Ik vond die van mij zo zielig toen ie 2x bereden werd op 1 dag (gehele onterecht..) maar had hem uitgeleend... En had zelf ook 's middags les...
Nouja mijn les was iets "echter" dan die les die hij ervoor moest lopen (half uur met een 6 jarig meisje waarvan de pony net was overleden... dus ze leende mijn paardje... Die elke keer als ze iets scheef zat lief ging stappen en zich echt super gedroeg... super schattig, totaal geen inspanning voor hem..)
Maar het was vooral het idee "2x lopen" terwijl we op buitenrit gaan van 1,5-2 uur
Ik doe het nooit, vind één keer per dag gewoon genoeg. Twee keer moet verder prima kunnen hoor.
_Summertime
Geplaatst: 17-07-13 19:26
Ik doe het niet, meer omdat ik het zelf ook wel prima vind om één keer per dag te rijden. Verder vind ik dat mijn pony ook gewoon z'n rust verdient en lekker in de wei mag spelen met z'n vriendjes.
Heb ook jaren lang (tot +/- 1 jaar geleden) op een manege gereden en daar reden de paarden inderdaad meerdere keren per dag. Dat zie je toch wel op de meeste manege's. Wat wel zo is, is dat als die paarden eenmaal dat ritme kennen en een goede conditie hebben, dat gewoon mogelijk is in mijn ogen. Nu is een beginnersles ook nog minder intensief dan een gevorderdeles. Twee keer springen op een dag vind ik dan wel weer een beetje teveel van het goede.. Gebeurde bij mij op de manege's waar ik reed alleen tijdens de onderlinge springwedstrijdjes, maar dan was er wel een maximaal aantal deelnemers per pony.
Ik doe weleens 2 keer op een dag wat met een paard, maar dan gaat het om kortere sessie's. Zou het zelfs graag veel vaker zo doen, want het is heerlijk werken om bij succes het paard even lekker paard te laten zijn en dan later nog eens te pakken.
ik heb de tijd er niet voor maar het kan geen kwaad, als je s'morgens rijd en dan sávond dan blijft er genoeg tijd over voor rust toch. ik deed in begin wel eens voor dat ik concour had even longeren thuis ze was echt heet en bokkerig maar nu wel braaf
maar mensen die de paarden echt goed op nivau hebben ja wel begrijpelijk
Op instructieweek heb ik dit wel gedaan, maar verder zou ik het eigenlijks nooit doen.
xSlvna
Geplaatst: 31-07-13 22:22
Of ik nu lekker 6/7/8 uur onderweg ben of 2 in de ochtend en 4 in de avond, lijkt me toch niet erg veel verschil buiten het feit dat die tussen de trainingen heeft kunnen uitrusten, eten, 'bijtanken'.
lovehome
Geplaatst: 31-07-13 22:22
nooit gedaan ga het ook nooit doen. paarden van mij lopen het hele jaar door overdag op het land dus vind ik rijden of longeren wel genoeg