Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Maar daar leren ze niks van. Je kunt beter proberen die snelheid om te zetten in activiteit. Dit kan door op te vangen door zit met een ophouding met de hand. Eigenlijk is een ophouding sowieso een combi van hand en zit en eigenlijk ook wat been. Been is belangrijk om haar neiet sterk te laten worden in de hand.
_Nelleke_ schreef:En dan? Dan gaat ze maar even een paar rondjes 'snel' door de bak.
_Michelleee schreef:Elina is erg gevoelig aan het been.. Dus voor het minste dat ik wat druk uitoefen om haar activiteit te stimuleren en los te laten vanvoor, zet Elina ineens 3 versnellingen meer bij.
_Nelleke_ schreef:Een paard wat als een idioot 45min. door de bak gaat rennen door het simpele feit dat er een ruiter op de rug zit, daar lijkt me toch meer mee aan de hand dan een simpel rijtechnisch probleem.
StalNollie schreef:uh slvna dus als paard niet rustig word zet jij het paard in stal. zo zal het paard het toch nooit leren. oefenen oefenen oefenen. rare tip vind ik dat, wat ik ook zeker niet als advies mee zou willen geven.
en de rest van de puntjes gaat ts al gedeelte mee aan de slag als je voorgaande berichten hebt gelezen.
Joolien schreef:Als ze gevoelig is aan het been is ze zeker ook gevoelig op je zit?
Toch zul je zulke paarden heel rustig toch aan het been moeten laten wennen, anders gaat ze alleen maar hard in plaats van ook echt actief te worden en dan is je basis gewoon niet ok.
_Michelleee schreef:Waarom ik dat doe? Omdat ik er van uit ga, dat je door te proberen en veel geduld en oefening er ook wel geraakt.
En omdat Ze wel goed VOELDE in draf..
xSlvna schreef:Ook een foto met veel spanning, bij longeren hoor je dit niet te hebben zoals ik het uitlegde, nogmaals je moet het paard ontspannen krijgen, niet kijken wat die normaal doet.
Als ik kijk wat de mijne 'normaal' doet... Das bijna om te huilen. Die houding is trouwens heel anders dan wanneer het paard onder het zadel zo loopt. Paard onder het zadel drukt de rug weg, als die vrij loopt doet die dat niet