iedereen heel erg bedankt voor de leuke berichtjes!
pleiada schreef:Het is echt wel een goed idee om af en toe wat grondwerk te doen,gewoon voor de leuk zonder druk..Evt zou je je ook vrijheidsdressuur kunnen gaan leren met je paard..Niet dat het moet ofzo,maar het zou mij zelf leuk lijken om toch iets te verzinnen wat je samen kunt doen..
wel respect hoor voor je keuze en vooral dat je haar aanhoudt!
tijdelijk alleen grondwerk heb ik in het verleden al geprobeerd. maar ook vind ik niet goed genoeg gaan om het door te zetten. vrijheidsdressuur vind ze voor 1x leuk maar als ik er een week later weer mee aan kom is ze weer helemaal de weg kwijt. wat weer voor stress zorgt. onnodige stress als je het mij vraagt.
Knert schreef:zie je er niet iets van autis me in terug?
KOmt ook wel voor, bij mijn buren hebben ze er ook een lopen. Daar hebben ze het rijden opgegeven.
Dier is geloof ik iets van 10 en geniet al 2 jaar van zijn 'rust' . Gewoonweg omdat het neit als rijpaard geschikt is en er meer energie in ging zitten om alsnog tot een dramatisch resultaat te komen. Wedstrijd ooit gedaan, paard stond iets van 2 dagen te shaken in zijn paddock. (ruiter heeft op andere paarden 1x Z gereden en nu bijna weer Z met een 7 jarige, ze is verders een geduldig persoon en ruime ervaring met bloedtypes) Buitenrit in blinde paniek zonder ruiter km's verderop opgevangen te worden door omstanders... tot het niet vertrouwen van een verplaatste waterbak.
nee autisme is nog nooit in mijn hoofd opgekomen bij dit paard. ik ben er wel mee bekend. ik heb niet het gevoel dat dit haar probleem is.
Lover_Horses schreef:Hey,
ik heb het topic doorgelezen en ik vind het super dat er mensen zijn
die dit voor een paard over hebben,
ik heb nog wel een idee wat je samen met je paard kunt doen:
T-touch, een soort van massage maar dan net iets.anders, google
kan het vasr beter uitleggen. Het is niet alleen ontspannend en rustgevend
voor je paard maar ook voor jezelf. Ik vind het in elk geval heerlijk om te doen!
ja dit is ook geprobeerd. hier reageert ze niet op in de zin van moeten werken. haar paniek bij dingen moeten is hier te overheersend voor.
rowanda schreef:@nicole_hetty supper wat je allemaal al gedaan hebt ik denk dat dit paard niet beter terecht had kunnen komen, en wat goed dat ze voor jou gevoel al een bedankje heeft laten blijken.
ik vind je beslissing heel dapper en mooi om haar die rust te gunnen en af en toe alleen eens lekker te knuffelen, en dat je paard die rust weer vind omdat ze nu weet dat ze geknuffeld word maar niets meer moet. ben benieuwd naar het veulen wat je gaat laten komen.
succes !!!
dit bedankje van haar heeft mij echt het gevoel gegeven ( en dat gevoel krijg ik nog steeds) dat ik er goed aan doe om haar lekker te laten staan.
ze komt nu al enkele dagen in draf of galop naar het hek wanneer ik nog op de fiets zit. dit deed ze anders nooit.
toen ik haar nog aan het werk had ging ze al rond rennen zodra ik het halster ging halen.
het maakt nu niet uit of ik 1x of 10 x naar het land ga op 1 dag. ze komt steeds weer blij naar het hek een knuffel halen. zodra ze de knuffel heeft gehad gaat ze weer verder met eten. voor mij is dit rede genoeg om haar op het land te laten en niet meer met haar aan het werk te gaan. ik heb zelfs geen zin meer om haar aan het werk te zetten. gewoon om het fijne gevoel wat ze me nu geeft, wat ik eerder nooit heb gekregen!