Blinde paniek reacties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:11

nicole_hetty schreef:
mijn rede om dit paard te kopen was inderdaad ook omdat zelke paarden vaak de beste paarden worden. en als je naar haar bewegingen en soepelheid kijkt zou ze zeker ver kunnen komen. maar haar gedrag licht te diep in haar geheugen. haar gedrag is altijd al zo geweest. zelfs nog veel erger. al vanaf de 1e dag dat ik haar ken. in de omgang is ze echt heel veel verbeterd. maar ook hier heb ik het er niet volledig uit kunnen krijgen. het is inderdaad een heel gevoelig dier. in alles. niet alleen in het bijzijn van mensen.

zodra ze op het land staat en niks moet word ze steeds rustiger. het is nu voor 90% een super leuk en lief paard.
hier ben ik te vreden mee. dus voorlopig laten we het zo. een blij paard is een blije baas! ( in mijn ogen)

Ja dat vind ik ook. Elk kleine stapje dat je zet richting minder angst maakt haar zelfverzekerder en blijer (en jou ook) komt ze naar je toe in het weiland? De mijne (nog) niet dus dat ik mijn eerste doel. Ik heb d'r net zo één, net gekocht! Een hele uitdaging!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:12

Je hebt pb.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:17

zie je er niet iets van autis me in terug?
KOmt ook wel voor, bij mijn buren hebben ze er ook een lopen. Daar hebben ze het rijden opgegeven.
Dier is geloof ik iets van 10 en geniet al 2 jaar van zijn 'rust' . Gewoonweg omdat het neit als rijpaard geschikt is en er meer energie in ging zitten om alsnog tot een dramatisch resultaat te komen. Wedstrijd ooit gedaan, paard stond iets van 2 dagen te shaken in zijn paddock. (ruiter heeft op andere paarden 1x Z gereden en nu bijna weer Z met een 7 jarige, ze is verders een geduldig persoon en ruime ervaring met bloedtypes) Buitenrit in blinde paniek zonder ruiter km's verderop opgevangen te worden door omstanders... tot het niet vertrouwen van een verplaatste waterbak.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 27-05-12 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:22

@nicole_hetty supper wat je allemaal al gedaan hebt ik denk dat dit paard niet beter terecht had kunnen komen, en wat goed dat ze voor jou gevoel al een bedankje heeft laten blijken.
ik vind je beslissing heel dapper en mooi om haar die rust te gunnen en af en toe alleen eens lekker te knuffelen, en dat je paard die rust weer vind omdat ze nu weet dat ze geknuffeld word maar niets meer moet. ben benieuwd naar het veulen wat je gaat laten komen.
succes !!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:22

Weleens secifiek op vitamine E laten controleren?
Haflinger had hier hetzelfde gedrag en een ernstig vit E tekort.

Je beslissing siert je,je kiest echt voor je paard!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:34

Allereerst super dat je opzoek bent naar oplossingen en het paard zo echt de kans geeft!!

Ook ik heb zeer goede ervaringen met het geven van Magnesium: klachten bij magnesium te kort: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... helaat.htm
Er zijn al vele paarden 'uitgedokterd' met de stempel het zit tussen de oren,die achteraf héél veel spierproblemen (verklevingen van de aanhechting van de spier)hebben,die zelfs door fysio's niet herkend worden.
De sport massage van happy-athlete gaat heel diep,je paard bolt er letterlijk! van op,omdat de spier weer doorbloedt.
Het zou bij jou paard kunnen zijn dat als hij moet werken onder zadel/kracht moet gebruiken om weg te komen van andere paarden hij heel veel last heeft van stramme pijnlijke spieren.
Voor mijn pony met vele klachten was dit een echte eye opener.
Misschien herken je signalen: (ook vluchtgedrag is duidelijk een kenmerk):
http://www.happy-athlete.nl/Hoe_te_herkennen.html

Als dat allemaal niet werkt,zou ik er een gedragsdeskundige bijhalen.

Raki2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:55

Hey,
ik heb het topic doorgelezen en ik vind het super dat er mensen zijn
die dit voor een paard over hebben,
ik heb nog wel een idee wat je samen met je paard kunt doen:
T-touch, een soort van massage maar dan net iets.anders, google
kan het vasr beter uitleggen. Het is niet alleen ontspannend en rustgevend
voor je paard maar ook voor jezelf. Ik vind het in elk geval heerlijk om te doen!

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:21

iedereen heel erg bedankt voor de leuke berichtjes!

pleiada schreef:
Het is echt wel een goed idee om af en toe wat grondwerk te doen,gewoon voor de leuk zonder druk..Evt zou je je ook vrijheidsdressuur kunnen gaan leren met je paard..Niet dat het moet ofzo,maar het zou mij zelf leuk lijken om toch iets te verzinnen wat je samen kunt doen..

wel respect hoor voor je keuze en vooral dat je haar aanhoudt!

tijdelijk alleen grondwerk heb ik in het verleden al geprobeerd. maar ook vind ik niet goed genoeg gaan om het door te zetten. vrijheidsdressuur vind ze voor 1x leuk maar als ik er een week later weer mee aan kom is ze weer helemaal de weg kwijt. wat weer voor stress zorgt. onnodige stress als je het mij vraagt.

Knert schreef:
zie je er niet iets van autis me in terug?
KOmt ook wel voor, bij mijn buren hebben ze er ook een lopen. Daar hebben ze het rijden opgegeven.
Dier is geloof ik iets van 10 en geniet al 2 jaar van zijn 'rust' . Gewoonweg omdat het neit als rijpaard geschikt is en er meer energie in ging zitten om alsnog tot een dramatisch resultaat te komen. Wedstrijd ooit gedaan, paard stond iets van 2 dagen te shaken in zijn paddock. (ruiter heeft op andere paarden 1x Z gereden en nu bijna weer Z met een 7 jarige, ze is verders een geduldig persoon en ruime ervaring met bloedtypes) Buitenrit in blinde paniek zonder ruiter km's verderop opgevangen te worden door omstanders... tot het niet vertrouwen van een verplaatste waterbak.

nee autisme is nog nooit in mijn hoofd opgekomen bij dit paard. ik ben er wel mee bekend. ik heb niet het gevoel dat dit haar probleem is.

Lover_Horses schreef:
Hey,
ik heb het topic doorgelezen en ik vind het super dat er mensen zijn
die dit voor een paard over hebben,
ik heb nog wel een idee wat je samen met je paard kunt doen:
T-touch, een soort van massage maar dan net iets.anders, google
kan het vasr beter uitleggen. Het is niet alleen ontspannend en rustgevend
voor je paard maar ook voor jezelf. Ik vind het in elk geval heerlijk om te doen!

ja dit is ook geprobeerd. hier reageert ze niet op in de zin van moeten werken. haar paniek bij dingen moeten is hier te overheersend voor.

rowanda schreef:
@nicole_hetty supper wat je allemaal al gedaan hebt ik denk dat dit paard niet beter terecht had kunnen komen, en wat goed dat ze voor jou gevoel al een bedankje heeft laten blijken.
ik vind je beslissing heel dapper en mooi om haar die rust te gunnen en af en toe alleen eens lekker te knuffelen, en dat je paard die rust weer vind omdat ze nu weet dat ze geknuffeld word maar niets meer moet. ben benieuwd naar het veulen wat je gaat laten komen.
succes !!!

dit bedankje van haar heeft mij echt het gevoel gegeven ( en dat gevoel krijg ik nog steeds) dat ik er goed aan doe om haar lekker te laten staan.
ze komt nu al enkele dagen in draf of galop naar het hek wanneer ik nog op de fiets zit. dit deed ze anders nooit.
toen ik haar nog aan het werk had ging ze al rond rennen zodra ik het halster ging halen.
het maakt nu niet uit of ik 1x of 10 x naar het land ga op 1 dag. ze komt steeds weer blij naar het hek een knuffel halen. zodra ze de knuffel heeft gehad gaat ze weer verder met eten. voor mij is dit rede genoeg om haar op het land te laten en niet meer met haar aan het werk te gaan. ik heb zelfs geen zin meer om haar aan het werk te zetten. gewoon om het fijne gevoel wat ze me nu geeft, wat ik eerder nooit heb gekregen!

Mungbean

Re: Blinde paniek reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:35

Nou dat is in iedergeval ook beter voor je eigen rust denk ik.
Je blijft toch onbewust piekeren met zo'n paard.
De eigenaar van het paard waar ik over sprak had er van pure wanhoop zelfs een 'fluisteraar' bij op een gegeven moment. Maar daar kwam ook enkel nietszeggend geneuzel uit uiteraard.

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:39

Heb je al eens een join up geprobeerd? Heb je haar al laten dekken? ik heb gehoord dat sommige meries rustiger worden door een veulen maar dit weet ik niet zeker :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:42

Een join up met een bang paard? 8)7
Die loopt zich eerder dood.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:44

ik moet eerlijk zeggen dat er een last van me af valt nu mijn paardje tevreden in het gras om zit te happen de hele dag.

ik heb ook al is een reading laten doen. ik geloofde er niet in maar je probeerd wat. maar ik geloof er nog steeds niet in. dit zegt vast genoeg over de reading ;)

join up is ook al geprobeerd. geeft geen reactie. letterlijk geen reactie. ze rent door tot ze er bij neer valt.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:56

Dat je paard nu gelijk naar je toe komt is heel mooi. Ze heeft dus gelijk door dat bij jou het ´moeten´ er vanaf is. Dat is voor haar een groot kado en daar krijg je zo te horen gelijk al veel voor terug! Respect!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:08

[/quote]dit bedankje van haar heeft mij echt het gevoel gegeven ( en dat gevoel krijg ik nog steeds) dat ik er goed aan doe om haar lekker te laten staan.
ze komt nu al enkele dagen in draf of galop naar het hek wanneer ik nog op de fiets zit. dit deed ze anders nooit.
toen ik haar nog aan het werk had ging ze al rond rennen zodra ik het halster ging halen.
het maakt nu niet uit of ik 1x of 10 x naar het land ga op 1 dag. ze komt steeds weer blij naar het hek een knuffel halen. zodra ze de knuffel heeft gehad gaat ze weer verder met eten. voor mij is dit rede genoeg om haar op het land te laten en niet meer met haar aan het werk te gaan. ik heb zelfs geen zin meer om haar aan het werk te zetten. gewoon om het fijne gevoel wat ze me nu geeft, wat ik eerder nooit heb gekregen![/quote]

Daarom het is een goede keuze, jij blij en paard blij. :)