Welke gang laat dit paard zien? (link)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:55

Een supersnelle telgang lijkt het op. Ik moest er keihard om lachen op de 1 of andere manier, het heeft iets droogs :D.

noahlady

Re: Welke gang laat dit paard zien? (link)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:45

ppffff. wat een raar gezicht zeg!
Geen porum. maargoed, dat is mijn mening....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:46

Volgens mij is het gewoon telgang...

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:50

volgens mij is het zoon rendraf dat dravers ook hebben.
k weet alleen niet hoe het heet runningwalk?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:01

jonur schreef:
Dit kan onmogelijk tolt zijn aangezien dit geen ijslander is ;). Het is waarschijnlijk eerder speeding rack of running walk, afhankelijk van of het een singlefooter/ tennesse walking of racking horse is, en dat heeft niet exact de zelfde takt als tolt. Als ik het goed heb begepen destijds van een paar eigenaren ligt de rack en de running walk iets meer richting een telgang dan wij bij ijslanders willen zien in tolt. Het is wel de zelfde beenzetting als tolt maar het laterale moment mag bij rack langer zijn dan het diagonale moment terwijl bij tolt het laterale en diagonale moment exact even lang moeten zijn, anders spreken we van laterale tolt (zwijn) of diagonale tolt (draftolt). Waarom zou dit overigens telgang zijn puur omdat het snel gaat? Ken ijslanders die tot middengalop tempo prima en taktzuiver tolten.

Wat ik ook niet begrijp is waarom die man zover achter over hangt en zijn handen zo ongelovelijk hoog heeft, maar dat zal er misschien voor de show bij horen.

@Stefje: Als ijslanderkenner zal ik je vertellen dat je gewoon normaal rechtop moet blijven zitten in tolt. Dat achterover gehang is nergens voor nodig en je komt ook niet van nature zo te zitten. Of er is iets mis met je zadel geweest op dat paard ;).

volgensmij hoef het geen eislander te zijn om te kunnen tolten
vroeger konder heel veel paarden dat maar het is eruit gefokt
is ijsland is dat zo goed bewaard gebleven
maar volensmij zijn er ook nog paarden die geen ijslander zijn die nog wel kunnen tolten

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:41

Het is toch werkelijk zo vreselijk simpel, dus nog 1x. Een tolt zoals bedoeld is bij een ijslander is tolt en wordt alleen tolt genoemd als het diagonale en laterale moment even lang zijn en er constant 1 of 2 voeten aan de vloer zijn en dus absoluut niet meer! Het is dus niet alleen de beenzetting, maar ook de hoeveelheid benen aan de vloer en het ritme/lengte van de verschillende beenzettingen die het tolt maakt. Bij andere gangen paarden is in sommige gevallen 3 voeten aan de grond (stapels foto's gezien van paso's die dat doen) toe gestaan en weer andere rassen accepteren een wat wij diagonale of laterale tolt noemen als zuiver. Ze hebben dan ook een andere naam voor de gang zoals marcha, running walk enz... . Er zijn inderdaad wel toltende dravers, die doen precies het zelfde als ijslanders. Maar niet elke gang die op tolt lijkt is tolt en wordt zo genoemd.

mar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:54

geen idee, wel heel appart

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:28

Misschien Telgang of Pacen ofzo?

sandraasdfg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:39

unning walk, het verbaasd me echt dat die paarden niet een keer over hun eigen benen struikelen! haha

Moessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:48

Haha, ik moest zo hard lachen! Wat een komisch en droog gezicht zeg. :o

lotje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:52

ik denk gewoon telgang

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:54

wow dat dacht ik toen ik het filmpje zag echt onwijs snel