KNHS instructieweek Dressuur, Olivius Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:10

KG_Images schreef:
Vanaf deze foto's maak ik in ieder geval op dat er in de aanleuning een hoop mis is, iets wat naar mijn mening noch in het M2 als in het Z1 zou mogen. Punten van juryleden heb ik niet zo veel aan, iedereen weet dat je met dezelfde proef bij de ene jury 165 rijdt en bij de ander 195. Namen doen mij eerlijk gezegd ook niet veel. Het enige wat ik zeg is dat dit beeldmateriaal niet duidt op een combinatie die klaar is voor dit werk. Als de TS met filmmateriaal komt wat het tegendeel zegt ben bereid mijn mening aan te passen, want het is en blijft een momentopname. Tot die tijd hou ik mijn standpunt in.

MariekeS_ @ [RIJ-ITP] Olivius @ jurycursus L2 proef 12

Ik zie daar gewoon een correct beeld met een ruiter die haar paard absoluut niet in de weg zit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:12

@ jerich0 Mijn kritiek slaat nergens op :( . En jij rijdt zeker al op zeer hoog niveau dat jij nooit fouten maakt. En het bij jou altijd goed gaat. Jouw paard heeft zeker nooit een dipje met het rijden. Zou zeggen, open jij maar eens een topic. Zodat wij jou kunnen beoordelen. Zullen we net zo streng zijn als jij nu bent :j

Sorry, maar ik vind een hoop kritiek wat er hier bruut wordt neer gezet, nergens op slaan. Wil wel eens foto's van jullie zien. En weten wat jullie wel niet voor niveau hebben om dit commentaar hier zo neer te zetten. TS geeft heel duidelijk in haar openingspost aan dat het niet super ging. Maar nee, dat wordt volgens mij helemaal niet gelezen. Men vind het leuker om maar door te zagen over iets waar TS zegt mee bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 23-06-12 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:12

jerich0 schreef:
Ik heb hi
FriesWytske schreef:
Jeetje, weer typisch bokt. Gunt een ander het licht niet in de ogen. TS zegt heel duidelijk in haar openingspost dat ze nog veel moet leren. Maar een aantal posters hier die kunnen volgens mij niet goed begrijpend lezen.
Ga vooral door met oefenen en trainen TS. Denk dat jij heel veel leert van dit paard. En daar gaat het om. Kan wel zien dat jullie plezier hebben, maar ook dat jij het soms best nog wel moeilijk vind. En dat is helemaal niet raar als je zo snel al Z1 mag starten.

@ jerich0 Duidelijk dat jij nog nooit met een stang en trens hoofdstel hebt gereden. Want dan had je geweten dat met een te loss kinketting de stang helemaal doorslaat.

Ik heb gezegd los genoeg,maar verwacht wel van iemand die met a&t rijdt,die er wel verstand van heeft. Ik heb er al genoef mee gereden, dus uw kritiek slaat nergens op.
Als alles tor in de puntjes moet uitgelegd worden, dan is die persoon er nog niet klaar voor. En ik denk dat de persoon in kwestie mij wel heeft verstaan en mijn kritiek is voor haar en niet voor alle bokkers.

Tja voor alles moet een eerste keer zijn en moet je het leren door het te doen, net zoals leren fietsen, zwemmen en autorijden ;)

FriesWytske

Re: KNHS instructieweek Dressuur, Olivius Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:15

Inderdaad listiglistje. En als TS dat nu op een ervaren paard doet, vind ik alleen maar goed.
Zijn een hoop mensen die daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Dan zouden er een hoop minder verkeerd gereden paarden in de wereld zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:19

Even heel flauw he, maar als ik leer fietsen met een hele goede fiets kan ik ook niet meteen mee doen aan de wielerronde. :')

Wytske, waar ik persoonlijk over val is niet zo zeer TS zelf, maar het feit dat zoveel mensen het er prima uit vinden zien op de foto's. Daar maak ik me zorgen over, hoe is het dan gesteld met de basis? Ja niet al te best dus, dat bevestigd maar weer het niveau op de Almelose ruiterdagen de afgelopen week. En dan zitten er mensen langs de kant die opkijken naar die dames en heren met hoedjes en het als voorbeeld zien en denken dat het zo hoort, dat vind ik erg...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:20

KG_Images schreef:
Vanaf deze foto's maak ik in ieder geval op dat er in de aanleuning een hoop mis is, iets wat naar mijn mening noch in het M2 als in het Z1 zou mogen. Punten van juryleden heb ik niet zo veel aan, iedereen weet dat je met dezelfde proef bij de ene jury 165 rijdt en bij de ander 195. Namen doen mij eerlijk gezegd ook niet veel. Het enige wat ik zeg is dat dit beeldmateriaal niet duidt op een combinatie die klaar is voor dit werk. Als de TS met filmmateriaal komt wat het tegendeel zegt ben bereid mijn mening aan te passen, want het is en blijft een momentopname. Tot die tijd hou ik mijn standpunt in.

Ik vind het ook. Zie bij het filmpje dat ie met t hoofd kantelt bij het wijken. En middendraf komt er echt niet uit!
Te veel op de hand gereden en echt niet Z1 klaar.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:23

Tjonge wat n gezelligheid hier! Merk wel dat er veel mensen reageren, die echt in ieder topic hun mening klaar hebben! Laat mensen in de waarde, en doen waar zij zich fijn bij voelen.. Ik zie en voel nu alleen maar afgunst BAH BAH...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:25

listiglistje schreef:
KG_Images schreef:

MariekeS_ @ [RIJ-ITP] Olivius @ jurycursus L2 proef 12

Ik zie daar gewoon een correct beeld met een ruiter die haar paard absoluut niet in de weg zit.

Dat niet in de weg zitten ben ik niet 100% met je eens, zie toch een ruiter die achterin het zadel hangt en in de handen minder terug mag werken. Ik blijf erbij dat de aanleuning ook op het filmpje niet helemaal correct is (lees: ronder vanuit de schoft en meer op lengte vanuit de laatste nekwervels en kaak) maar ik vind wel dat deze foto's heel onfortuinlijk zijn. Het beeld ziet er een stuk harmonieuzer uit dan wat je van de foto's zou verwachten. Hierbij de tip voor de TS om kritisch te zijn op foto's die ze plaatst om dit te voorkomen.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:28

jezus wat een gezeik hier zeg. Ik denk dat het punt duidelijk is voor iedereen.
Als ik TS was zou ik er een slotje op laten gooien, want volgens mij is alle (opbouwende) kritiek al gegeven en kan TS met een aantal dingen ervan vooruit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:29

sandyjorgen schreef:
jezus wat een gezeik hier zeg. Ik denk dat het punt duidelijk is voor iedereen.
Als ik TS was zou ik er een slotje op laten gooien, want volgens mij is alle (opbouwende) kritiek al gegeven en kan TS met een aantal dingen ervan vooruit.

Inderdaad.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:29

Joolien schreef:
Even heel flauw he, maar als ik leer fietsen met een hele goede fiets kan ik ook niet meteen mee doen aan de wielerronde. :')

Wytske, waar ik persoonlijk over val is niet zo zeer TS zelf, maar het feit dat zoveel mensen het er prima uit vinden zien op de foto's. Daar maak ik me zorgen over, hoe is het dan gesteld met de basis? Ja niet al te best dus, dat bevestigd maar weer het niveau op de Almelose ruiterdagen de afgelopen week. En dan zitten er mensen langs de kant die opkijken naar die dames en heren met hoedjes en het als voorbeeld zien en denken dat het zo hoort, dat vind ik erg...

Een fiets en een paard zijn niet te vergelijken en dat weet je zelf ook heel goed.

Volgens mij wordt er niet vaak gezegd dat het wel prima is, maar dat TS zelf heel goed weet waar aan gewerkt moet worden, waarom dat er dan nog 10x extra in stampen, denk je dat ze het dan beter begrijpt? TS is heel serieus bezig met haar trainingen en heeft een positieve houding naar tips. Maar je kunt niet van iemand die een paard heeft gekocht om zelf van te leren verwachten dat ze dat paard binnen een jaar alles perfect kan laten doen, ten eerste moet ze het zelf leren en ten tweede moet de combinatie gevormd worden. Maar misschien kun je dit niet helemaal begrijpen als je het zelf nooit zo meegemaakt hebt. Het feit dat TS in een week tijd zo veel kan groeien zegt genoeg over haar instelling en mogelijkheden om te leren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:32

@ Joolien Ik zie nergens dat mensen het er prima uit vinden zien. Er zijn hier genoeg poster die op en aanmerkingen hebben. Maar daar ook weer een positief iets aan meegeven. En dat kan ik van de meeste posters hier niet zeggen. Die zijn zo negatief, dat ik me afvraag hoe ze zelf rijden. Dus misschien moet jij het voortouw nemen. En melden op wat voor niveau jij rijdt.

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:35

Stoer beest! En snap het commentaar ook wel, en waarschijnlijk lijkt het op foto's nog 'erger' dan in het echt. Maar deze halshouding komt vast vooral weg uit de bouw van het paard, en heus niet (alleen) door de amazone! Gewoon lekker doortrainen naar het Z, komt vanzelf helemaal goed! En het is ook nog spannender als je het samen moet leren, maar leer je alleen maar van! Succes!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:37

CleovG schreef:
Joolien schreef:

Een fiets en een paard zijn niet te vergelijken en dat weet je zelf ook heel goed.

Volgens mij wordt er niet vaak gezegd dat het wel prima is, maar dat TS zelf heel goed weet waar aan gewerkt moet worden, waarom dat er dan nog 10x extra in stampen, denk je dat ze het dan beter begrijpt? TS is heel serieus bezig met haar trainingen en heeft een positieve houding naar tips. Maar je kunt niet van iemand die een paard heeft gekocht om zelf van te leren verwachten dat ze dat paard binnen een jaar alles perfect kan laten doen, ten eerste moet ze het zelf leren en ten tweede moet de combinatie gevormd worden. Maar misschien kun je dit niet helemaal begrijpen als je het zelf nooit zo meegemaakt hebt. Het feit dat TS in een week tijd zo veel kan groeien zegt genoeg over haar instelling en mogelijkheden om te leren.

Omdat je niet alle commentaren ziet. Ik had bijv. niet het filmpje gezien. Alleen de foto's. Nu heb ik wel (een deel) van het filmpje gezien en ik kan er niet heel warm van worden. Dat wel of niet begrijpen heeft vooral te maken met commentaar van TS zelf. En daar reageer je dan op. Nee. Heb nooit een paard gekocht wat al Z gelopen heeft. Een leerpaard. Omdat te doen is een heel goed keuze. Maar betekent ook dat - al vlieg je dan door al die klasses, omdat je paard t dus kan - dat je het zelf dan ook kan. Geeft niet, maar doe dan ook niet kriebelig over t commentaar.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:41

FriesWytske: Sommige verspillen nu eenmaal graag veel energie aan anderen!! Dan weet jij wel wie ik daarmee bedoel. Die houden er gewoon van om andere af te zeiken, en hebben niets beters te doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:42

FriesWytske schreef:
@ Joolien Ik zie nergens dat mensen het er prima uit vinden zien. Er zijn hier genoeg poster die op en aanmerkingen hebben. Maar daar ook weer een positief iets aan meegeven. En dat kan ik van de meeste posters hier niet zeggen. Die zijn zo negatief, dat ik me afvraag hoe ze zelf rijden. Dus misschien moet jij het voortouw nemen. En melden op wat voor niveau jij rijdt.

Sorry, over die fiets was even flauw.

Waarom moet ik nou weer een niveau hebben? Mag ik dan mn mond pas open trekken? Dat vind ik pas flauw. Wat KG al zegt, er wordt beoordeeld op foto's, dat hele verhaal er omheen kennen wij niet, en dan nog, als een paard al meerdere malen op hoog niveau heeft gelopen, zou je toch denken dat de basis correct is? De basis vind je ook terug in de B en de L, daar hoef ik geen Z voor te rijden om te zien dat dit niet correct is. En dat gezeur altijd over afgunst, wat een smoes is dat toch. Of vind men het juist vervelend dat iemand die 'slechts' M gereden heeft kritiek gaat geven over een Z combinatie?

Ik wordt altijd zo moe van dat gezeur, gooi dan geen foto's op bokt. Ik heb het filmpje gekeken. Ook daar vind ik het paard er van achter niet bij en heeft hij dezelfde valse? knik in de hals. Is het de bouw, geen idee, maar omdat het L is wordt er anders naar gekeken dan wanneer je Z gaat starten.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:44

@Joolien: Jij bent wel altijd de persoon die op iedereen wel wat aan te merken hebt!! Je duikt in elk topic wel op met een heel uitgesproken mening, die best wat genuanceerder kan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:56

Mijn excuus trouwens naar de TS, het is niet mijn bedoeling geweest om een reltopic te starten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:59

Joolien schreef:
Sorry, over die fiets was even flauw.

Waarom moet ik nou weer een niveau hebben? Mag ik dan mn mond pas open trekken? Dat vind ik pas flauw. Wat KG al zegt, er wordt beoordeeld op foto's, dat hele verhaal er omheen kennen wij niet, en dan nog, als een paard al meerdere malen op hoog niveau heeft gelopen, zou je toch denken dat de basis correct is? De basis vind je ook terug in de B en de L, daar hoef ik geen Z voor te rijden om te zien dat dit niet correct is. En dat gezeur altijd over afgunst, wat een smoes is dat toch. Of vind men het juist vervelend dat iemand die 'slechts' M gereden heeft kritiek gaat geven over een Z combinatie?

Dat vind ik eigenlijk ook, ik had met mijn voormalige schoonfamilie vaak dezelfde discussie, er reed iemand Z2 en wat kon ik nou in godsnaam er vanaf weten terwijl ik nog geen wedstrijd heb gereden... Het gaat er niet om wat voor niveau je rijd om iets te kunnen zeggen, het gaat erom dat je op welk niveau je ook rijd kritiek kunt verdragen als je daarom vraagt.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:00

Ik heb je de hele week zien rijden met je knappe paard. Ik vind jullie een leuke combinatie, de foto's geven een wat ander beeld dan wat ik zag in de lessen. Bovendien is de Z voor jou nieuw, dat moet ook allemaal nog even wennen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:06

Ik vind het wel een rel/zaagtopic, ts geeft duidelijk aan waaraan gewerkt moet worden en dat ze nog geen ervaring heeft met het Z1!

Maar TS is in 1 jaar naar van het L1 naar het Z1 dus zullen al die jury's stront in de ogen gehad hebben?
Lijkt me als je structureel rond de 190 scoort in het M2 rijdt dat je ook wel Z1 kan starten?
En foutloze proeven rijden bestaat bijna niet, er zijn altijd dingen welke fout gaan of beter kunnen!

Paard kan het al, dus als TS goede begeiding/instructie heeft komt het helemaal goed in het Z1 :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:09

Mooi paard heb je! Nu begrijp ik het hele verhaal hier wel, wat dit is nu eenmaal wat de foto's laten zien.
Vaak wordt de discussie alleen maar groter wanneer anderen zich er in gaan mengen.

Fryswietske; jij reageert zelf net zo vervelend dan anderen tegen over de TS doen. Ook niet echt netjes.
Ik denk dat niemand het hier rot bedoeld, maar puur als tips naar de TS toe.

Als iedereen elkaar nu eens in zijn/haar waarde laat?

TS: Ik zie een mooi paard en een ambitieuse ruiter. Vanuit vorige topics zie ik dat je de druk opbouwd, voornamelijk van voor. Probeer misschien toch een stapje terug te doen, en weer de motor goed aan de praat te zetten. Lekker van achteren naar voren rijden. Ook al is dat 1 maal per week. Dan kun je de andere dagen weer verder trainen en heb je vast veel aan die ene dag. Ik denk dat je het zeker niet slecht doet, maar ook Anky moet nog wekelijks (dagelijks) aan de basis werken hoor!
Super fijn dat je het op deze manier kunt leren!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:16

Citaat:
Ik heb gezegd los genoeg,maar verwacht wel van iemand die met a&t rijdt,die er wel verstand van heeft. Ik heb er al genoef mee gereden, dus uw kritiek slaat nergens op. Als alles tor in de puntjes moet uitgelegd worden, dan is die persoon er nog niet klaar voor. En ik denk dat de persoon in kwestie mij wel heeft verstaan en mijn kritiek is voor haar en niet voor alle bokkers.

wat is dat voor onzin?? Elke klasse die je nog nooit gereden hebt moet tot in de puntjes uitgelegd worden zo ook iedere oefening. Dat zijn geen dingen die je even doet, en mag hopen dat je instructie hebt die het puntje voor puntje uitlegd!

jooliens mening zou ik met een zak zout nemen...

leven en laten leven, waarom denk je dat deze combinatie naar de instructieweken is geweest?? Niet om te leren breien wel..? Maar om op rijtechnisch gebied zich te verbeteren! Dat is toch alleen maar top! Verder vertekenen de fotos en is hij hier ook 50 kilo lichter dan normaal dus ziet het er sowieso ander uit.

maar dit is typisch bokt, je mag niet zeggen dat je een ruiter te zwaar vindt want dan heb je heel bokt over je heen. Maar je mag wel kinderen en mensen die hard werken en hun best doen helemaal afbranden...
Laatst bijgewerkt door vencedor op 23-06-12 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:18

Vencedor: Amen _/-\o_ _/-\o_ Helemaal mee eens!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:22

heleenxx schreef:
Ik heb je de hele week zien rijden met je knappe paard. Ik vind jullie een leuke combinatie, de foto's geven een wat ander beeld dan wat ik zag in de lessen. Bovendien is de Z voor jou nieuw, dat moet ook allemaal nog even wennen.

Ik ga jou helemaal geloven Heleen. Ik heb haar niet zien rijden. Alleen de foto's. En zo'n filmpje is ook niet alles. Pff. Zie alleen wat ik zie en is helemaal niet vervelend bedoeld. TS heeft een fijn paard en met haar instelling dat ze wil leren, dan gaat het echt goedkomen. Ben benieuwd naar de volgende stap!