Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En ze blijft braaf stilstaan naast het krukje, dus waarom zou ik hem dan niet gebruiken?
HippoLogic schreef:Narnia schreef:Ook ik stap op met een krukje en sinds kort ben ik begonnen met ook rechts op te stappen...weet iemand hier waarom we standaard rechts op stappen!?
Ik meen dat dit uit de cavalerie historie afkomstig is. ALs je je zwaard links draagt (zodat je hem met je rechterhand gemakkelijk kunt pakken) stijg je het gemakkelijkst links op, dan kom je niet in de knel met je zwaard dat voor je hangt.
Ik hoop dat het voor jullie nu een stuk duidelijker is. P4ralyzed schreef:Met krukje opstappen is wel degelijk beter voor het paard zijn rug, ten eerste dan spant hij niet onbedoeld verkeerde spieren aan en ten tweede, dan ga je een stuk zachter in het zadel zitten dus dan plof je niet zo hard in het zadel. Hard in het zadel ploffen is erg slecht voor de rug van je paard, maar dat kan je je zelf natuurlijk ook wel indenken..
jolienrotti schreef:P4ralyzed schreef:Met krukje opstappen is wel degelijk beter voor het paard zijn rug, ten eerste dan spant hij niet onbedoeld verkeerde spieren aan en ten tweede, dan ga je een stuk zachter in het zadel zitten dus dan plof je niet zo hard in het zadel. Hard in het zadel ploffen is erg slecht voor de rug van je paard, maar dat kan je je zelf natuurlijk ook wel indenken..
Ik heb eerder altijd vanaf de grond opgestapt, en ik ging altijd erg rustig zitten. ik 'plofte' niet in het zadel. dat is toch iets wat je vanaf het begin jezelf aanleert?
.
(ook ik)
Supervixen schreef:Ik ben wel benieuwd naar bewijzen dat opstappen zonder krukje niet goed is voor de rug van je paard. Zijn er onderzoeken naar gedaan? Dat het niet goed is voor je zadel op den duur kan ik me nog iets bij voorstellen.