Ook jij begrijpt blijkbaar niet wat en hoe het inwerkt.
Een slof werkt wel maar zal het probleem alleen oplossen als een zeer ervaren ruiter dit oordeelkundig gaat gebruiken/toepassen.
Ts is een beginner , en zelfs als de instructeur er naast staat zal ts nog niet echt in staat zijn om echt elke beweging die zij uitvoert onder controle uit te voeren.
En zolang je dit niet kan heeft de inwerking van een slof eigenlijk meer nadelen dan voordelen.
Een slof is eigenlijk in wezen bedoelt als hulpteugel, dus een hulp om een probleem op te gaan lossen, en wanneer dit dan opgelost is , is het de bedoeling om weer zonder slof te blijven verderrijden.
Bij het corrigeren en oplossen moet je als trainer denken aan een maand tot maximaal 2 maand trainen, als het corrigeren binnen deze tijd niet opgelost is , ga ik er van uit dat je verkeerd bezig bent.
En idd in de dressuursport, zijn er heel veel die de slof als standaardteugel gebruiken, die er dus jaren en jaren mee blijven rijden , en dan nadien durven verkondigen dat hun paardje niet anders gereden kan worden. Ze vergeten er dan bij te zeggen dat ze het paard zo gemaakt hebben, deels door onkunde, alsook het willen showen.
_Lobke_ schreef:Wanneer je instructeur erbij is en je hebt er zelf een goed gevoel over, zie ik het probleem niet.
Daarnaast is het maar een half uurtje en natuurlijk zet je de slof niet heel strak jij gebruikt hem om te voorkomen dat je paard zijn neus omhoog gooit, als ik het goed begrijp?