trainingsdagboek, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Re: trainingsdagboek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:07

Ik schrijf elke dag op wat ik heb gedaan met mn paard ( rijden/longeren/grondwerk/wandelen). En hoe het ging (braaf/super gewerkt/onrustig/ schrikachtig)
Dit doe ik vooral voor mn bijrijdster, zij kan dan zien wat ze kan verwachten. Ik doe het ook een beetje voor mijzelf

Alice13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:11

Vandaag dan eindelijk het boek "Het logboek voor de dressuurruiter" besteld. Ik hoop echt dat ik er veel plezier van ga hebben, goed gebruiken ga ik vast en zeker :D :D A.s. vrijdag weer wedstrijd dus leuk om daar mee te beginnen :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:17

Wie maakt er nog meer ook doelen? Naast het beschrijven van je training na afloop?

Alice13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:07

Ik heb ook altijd doelen om aan te werken, meestal allemaal. Korte termijn. En op dit moment veel doelen voor mezelf! Ben namelijk bezit met een houding en zit cursus!

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:03

Ik wil dit ook gaan doen, ik ga binnekort een mooi boekje halen en laat de lesgeefster er ook in schrijven dan, voor tips.

Showem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:55

Ik ben sinds kort ook een trainingsboekje begonnen, omdat ik soms even niet meer wist wat ik nou moest gaan doen. Ik probeer zoveel mogelijk dingen op te schrijven die mijn paard laat merken, als ze druk is of juist heel rustig etc. Ook schrijf ik dingen op die ik zelf moet verbeteren en waar ik veel aan moet gaan werken. Ik heb hierdoor veel meer inzicht van waar ik nou eigenlijk mee bezig ben.

HippoLogic schreef:
Wie maakt er nog meer ook doelen? Naast het beschrijven van je training na afloop?

Ik maak ook doelen, soms llijken ze onmogelijk, soms denk ik 'yes ik ben weer een stapje dichterbij!'

Ik vind zon boekje erg handig

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:58

Ik heb een schrift en een kalender. Op de kalender schrijf ik alleen 'gelongeerd, gereden, vrij' enz. En in het schrift hoelang en hoe het ging en bijzonderheden zoals wondjes ed.
Ik doe het nu bijna 2 jaar en ik vind het erg fijn!

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:36

Wat een goed idee eigenlijk.. ga dit ook maar eens proberen! :j

Misschien zijn dit een aantal handige punten om bij te houden?
- Doel stellen (bepaalde oefening/wedstrijd)
- Voortgang training (wat ging goed/wat ging slecht)
- Analyse les (waar moet je beter op letten)
- Activiteit (Stal/Wei) EN/OF (Gelongeerd/Gereden/Gewandeld)+tijdsduur
- Gezondheid paard (Gebreken, humeur, ziek, wormenkuur, etc.)

Aanvullen mag!!

Alice13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:59

Ik heb sinds kort het logboek van de dressuurruiter. Ik vind hem heel fijn in gebruik. Denk dat ik over een tijdje misschien wel wat zal missen aan het boek. (kan me nu zo niks bedenken) Maar vind het een mooie en kort bondige manier om je dagelijkse training mee op te schrijven!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:03

Ik heb een hele poos geleden het logboek voor dressuurruiters besteld en vond het een erg fijn boek - alleen heb ik de discipline niet om er elke keer wat in te schrijven... :+ Voor onze endurance-trainingen heb ik zelf een bestandje gemaakt, gebaseerd op het dressuur-logboek, maar dan aangepast aan de sport. Na een echte serieuze training noteer ik hier dan wel vanalles op.

De doelstellingen voor volgende trainingen zijn inderdaad een erg belangrijk en leerrijk stuk!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:02

ik schrijf erin:
*datum
*training (dus springen,dressuur weetik het )
*evaluatie (hoe het ging)
*e.v.t fotos
*ik zet een sterretje voor de datum als het om een les gaat.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:16

hou ook een trainings-dagboek bij,zelfs met leuke foto,s trainingen,lessen,wedstrijden enz zelfs de patterns plak ik er bij rij western,patterns zijn de proefjes schrijf er bij wat goed ging wat beter kan,oplossingen en de uitslagen,echt leuk om te doen,zelfs de clinics schrijf ik op,wat we die dag geleerd hebben op de clinic en waar we dan mee aan de slag kunnen om het te verbeteren.