anneliesdj schreef:Wanneer klim jij op je paarden?
Ik ( 92 kg) als ze 5 zijn of het moet een buffel zijn met 4..Maar iemand bij ons van 57 kg in het voorjaar als ze 3 zijn..of een jaar later en dan gaan ze voor 60% van de tijd mee naar buiten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

anneliesdj schreef:En ik vraag me af, veel mensen hier geven aan dat ze het geen probleem vinden, geld dat alleen voor dressuurpaarden? ?
ceasario schreef:Ik denk dat het gewicht van de ruiter een zeer grote rol speelt cq hinderen aanvoelen.. (Eigenlijk lang doorzitten is "not done", maar dat is altijd)
Daarom moet men leeftijd maar eens koppelen aan gewicht van de ruiter.
Op een 2 jarige volbloed zit ook geen 80 kg.
ceasario schreef:anneliesdj schreef:En ik vraag me af, veel mensen hier geven aan dat ze het geen probleem vinden, geld dat alleen voor dressuurpaarden? ?
Dat jong aanrijden is voor mij niet zo'n probleem.
Maar waar ik zeer veel moeite met heb om getalenteerde paarden sneller dan hun leeftijd het toelaat, d.m.v. door trucs te vroeg op een hoog nivo te krijgen.
[ Afbeelding ]
anneliesdj schreef:Maar zou het niet handiger zijn om daar ook bepaalde regels voor te maken, juist om dergelijke truucjes te voorkomen?
.
ceasario schreef:anneliesdj schreef:Maar zou het niet handiger zijn om daar ook bepaalde regels voor te maken, juist om dergelijke truucjes te voorkomen?
.
Regels ???
Voor wiet telen gelden ook regels.
Dit land gaat stuk aan regels...
Neem maar van mij aan..wanneer de kritiek door blijft gaan op de paardensport, dat het zichzelf degradeert op het nivo van Kickboxen.
En daar zijn ook veel mensen die zich in die kringen niet willen laten zien.
ceasario schreef:Arual87 schreef:[Achter de schermen zullen die regels waarschijnlijk niet werken, maar in de ring toch wel?
Wat heb je er dan aan..
Het probleem zit hem achter de voordeur..
Arual87 schreef:[Wat zou dan wel de juiste oplossing zijn? Meer onderscheid maken binnen de klasses/leeftijden van de paarden? Paarden uitsluiten voor wedstrijden/evenementen waar ze te jong/oud voor zijn?
ceasario schreef:Arual87 schreef:[Wat zou dan wel de juiste oplossing zijn? Meer onderscheid maken binnen de klasses/leeftijden van de paarden? Paarden uitsluiten voor wedstrijden/evenementen waar ze te jong/oud voor zijn?
Dit zal moeten in overleg met de bond van Hengstenhouders en die hebben een nog sterkere lobby, dan de wapenindustrie in de USA.
Gypsy schreef:Liedje89: neehoor, er is genoeg bekend over o.a. het sluiten van de groeischijven. Ook dierenartsen weten hiervan, maar goed je moet je klanten behouden. Geld geld geld.
En of dit schade oplevert? Jazeker, kijk maar in de praktijk.