persoon?
[quote="Aqua8horse"]
[quote="Dorée"][quote="Aqua8horse schreef:Bovendien als je niet geinteresseerd bent, reageer dan ook niet telkens.

Sjuimpje schreef:Verder heb ik je wel eens een reactie gevraagd naar aanleiding van foto's die Maaike eerder op dit forum geplaatst had die gemaakt waren aan het einde van een trainingsperiode bij jou op stal,
jij wist je echter niets van foto's te herinneren.
Later hoorde ik van de amazone dat jij ze notabene zelf gemaakt had.
Ik heb met Maaike gepbt en ze zou proberen die foto's nog een keer te plaatsen, helaas is ze daar tot op heden blijkbaar nog niet aan toe gekomen.
Aan de hand van die foto's had ik willen duidelijk maken dat wij 2 totaal verschillende kanten met onze paarden op willen, dus ik zie niet in wat ik met jouw hulp zou kunnen opschieten.
Pipo schreef:Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!
De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.
Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.
Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.