Ramzes @ work, tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Re: Ramzes @ work, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 18:20

Oké, ik zal zeker vragen of ik iets aan het eten kan doen! Het is wel zo dat hij ook in een kudde met nog 4 andere paarden staat, dus ik weet niet of ze hem appart wil laten staan... De anderen zijn ook vrij dik, maar niet zo dik als hem (een voorbeeld is Osiris, kan je zien op mijn profiel helemaal vanonder, zij is ook van dezelfde eigenaresse) Ik heb wel gehoord dat ze bijna op stal gaan, dan krijgen ze hooi en kunnen enkele uren per dag in de piste nog rondlopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:12

Als ze allemaal te dik zijn kan het echt geen kwaad ze op rantsoen te zetten.
Stel dat het andersom was, dat de kilo's die hij nu teveel heeft, hij te weinig zou hebben? Dan zou er al een da bij zijn geweest en stond hij op streng dieet om aan te komen.
Te dik is net zo erg als te mager. (ok ietsjes te dik is geen punt, maar dit...)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:36

mee eens anneliesdj,

nu mogen de paarden wel dikker de winter in van mij, maar iets dikker he.!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:34

Als ze straks op stal gaan, zal het wel anders worden.
Wel jammer dat het verschil in rantsoen tussen zomer- en winterseizoen zo groot is, maar daar kun jij (TS) niks aan doen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:31

Idd beter dat ze dadelijk naar stal gaan! Je zult zien dat hij dan wel snel gewicht zal verliezen.
Staat hij ook al onder een deken of niet? Wat vetjes is altijd goed voor het kacheltje van binnen, dus daar zal het brandhout ook wel gestookt worden de komende tijd.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:19

Nee hij heeft geen deken, normaal ook niet in de winter... Zou hij dan beter een deken hebben of niet?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:49

Nee hoor laat maar lekker zonder staan als hij normaal ook zonder staat.

Hamstermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:59

inderdaad beter geen opleggen dan, eens je begint...

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:14

Even een update voor als er mensen zijn die nog volgen:
De eigenares heeft (eindelijk!) deze zondag gezien dat hij toch mankt, er zat toen iemand anders op die waarschijnlijk wat anders rijdt da mij... Maar ze heeft dus de osteopaat gebeld, deze komt donderdag :) We zullen dus zien wat hij zegt.
De eigenares zei ook: Ramzes gaat al lang mee, hij heeft goed gelopen vroeger en niet ieder paard gaat even lang mee, dus het kan even goed zijn dat hij nu op pensioen gaat.
Ze heeft ook gezegd dat hij altijd al dik is geweest (nu niet zo dik als in het filmpje, dat zeker niet, maar altijd wel aan de vrij dikke kant) zelfs toen er een tijd 2 keer per dag mee werd gewerkt. Hij zal dus altijd wel dik zijn, maar ze had het in ieder geval inderdaad niet zo ver moeten laten komen...
Maar bon, dat was het dus, ik hou mijn vingers gekruist voor wat de osteopaat zegt donderdag!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:08

fijn!

ik ben ook benieuwd voor je :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:36

Fijn om te horen. Hopelijk valt het mee.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:40

Dat is fijn om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:03

Blij dat er nu in ieder geval iets in het belang van het paard gebeurt...

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:00

De osteopaat is langs geweest! Het fijne weet ik er nog niet van, dat zal ik zaterdag te horen krijgen. Maar ik heb een berichtje gekregen en het ziet er blijkbaar gunstig uit :D Vanaf zaterdag mag er met hem gestapt worden. Ik weet niet of hij nu medicatie ofzo krijgt, dat zal ik ook zaterdag allemaal eens vragen een de eigenares!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 13:04

Dit is de les van vandaag, jammer genoeg is er enkel het stuk op wijken oefenen gefilmd. De osteopaat is nu 2 keer geweest en zegt dat het Nu in orde moet zij, dat hij de eerste dagen wel nog wat stijf zou lopen.
hoe vinden jullie dat hij loopt?
http://skydrive.live.com/redir?resid=95 ... WSjK46yVJQ

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:11

Hij mag voor mijn idee nog een heleboel voorwaartser. Ik zie dat je sporen draagt, lijkt mij persoonlijk niet handig. Je loopt het risico dat hij straks helemaal dood aan je been is.

Ik zou toch echt de slof eraf gooien en eerst aan jullie tempo gaan werken. Been is gas, geen gas? Tik erbij met je zweep en daar erg consequent in zijn.

Naar mijn mening loopt hij nog steeds niet lekker. Ik weet niet wat voor osteopaat jullie hebben maar als die van ons geweest is krijgen we een heel opbouw schema. Ik stap er ik elk geval niet meteen zo op! Wel goed dat er iemand bij gewees is trouwens!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:17

Hoi,

Het kan goed zijn dat je paard kreupel loopt omdat hij zo dik is. dit kan blijvende schade veroorzaken!
maakt je beugels een iets langer daardoor gaan je benen iets naar achter liggen en krijg je een mooier zit. je paard sloft ook er maak hem iets voorwaartser

groetjes

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 17:34

AH ja, over het dik zijnde: hij staat op dieet!! :)
en ja, ik vind het jammer dat mijn vriendin enkel van dit stuk een filmpje heeft gemaakt, Want dit was het enige moment dat ik niet zo snel draafde omdat ik even last had met het sturen...
ik hoop dat ze volgende keer een beter stuk filmt.
over mijn beugels: ik heb ze al eens een gaatje langer gedaan, maar toen geraakte ik ze steeds kwijt... :( iemand een tip hiervoor. Ook had ik toen het gevoel dat ik niet meer Kon lichtrijden...

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 17:37

En de osteopaat had gezegd dat er 2wervels wat vast zaten, maar hij heeft ZE normaal 'losgemaakt'. Ik moet wel zeggen, de eigenares is er ook niet 100 procent van overtuigd dat het een goede us, maar wie moet ze anders geloven?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 19:16

En voor de rest, ik zal volgende keer proberen slof eraf doen, en hopen dat ze er dan niets op zegt...
Danku aan iedereen! Ik voel wel dat hij al niet meer zo 'wegzakt' als in het begin, en dat hij zijn passen wel ruimer neemt (behalve in dit filmpje dan... )