Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Peppertree schreef:Nou....Als kinderen een sport willen beoefenen en ze mogen dat van hun ouders zie ik niet helemaal in waarom ze daar een tegenprestatie voor zouden moeten leveren.
Als kinderen graag op voetballen willen hoeven ze daarvoor toch ook geen klusjes te gaan doen? Misschien moeten ze wel klusjes doen, maar staat dat los van de sport.
Toen ik het had over jaloezie had ik het niet direct over een persoon. Ik proefde alleen in sommige reacties wat afgunst.
Ik krijg altijd de kriebels van die ouders die hun kinderen op allerlei clubjes, sporten en hobby's hebben zitten, kom dat vaak genoeg tegen in mijn werk (Raad vd Kinderbescherming) en zo vaak trainen keur ik persoonlijk, maar ook zeker vanuit mijn werk, echt af.
Joyce_ schreef:Wauw! Super goed verwoord. Ik ben het hier helemaal mee eens.Pfoe, ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het wel heel veel les per week vind hoor..Ik krijg altijd de kriebels van die ouders die hun kinderen op allerlei clubjes, sporten en hobby's hebben zitten, kom dat vaak genoeg tegen in mijn werk (Raad vd Kinderbescherming) en zo vaak trainen keur ik persoonlijk, maar ook zeker vanuit mijn werk, echt af.
Wat je zegt over 'ze leren niets van zelf aanrommelen' klopt niet. Wellicht komt dat omdat jullie zelf nooit hebben gereden, maar júíst met paarden is het ZO belangrijk om niet alleen serieus bezig te zijn met een dier, maar vooral lekker zonder zadel te crossen, tikkertje te spelen, te longeren, uren te tutten en poetsen, achterstevoren rijden (en er afvallen), buitenritjes te maken, gewoon alles doen wat bij het houden van paarden komt kijken. Ik heb het idee dat jullie (dochters) paardensport alleen zien als sport, maar het is buiten dat ook een liefhebberij, een deel van je leven en vooral: levende wezens waar je mee bezig bent. Het begrijpen van paardengedrag, ontdekken van een ponylijf en het opbouwen van een band met je dier is heel belangrijk om 1) je pony's tevreden en gezond te houden 2) zelf het plezier erin te houden 3) prestaties te verbeteren..
Aanklooien met pony's is voor kinderen het grootste goed; balans, stuurvaardigheid, aanvoelen van een pony, anticiperen en begrijpen zijn belangrijke waardes tijdens het paardrijden. En geloof deze wijze bokkers maar: dat leer je sneller door lekker 'aan te klooien', dan door 5 keer in de week serieus en kaarsrecht op een pony te zitten en alle tips&trics op een presenteerblaadje aangereikt te krijgen. 3x in de week lessen (waarvan 1x springen) en verder lekker zelf leuke dingen doen met de pony's, zullen ze veel sneller goede ruiters van worden..
Paardrijden doe je op gevoel, niet alleen op techniek..
liespower94 schreef:Ik denk dat je minimaal 80 centimeter moet kunnen springen.
Dat is ook het gemiddelde als je een pony hebt die wat rare sprongen in de lucht maakt.
Je bent hierdoor beter in balans en weet hoe je moet reageren.
Maar echt een professionele superhoogspringer, nee hoor
Peppertree schreef:Maar volgens mij zijn het hier de ouders x die graag willen dat de kinderen zo vaak lessen.
Als jouw dochter dressuur wil rijden waarom moet zij dan van jou de basis van het springen beheersen? En hoe zit het dan met de SGW? Moet ze dat ook doen want dat is immers het totaalplaatje! Ik ben springruiter en zodra mijn vader zegt dat ik dressuurmatig op cc MOET dan is het plezier van de sport voor mij heel snel over.