Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dior_bokt schreef:Het is de manier van gaan rijden.
Het gaat niet van de een of andere dag over.
Je moet zelf een groot deel weten hoe het paardenlichaam in elkaar zit, en hoe het paard zijn lichaam beweegt, en hoe je bepaalde spieren goed los kan gaan werken.
Dat je paard weer zijn tong naar binnen gaat houden.
Het wil niet zeggen ,wat bij mijn paard wel goed werkt .dat het bij jullie paarden ook goed gaat werken.![]()
Je moet eerst het medische gedeelte gaan uitsluiten, dan het Harnachement na laten gaan kijken. of dat helemaal in orde is.
Elk paard heeft een voorkeur voor een bepaald soort bit.en dit moet je gewoon gaan uittesten waar je paard het beste op gaat lopen,
En niet gaan lopen piepen als het bit niet werkt je paard heeft hier een paar weken de tijd voor nodig, om aan het nieuwe bit te gaan wennen.
je moet er zelf ook aan gaan wennen als je zelf nieuwe schoenen hebt gekocht.
Ik ben er normaal gesproken er op tegen om een ander bit te gaan gebruiken, omdat je dit Rijtechnisch moet gaan oplossen.
Bij die van mij is het een gewoonte gaan worden, om bij het minste geringste de tong naar buiten te gaan laten hangen.
Vandaar dat ik voorlopig met dit bit blijf rijden. Watertrens Turnado.
Je hebt een aantal bitten die helpen bij paarden die de tong naar buiten gaan brengen.
1 de watertrens Turnado, 2 sprenger bit ultra soft, 3 ongebrokentrens, 4 bitten die veel tongvrijheid geven.
rubbere tonglepel die kan je aan je trens vastmaken.
Dus er is genoeg keuze op de markt. het is gewoon een kwestie van uittesten.

Honestly schreef:Een paard wat ik van de manege ken, loopt ook met zo'n groot lap vlees uit zijn mondOok al verschillende bitten geprobeerd (welke weet ik niet precies) maar bij hem is het ook een "gewoonte" geworden..
dior_bokt schreef:bigone.
Jij haalt alles door elkaar heen.
dat paard waar ik vanaf was gevallen.
Is niet het paard wat zijn tong uit zijn mond laat hangen.![]()
Dus nogmaals dat paard wat zijn tong naar buiten brengt, is niet het paard. waar ik vanaf ben gevallen.
Ik praat helemaal niemand na, ik vertel alleen mijn ervaringen met het tongprobleem wat mijn paard heeft.
dior_bokt schreef:bigone
Ik rij niet meer met die p.en de p gebruikte ik op het adviez van iemand anders ,dat heb ik niet zelf bedacht.
![]()
waarom zou ik jou een verklaring schuldig zijn, als je toch niet luisterd naar wat ik zeg.
Marleenloveu. weet je ook nog hoe die osteopaat heet, ?
dior_bokt schreef:bigone
Ik rij niet meer met die p.en de p gebruikte ik op het adviez van iemand anders ,dat heb ik niet zelf bedacht.
![]()
waarom zou ik jou een verklaring schuldig zijn, als je toch niet luisterd naar wat ik zeg.
Marleenloveu. weet je ook nog hoe die osteopaat heet, ?
bigone schreef:Plaatst dan een filmpje, zo kun je die anderen helpen, er is vast wel iemand die kan filmen.
dior_bokt schreef:Jargeau
Hoe snel je problemen kan verhelpen ligt aan je zelf.![]()
Een paard is maar een dier die jou aanwijzingen moet gaan opvolgen.
Ben je hier heel duidelijk in ,en consekwent in .dan heb je ook snel het resultaat wat je wilt gaan hebben.