Henrieke_ schreef:Merk net dat ik de openingspost niet kan aanvullen.
Alles even op een rijtje:
Watch me is 9 jaar, en heeft 5 veulens gehad.
Op het begin dacht ik dat het jongheid was, en heb ik er maar een beetje mee doorgereden.
Het ging best goed, maar zodra je iets meer vroeg qua stelling, vond ze dit moeilijk.
Omdat ze telkens drachtig was, was het moeilijk om wat op te bouwen (om het maar zo te zeggen).
Nu heb ik ongeveer 3 jaar (met pauzes) les van mijn instructrice, en vind het nog steeds heel fijn.
Sinds begin dit jaar weer echt actief aan de gang, maar de teleurstellingen blijven.
Mijn instructrice vond dat het tijd werd voor een ostheopaat, maar omdat watch me niet van mij is, moest
ik dit overleggen. De eigenaar wilde dit niet, en heb uiteindelijk besloten om het zelf te betalen.
De ostheopaat melde mij dat het vast zat, en dit het gevolg was van veulens, en het opstapelen van problemen tijdens het rijden.
Watch me probeerde het te compenseren.
De ostheopaat heeft niet specifiek gezegd dat het door het rijden kwam. Kan dit haar volgende keer vragen.
Ze heeft nu tot maandag rust, en dan pak ik rustig het longeren op.
Hopelijk is het nu allemaal wat duidelijker,
en mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Nogmaals ; ik sta echt open om naar mezelf te kijken, maar hoor dan ook graag duidelijk hoe het beter kan.
Groetjes, Henrieke
Dat zinnetje van 'dat het vast zat' snap ik niet helemaal? 
Sorry. Bedoel je dat haar rug vastzit?
Ik ken een paard en dat lijkt precies op het verhaal van jou en je paard.
Als je mijn vorige reactie leest, zie je wat wij hebben gedaan.
Alleen omdat haar rug ook vast zat, hadden we een schema gemaakt, want het bleek dus allemaal te zwaar te zijn voor haar.
Dat was; Maandag longeren, dinsdag vrij, woensdag rijden, donderdag vrij, vrijdag longeren, zaterdag vrij, zondag rijden.
En dat dan elke week. en met het rijden de dingen aanhouden die ik in mijn vorige reactie heb geschreven.
Een paard kan hier meer last van krijgen als het ouder is maar ook al op jongere leeftijd en dan pas later aangeven. en dan bedoel ik die vaste rug.