Stoppen met rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PsymaliPKA

Re: Stoppen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 12:37

Klopt Yvonne! Toen was mijn vader er ook niet bij, misschien heeft dat onbewust dus invloed.

Morgen gaat Sassol hier van bokt met me mee om te kijken wat zij voor tips heeft met betrekking tot grondwerk toepassen. Hopelijk levert dat iets op!

Zondag heb ik trouwens wel weer met hem gereden thuis in de bak met mijn zusje op haar pony erbij en hij was nu braaf. Hier was mijn vader er ook bij, andere paard erbij (mijn zusje springt, dus die galoppeerde continu voorbij) daar reageerde hij dit keer helemaal niet op. Het blijft lastig wat nu precies het probleem is, want er is gewoon geen patroon in te ontdekken.
Enige wat ik dan kan bedenken is iets neurologisch of zo?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:51

Ik ben woensdag bij TS en Mali geweest. (Hopelijk vind je het niet erg TS dat ik de eerste update plaats)

Mali is een lief, onzeker paard. Lichtelijk wantrouwend naar de mens maar ook heel nieuwsgierig.
Het bokken heb ik niet gezien, maar wat mij vooral opviel was dat er nergens ontspanning en plezier was. Bij beiden niet. Ook dat ze weinig contact met elkaar maakten. Mali staat op dit moment hoger in rangorde.

Er zijn mij geen lichamelijke gebreken opgevallen, paard is lichtelijk scheef maar ook niet zo erg dat dat veel bokken op zou moeten leveren. Ik ben geen zadelmaker, maar wat ik ervan zag is het zadel ook niet het probleem.

Ik ga TS dus een tijdje begeleiden en ook zelf met Mali aan de slag (ben zelf paardloos dus dat vind ik helemaal niet erg :D ). Meeste tijd gaan we voorlopig in grondwerk stoppen om daar in ieder geval de basis goed te krijgen en voor het rijden ga ik me nu richten op ontspanning en plezier bij beiden, maar zal er nog niet echt gewerkt worden.

Mali wilt graag en heeft een braaf karakter, en TS trouwens ook. Ik denk dus dat dat helemaal goed gaat komen met die 2 ;)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 06:05

Sassol schreef:
Ik ben woensdag bij TS en Mali geweest. (Hopelijk vind je het niet erg TS dat ik de eerste update plaats)

Mali is een lief, onzeker paard. Lichtelijk wantrouwend naar de mens maar ook heel nieuwsgierig.
Het bokken heb ik niet gezien, maar wat mij vooral opviel was dat er nergens ontspanning en plezier was. Bij beiden niet. Ook dat ze weinig contact met elkaar maakten. Mali staat op dit moment hoger in rangorde.

Er zijn mij geen lichamelijke gebreken opgevallen, paard is lichtelijk scheef maar ook niet zo erg dat dat veel bokken op zou moeten leveren. Ik ben geen zadelmaker, maar wat ik ervan zag is het zadel ook niet het probleem.

Ik ga TS dus een tijdje begeleiden en ook zelf met Mali aan de slag (ben zelf paardloos dus dat vind ik helemaal niet erg :D ). Meeste tijd gaan we voorlopig in grondwerk stoppen om daar in ieder geval de basis goed te krijgen en voor het rijden ga ik me nu richten op ontspanning en plezier bij beiden, maar zal er nog niet echt gewerkt worden.

Mali wilt graag en heeft een braaf karakter, en TS trouwens ook. Ik denk dus dat dat helemaal goed gaat komen met die 2 ;)

Helemaal geweldig :D !