[RT-HAW] Trainen met Haflinger X Fries!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [RT-HAW] Trainen met Haflinger X Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:27

wat een beauty! Ik vind het prachtig zo'n stevig paard :j (kijk maar in mijn eigen profiel haha)

ik vind je houding opzich netjes, maar inderdaad, de spanning is goed te zien, weet je hoe hij reageert als je zonder zadel rijdt? Dan moet je je lijf wel los laten om lekker te blijven zitten, misschien is dat wat voor jullie :)

Leuk dat je ook een sprongetje met hem maakt, vind het een bijzondere verschijning :)

JORINAMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:16

Wat een leuke kruising!

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:40

leeneliefje schreef:
wat een beauty! Ik vind het prachtig zo'n stevig paard :j (kijk maar in mijn eigen profiel haha)

ik vind je houding opzich netjes, maar inderdaad, de spanning is goed te zien, weet je hoe hij reageert als je zonder zadel rijdt? Dan moet je je lijf wel los laten om lekker te blijven zitten, misschien is dat wat voor jullie :)

Leuk dat je ook een sprongetje met hem maakt, vind het een bijzondere verschijning :)

Dankjewel, zou eens kijken :j
Bedankt, ik heb laatst op hem zonder zadel gereden maar dat zit nou niet bepaald fijn haha, omdat hij zo hoog opgooit :+
King kan inderdaad goed springen, hij heeft er plezier in en kan ook nog wel rond de 90 cm de hoogte in. (hoger hebben we niet geprobeerd)

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:40

JORINAMH schreef:
Wat een leuke kruising!

Dankjewel, het is zeker een aparte kruising haha :D

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:23

Het zadel kiept veel te ver naar achteren :(

Wel een erg gave kruising!

Danique1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:39

wauw wat een mooi paard
wat een leuke kruising zeg !!

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:15

panache schreef:
Het zadel kiept veel te ver naar achteren :(

Wel een erg gave kruising!

Ow? Dit heb ik nog niet vaker gehoord haha :P
instructrice & eigenaresse hebben er ook nog nooit wat van gezegd, vinden meer mensen dit?
Bedankt !! :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:24

Leuk paard heb je!

Er is al het een en ander over gezegd (heb niet alles gelezen), maar dit viel mij op.

Je schrijft onder bijna elke foto dat je je hakken beter moet uidrukken. Volgens mij heb je juist overal je hakken al heer erg uitgedrukt en van mij mag het wel wat minder juist, dat is voor de ontspanning denk ik ook beter.
Probeer meer in het midden van je zadel te zitten. Door je beugels wat langer te doen is het makkelijker het diepste punt van je zadel te vinden. Als je je beugels uit doet vind je makkelijker het diepste punt. De juiste maat voor je beugels vind je dan ook vrij makkelijk.

Ik zie iemand die heel hard haar best doet om heel netjes op het paard te zitten, maar ik denk dat je net wat te hard je best doet en hierdoor de ontspanning een beetje zoek is. Maar gezien je reacties in dit topic gaat het vast goed komen!

Beau_Myrthe

Re: [RT-HAW] Trainen met Haflinger X Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:07

Jeetje wat een leuk paard, zoiets kom je toch niet vaak tegen!

Zoals velen al zeggen ga is met lange teugel rijden en op jezelf letten. Zelf vind ik het fijn als iemand het paard dan aan de longeerlijn kan hebben want dan hoef jij er niet voor te zorgen waar die heen loopt en hoe hard, zo kan je je helemaal op jezelf concentreren. Zoals Maaike al zegt hakken mogen van mijn ook wel minder. Volgens mij komt het na al deze tips wel goed met jou! :)

En meid petje af op hoe je reageert op de 'kritiek', zo zie je het niet vaak op bokt! Ben benieuwd naar het volgende topic :D