Paard aanpakken in de bak terwijl er andere rijden not done?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard aanpakken in de bak terwijl er andere rijden not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:12

xslvna: het feit dat het andere ruiters stoorde.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:45

Ik snap ook wel dat het voor je mederuiters even vervelend was, TS. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het er aan toe ging, maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat jouw verzorgster je draver een paar tikken had gegeven. Jij keek hoe je draver erop zou reageren en of het beter zou gaan. Ondertussen ziet die vrouw hoe haar eigen paard en/of het paard van dat meisje onrustig worden. En vervolgens besluit ze er wat van te zeggen, omdat jullie maar niet zien dat hun paard(en) onrustig worden van de tikken of het harde, onrustige gedraaf in de bak.
De manier waarop de vrouw dat zei (het was de vrouw toch, die er wat van zei, niet het meisje?) is misschien wel wat lomp, maar ja, inmiddels weten we wel dat mensen fel kunnen reageren als het om paardenpraktijken gaat.

Probeer voortaan je niet vervolgens te verwonderen (of boos te worden) over of de reactie van die vrouw gegrond was, ga er vanuit dat de reactie gegrond was. Probeer je even in haar wereld te verplaatsen, want waarschijnlijk mis jij ook wat feiten (misschien waren de andere paarden al zo onrustig en was het aanpakken even de druppel, of wie weet is 1 van die paarden zwaar mishandelt geweest met een zweep dus zorgde het voor veel stress of wie weet was die vrouw net met haar verkeerde been uit bed gestapt). Who knows, who cares?
Uiteindelijk kan je maar beter het er mee eens zijn dat jullie het oneens waren en hier een les uit trekken voor de volgende keer. Ik zeg absoluut niet dat je altijd maar over je heen zou moeten laten lopen, maar soms is confrontatie en frustratie uit de weg gaan een stuk makkelijker. Leer van deze vervelende opmerkingen dat je voortaan inderdaad het beter even kan aangeven als je even je paard aan wil pakken (is ook een kleine moeite toch?).

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:52

Niks van aantrekken TS, jij traint jou paard op jou manier. Gewoon even flink doorpakken is niet zielig ofzo.

Wel snap ik je mederuiters. Ikzelf ga ook 1 keer per week in een bak rijden hier in de buurt en ik zou dit onzettend vervelend (vooral omdat mijn paard het liefst dan vrolijk mee gaat doen). Maar er zo op reageren vind ik persoonlijk dan weer belachelijk worden!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:37

Ik zie inmiddels, mede dankzij jullie reacties, ook wel in dat ik het ook beter anders aan had kunnen pakken, helaas is het al gebeurd. Ik vind het jammer dat ze zo reageerden, ik ben zelf normaal juist van het netjes vragen ed maar in dit moment heb ik daar zeker niet aan gedacht, ik heb immers nog nooit commentaar gekregen op doorrijden in de bak. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat deze mevrouw en haar dochter ons altijd met een scheef oog aan zullen kijken.
Nou ja, gebeurd is gebeurd, ik kan er nu helaas niets meer aan veranderen.

Even voor de mensen die het jonge meisje noemden: haar pony was doodsbraaf, die keek niet eens op.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:44

Als je het vervelend vindt dat er wat spanning blijft bestaan tussen jullie, kun je de volgende keer dat je haar ziet toch even naar haar toe lopen en het uitspreken? Gewoon aangeven dat je je er niet van bewust was dat anderen het storend zouden vinden en dat ze zoiets de volgende keer gewoon aan kunnen geven, dat je dan prima bereid bent om rekening met ze te houden. Denk dat ze dat best kunnen waarderen en dat het probleem dan ook uit de wereld is. En zo niet, dan is het misschien maar beter om ze gewoon te negeren. Jammer dan, je kunt niet met iedereen bevriend zijn en dan heb je in ieder geval je best gedaan.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:56

Appelflapje schreef:
Als je het vervelend vindt dat er wat spanning blijft bestaan tussen jullie, kun je de volgende keer dat je haar ziet toch even naar haar toe lopen en het uitspreken? Gewoon aangeven dat je je er niet van bewust was dat anderen het storend zouden vinden en dat ze zoiets de volgende keer gewoon aan kunnen geven, dat je dan prima bereid bent om rekening met ze te houden. Denk dat ze dat best kunnen waarderen en dat het probleem dan ook uit de wereld is. En zo niet, dan is het misschien maar beter om ze gewoon te negeren. Jammer dan, je kunt niet met iedereen bevriend zijn en dan heb je in ieder geval je best gedaan.

Dit inderdaad. Dit zal je sieren en minder scheve ogen/geroddel opleveren.