Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
donata100 schreef:Zo op t filmpje te zien verstapt het paard zich gewoon.
Dit omdat hij van verzameld naar gestrekte hals ging.
Bij het terug gaan met t hoofd verstapt ie zich.
Denk niet goed los gestapt. Te koude spieren. Paard let niet goed op.
Niets om over in te zitten, gebeurt dit vaker dan zeker rustiger aan doen.
En na laten kijken als het vaker gebeurd is zeker geen overbodige luxe.
Hoeven lijken wat lang ook. Misschien langer stappen in de warming up.
Wát een inzicht!JuniorJoost schreef:sommige mensen.. het probleem ligt toch echt aan de RUITER een paard gaat echt niet denken ow ik zal ffe langzaam gaan lopen hij heeft ergens last van en dan ga je hem nog slaan ook koop een speelgoed paard ofso
debravanesch schreef:Ik denk dat als je met pessoa longeert, je wel een doel voor ogen hebt met het longeren!!! Ik gebrek het sinds kort ook, om mijn paard haar achterhand en de rug leren te gebruiken.
En er is niets met met longeren met een bit, als je de longe correct vastmaakt

Vervolgens de voeten opgetild en daar de reactie op bekeken. Hierbij waarschuwde ik haar dat hij rechtsachter heeeel hoog optrekt en verkrampt. Ze heeft toen opgemerkt dat hij daar scheef zat. Ze heeft toen wat bewegingen met het been gemaakt en vervolgens weer met het naaldendopje over de hele rug gegaan. En warempel amper pijn reactie meer! Wat een verschil! Vervolgens zijn er nog een soort buigproeven met zijn nek gedaan. Ook hieruit kwam naar boven dat hij linksom niet goed boog omdat het rechts pijn doet. Vervolgens zijn er verspreid over zijn lijf acupunctuur naaldjes geplaatst: bij de mondhoeken, in de onderbenen, boven het oog, in de hals en op de achterhand. 

Jessica_R schreef:toevallig dat je het nu vraagt. Na 2 behandelingen en een controle bleek Co pijnvrij. Het door het been zakken werd minder maar verdween niet.. Helaas toonde hij nog steeds totaaaal geen werklust tijdens het rijden en had zelfs al geen zin om 10 minuten te stappen.. Ik en mijn zus hebben dus besloten dat Co gewoon niet ons paard is.. Het klikt niet en we krijgen hem niet aan het lopen. (het lukt soms uiteindelijk wel, maar dat gaat dan op een manier waar ik me niet fijn bij voel). Dus bij deze, als iemand interesse heeft in deze schat.. Het is zo'n ontzettend lief dier, maar heeft geen potentie voor de sport, niet met ons tenminste! Ik hoop dat er iemand is die met hem verder wil en waarmee het misschien onder het zadel beter klikt!
geerke schreef:Jessica_R schreef:toevallig dat je het nu vraagt. Na 2 behandelingen en een controle bleek Co pijnvrij. Het door het been zakken werd minder maar verdween niet.. Helaas toonde hij nog steeds totaaaal geen werklust tijdens het rijden en had zelfs al geen zin om 10 minuten te stappen.. Ik en mijn zus hebben dus besloten dat Co gewoon niet ons paard is.. Het klikt niet en we krijgen hem niet aan het lopen. (het lukt soms uiteindelijk wel, maar dat gaat dan op een manier waar ik me niet fijn bij voel). Dus bij deze, als iemand interesse heeft in deze schat.. Het is zo'n ontzettend lief dier, maar heeft geen potentie voor de sport, niet met ons tenminste! Ik hoop dat er iemand is die met hem verder wil en waarmee het misschien onder het zadel beter klikt!
mankeert het paard niet gewoon wat?
Behalve dan hetgene waar hij voor behandelt is?
Een paard wat geen puf heeft om 10 minuten te stappen...dan klopt er toch iets niet?En heeft dat dan met een klik te maken?
aeolusnr1 schreef:Tjaaaa, "jessica_r" sommige mensen blijken idd een product van de wegwerpmaatschappij te zijn hé.
Ik durf ook makkelijk soms een paard dat nooit meer zou goedkomen laten inslapen, maar hier vind ik toch jouw reactie, het is niet jullie paard, het is niet echt wat je ervan verwacht had , tjaaaa wegwezen en ander zoeken, nee dit is niet helemaal mooi te noemen.