klaar voor de B ? blind faith

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: klaar voor de B ? blind faith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:56

we wachten inderdaad gewoon nog even :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:43

Ik vind het raar dat je vind dat je hem eerst op twee teugels wilt rijden, maar wel bezig gaat met nageeflijkheid. Je rijd hem nageeflijk, in plaats van dat je hem vanuit ontspanning daar naartoe rijd. Als hij losser is, dus stelling en buiging heeft en van achter naar voren gereden wordt gaat hij als het goed is vanzelf nageeflijk lopen vanuit ontspanning. Daarna komt het constante nageeflijk lopen en in de juiste aanleuning. Er is dus zeker nog wat werk voor je een nette dressuurproef kunt rijden. Succes. Mocht je nog vragen hebben kun je me pb'en.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 22:40

o maar als ik hem in de mond ga zitten zet hij zijn onderhals erop en kaak op het bit en kan ik er niks meer mee
als deze ook maar iets spanning heeft kan ik fluiten naar mijn aanleuning :)
hij doet het de laatste paar dagen heel erg goed trouwens

ben heel bewust op de buitenteugel aan het rijden want merk dat ik zelf onbewust toch die rechterteugel strakker houd
hij slingert nu wel af en toe maar zoekt wel al zelf beter de buitenteugel op nu ipv ook rechts te gaan hangen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:31

Als het puur gaat om een winstpuntje rijden zodat je kunt gaan springen dan zou ik gewoon lekker gaan.

Als je ook het beste uit je dressuur proeven wilt halen dan zou ik nog eventjes door trainen.
Meeste commentaar is al gegeven probeer wat meer ontspanning te creeren dan bied hij vanzelf meer aanleuning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:43

Waarom luister je niet naar wat de bokkers je te vertellen hebben? In andere topics zijn er ook al bokkers geweest die je advies hebben gegeven maar het blijft echt heel jammer dat je niet open staat voor kritiek.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:59

@burl... ik vind dat TS prima openstaat voor kritiek... dat ze niet meteen alles overboord gooit en met alles meegaat lijkt me juist prima..zoveel bokkers zoveel manieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:22

Ik vind je zadel echt verschrikkelijk. Ik zie steeds in het nieuwe harnachement/nieuwe setjes topic dat je nieuwe spullen koopt? Ik zou eens investeren in deugdelijk tuig, want dat is een van de redenen dat je paard zo onrustig in zijn hoofdhouding is.
Wat voor bitje heb je er eigenlijk inhangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:31

Rowdine schreef:
Ik vind je zadel echt verschrikkelijk. Ik zie steeds in het nieuwe harnachement/nieuwe setjes topic dat je nieuwe spullen koopt? Ik zou eens investeren in deugdelijk tuig, want dat is een van de redenen dat je paard zo onrustig in zijn hoofdhouding is.
Wat voor bitje heb je er eigenlijk inhangen?

:oo
Sorry sta echt even te kijken van de manier van reageren van sommigen hier...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:35

wat is er mis met het zadel ?
is gewoon op paard aangepast,
zoveel nieuwe spullen koop ik niet meer :P
ga liever sparen voor een zadel dat mij ook beter past !

en goed nieuws heb dressuurles vanaf afgelopen week
collega van mij wil me gratis helpen als ik wil zelfs 4 keer per week :D
gisteren voor het eerst en werkt heel goed voor ons !

een ongebroken happy mouth bitje meest vriendelijke die er is vind ik zelf !

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:39

Hm ik denk niet dat je je winstpunt gaat halen en dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat hij nog jong is.
Maar zoals ik je nu zie rijden denk ik niet dat hij lekker vloeiloos zijn oefeningen zou gaan lopen. Gewoon nog lekker even door oefenen en vooral veel voltes etc rijden dan moet dat wel goed komen.
Het zadel stoor ik me ook aan, misschien dat springruiters hier een andere kijk op hebben maar ik vind dit verschrikkelijk om in de dressuursport te zien en zou dan ook een onvoldoende voor je houding geven.

1vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:46

ik vind dat je gewoon moet gaan,als het je echt te doen is om 1 winstpunt om te mogen springen.
idd een ander zadel erop.dan komt het wel goed

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:03

Ik vind het allemaal wel meevallen. De aanleuning is inderdaad nog niet constant, maar er zitten wel fijne stukjes tussen. Verder vind ik niet dat je onvriendelijk rijdt. Je zou soms in plaats van een kneepje met je handen, been kunnen geven als hij onrustig is met zijn hoofd. Verder denk ik dat als je hem iets constanter krijgt, je wel een puntje in de B zou rijden. Hij is op zijn benen namelijk wel constant en ruim. Als je dan zorgt dat je de figuren netjes rijdt en dat je stil zit, dan komt dat wel goed!

Voor het zadel ben jij inderdaad wat groot, maar of het echt slecht op je paard ligt is niet te zien zo op het oog. Ik wist niet dat er allemaal zadelmakers op bokt zitten...

Verder sta ik perplex van Rowdine.. Ik denk dat toch echt dat je zelf mag weten waar jij je geld aan uitgeeft. Ongelooflijk.. Ik zou me als ik jou was dan ook niet verdedigen tegen dit soort ongepast opmerkingen.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:24

Ik vind het beeld op zich ook prettig, maar ik vind je paard ook vaak te diep lopen. Vaak zie je dat het hoofd iets omhoog komt en vervolgens duikt'ie weer achter de loodlijn. Heb ook het idee dat het door jouw hand komt, dus ook ik zou proberen dat op te lossen door voor iets meer los te laten (minder te vragen) en goed de achterhand eronder te rijden. Op die manier goed voorwaarts houden, eventueel beginnen door veel tempowisselingen te rijden en vooral je handen rustiger houden...

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:49

blijf nog even oefenen en probeer eerders gewoon een B wedstrijdje. het is maar een momentopname van 5 minuten en jurysport dus wie weet rij je je winst. iedere jury kijk weer anders. x

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:52

bedankt voor het fijne commentaar allemaal,
het gaat steeds beter de laatste tijd
heb nu ook zeker 2 keer per week dressuurles,
mijn houding gaat hard vooruit en ik kan zelfs stukjes doorzitten :D
helemaal top dus,
vanaf morgen kan hij eindelijk lekker halve dagen naar buiten dat is voor hem ook een stuk beter natuurlijk!