Dubbele teugels misschien ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Dubbele teugels misschien ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:58

juist paard in opleiding op zit rijden, met als nood eventueel iets meer oppakken van voor maar eerst die zit vooral juist bije en paard in opleiding. anders leer je het toch al gelijk verkeerd aan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:05

Dat bedoel ik ook. Rijden op zit maar als hij niet reageert mag je van mij er gewoon de teugels bij pakken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:16

maar dan ben je in je andere post wel erg kort door de bocht geweest qua onderbouwing, maar nogmaal vooral bij een jong paard is zit enorm belangrijk

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:10

jullie gaan een beetje offtopic denk ik? Paard is 8.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:18

Ja maar het paard heeft vroeger koersen gelopen en wordt nu opnieuw opgeleid.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:25

liekec schreef:
Ja maar het paard heeft vroeger koersen gelopen en wordt nu opnieuw opgeleid.

Ik ben het wel met de zit-opmerkingen eens... alleen vind ik het verwarrend om te spreken van een jong paard, zeg dan groen paard.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:40

Paganx33 schreef:
nadjajump schreef:
Even niet over hoe je paard loopt, maar over je martingaal. Volgens mij rijdt je zonder stops aan je teugels, of niet? Ik vind je martingaal namelijk wel erg dicht bij je bit komen. Pas op dat hij daar niet blijft haken!

Klopt , daar ben ik al eerder over aangesproken , en die zijn nu aangeschaft. Dit is een oudere foto. De martingaal zit trouwens helemaal niet strak :) Ookal lijkt het zo op de foto.

Aah goedzo, dat wist ik niet.
Heb even je hele topic doorgelezen, en echt super hoe je zo met het commentaar omgaat!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:17

Haha wat een discussie :D ,
Ik heb inmiddels al een nieuwe leerkracht gevonden. Dus mijn werkpunten zijn als ik het goed begrijp :
- Volledig met mijn zit werken , en teugels eigenlijk met rust laten
( Niks van stelling meer vragen dus ? , Hier gaat hij wel enorm gebruik van maken , hoofd in te lucht gooien enzo.. Dit maar gewoon laten doen ? )
- Hem vooral van achter laten werken. ( Weet nog niet precies hoe , maar dat zal ik met mijn leerkracht dan overleggen )
Als ik iets verkeerd begrepen heb, of ik nog ergens op moet letten , schrijf dan nog een reactie hieronder aub. Bedank allemaal voor te helpen ! Ik kan er zeker iets mee doen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:22

Ik denk dat je hem wel mag corrigeren maar ik weet niet wat de andere daar van vinden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:10

iedereen heeft een andere mening maar het gaat er uiteindrlijk om dat wat zij denkt, en haar instructeur, het beste is en werkt :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:16

je mag hem zeker weleens van voor corrigeren hoor dat zeker even wat strenger doorpakken. maar het is geve en nemen. en als hij hoofd ind e lucht doet benen eraan en voor even oppakken en terug zetten met je zit.

maar dit zal je instructeur goed uit kunnen leggen en oefenen met je dus enorm veel succes en we zien het vanzelf wel

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:57

Bedankt allemaal , ik zal vanzelf wel een nieuw topic maken met wat foto's. Met hopelijk een heel mooi resultaat ! Maar dat zal nog even gaan duren :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:08

Ik heb geleerd dat je WEL stelling moet vragen, maar dan niet terugwerken met je hand (naar achter toe, of raar knikje) maar echt opzij houden. Verder je handen inderdaad gewoon stil houden. Ik deed eerst eigenlijk hetzelfde als dat jij doet, de omschakeling ging heel gemakkelijk. De motor goed aan het werken zetten en wel goed contact houden met de mond. Uiteraard veel figuren en (schijn)overgangen rijden!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:39

ff je topic en je profiel bekeken/gelezen. wat heb jij al een vooruitgang geboekt met je knapperd.
hoop ook dat het met je nieuwe insttructrice beter gaat, blijf je ff volgen ben best nieuwschierig :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:32

Goed van je dat je een andere instructeur/instructrice hebt gezocht!

En top hoe je het inderdaad oppakt, vind dat je heel goed omgaat met de 'kritiek' die gegeven gaat worden. Zeker als je er zo voor open staat gaan jullie er samen zeker komen! +:)+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:41

Fijn dat je er zo serieus mee om gaat.

Klein tipje, neem het ook wat serieuzer met je veiligheid ;)
Je draagt levensgevaarlijke schoenen en dan ook nog eens geen cap.
Denk ook aan de gevolgen die het geeft voor bijv je ouders als het een keer mis gaat.
Doelbewust zadel jij hun dan op met een leven lang zorgen, ellende en verdriet.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:53

Vraag inderdaad les naar je zithouding, ik zie in de openingsfoto wat basisfouten die bij mijn paard de doorslag al zouden geven tussen wel-niet meewerken.
Denk aan de bit-elleboog verbinding (houding armen), de spanning in jouw lichaam, tegenwerkende kracht inplaats van voorwaarts denkende kracht. Let op, bij een goede instructeur zal je denken; 'was dit alles wat ik moest veranderen???', vaak zijn het maar kleine dingen die het hem doen.
Qua paard, tja dat valt toch erg lastig van een foto te zeggen, ik zie dat hij zijn hoofd kantelt, dan denk ik dat jij aan 1 kant sterker inwerkt wat ook ruis geeft (ga eens een tijdje de heg snoeien met je zwakke kant), daarbij oogt het heel gespannen maargoed van 1 foto kan ik niks zeggen over jullie algemene rijkunst.

Ik vind jouw houding niet super slecht verder, en ik denk dat jouw paard ook wel wilt meewerken, alleen dat jullie basis (nog) niet helemaal goed is.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:41

Silence schreef:
Fijn dat je er zo serieus mee om gaat.

Klein tipje, neem het ook wat serieuzer met je veiligheid ;)
Je draagt levensgevaarlijke schoenen en dan ook nog eens geen cap.
Denk ook aan de gevolgen die het geeft voor bijv je ouders als het een keer mis gaat.
Doelbewust zadel jij hun dan op met een leven lang zorgen, ellende en verdriet.

Dat is indd al een paar keer gezegd geweest , maar daar heb ik al veel een antwoord op gegeven :) Ik doe heel vaak mijn cap af voor de foto , rijlaarzen zijn kapot en die worden nog vervangen :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:44

Roxyi schreef:
ff je topic en je profiel bekeken/gelezen. wat heb jij al een vooruitgang geboekt met je knapperd.
hoop ook dat het met je nieuwe insttructrice beter gaat, blijf je ff volgen ben best nieuwschierig :)

Bedankt ! Ik hoop zelf dat het nog veel meer gaat beteren voor de toekomst. Maar met dit resultaat ben ik inderdaad al heel blij ! :D