Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liberty22 schreef:voorwaarts en rechtrichten begin je met het jonge paard al mee aan de longe alvorens je erop gaat zitten.
zodat het paard al een dusdanig spierpakket heeft opgebouwd en in staat is beidde kanten goed lateraal te buigen en goede lengtebuiging kan maken.
onder het zadel kun je daar dan verder op voortborduren je kunt het een niet zonder het ander zien , een scheefpaard is niet voorwaarts zonder voorwaarts( impuls) valt er niets te rijden.
In mijn optiek ga je ook niet op zo een knetterscheef jong paard zitten dat is vragen om problemen.
. liberty22 schreef:voorwaarts en rechtrichten begin je met het jonge paard al mee aan de longe alvorens je erop gaat zitten.
zodat het paard al een dusdanig spierpakket heeft opgebouwd en in staat is beidde kanten goed lateraal te buigen en goede lengtebuiging kan maken.
onder het zadel kun je daar dan verder op voortborduren je kunt het een niet zonder het ander zien , een scheefpaard is niet voorwaarts zonder voorwaarts( impuls) valt er niets te rijden.
In mijn optiek ga je ook niet op zo een knetterscheef jong paard zitten dat is vragen om problemen.
1Romy1 schreef:Maris schreef:Branderup en ook de klassieke franse dressuur beginnen met rechtrichten en balans .....
dat kan alleen als het paard aan het been is... echt waar.
Muppett schreef:Ik moet wel zeggen dat het bekken rechtrichten super moeilijk voor mij is...