Tong naar buiten, ontspanning of protest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoSt81

Re: Tong naar buiten, ontspanning of protest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:30

Grappig dat je nu ineens zo wijs bent... Enkele dagen terug ging het nog helemaal fout. Ze hebt vanalles 1 of 2 dagen geprobeert en nu ineens weet je het goede antwoord te geven. Goh...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:32

Jargeau, Bij mijn paard is het teminste opgelost, en daar gaat het mij om. :D

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:33

Ik hoop het voor je...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:36

Jargeau schreef:
Ik hoop het voor je...

Heb je trouwens zelf ook een paard die met zijn tong naar buiten loopt.
Of lees je gewoon mee in dit topic, ?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:39

Ja, die had/heb ik. Maar dat heb ik al vaker gemeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:11

Ik geloof geen #### meer van wat jij verteld, je zit van alles na te praten wat andere mensen je verteld hebben, je hebt een poosje niet kunnen rijden omdat je eraf was gevallen??? en nu is het tongprobleem helemaal opgelost!!!! Ik zal je niet betichten dat je vanalles uit je duim zuigt maar van een om de tong geknoopte panty tot volledig rijtechnisch expert in no time gaat er bij mij niet in.

dior_bokt schreef:
Het is de manier van gaan rijden.
Het gaat niet van de een of andere dag over.
Je moet zelf een groot deel weten hoe het paardenlichaam in elkaar zit, en hoe het paard zijn lichaam beweegt, en hoe je bepaalde spieren goed los kan gaan werken.
Dat je paard weer zijn tong naar binnen gaat houden.
Het wil niet zeggen ,wat bij mijn paard wel goed werkt .dat het bij jullie paarden ook goed gaat werken. ;)
Je moet eerst het medische gedeelte gaan uitsluiten, dan het Harnachement na laten gaan kijken. of dat helemaal in orde is.
Elk paard heeft een voorkeur voor een bepaald soort bit. :j en dit moet je gewoon gaan uittesten waar je paard het beste op gaat lopen,
En niet gaan lopen piepen als het bit niet werkt je paard heeft hier een paar weken de tijd voor nodig, om aan het nieuwe bit te gaan wennen.
je moet er zelf ook aan gaan wennen als je zelf nieuwe schoenen hebt gekocht.
Ik ben er normaal gesproken er op tegen om een ander bit te gaan gebruiken, omdat je dit Rijtechnisch moet gaan oplossen.
Bij die van mij is het een gewoonte gaan worden, om bij het minste geringste de tong naar buiten te gaan laten hangen.
Vandaar dat ik voorlopig met dit bit blijf rijden. Watertrens Turnado.

Je hebt een aantal bitten die helpen bij paarden die de tong naar buiten gaan brengen.
1 de watertrens Turnado, 2 sprenger bit ultra soft, 3 ongebrokentrens, 4 bitten die veel tongvrijheid geven.
rubbere tonglepel die kan je aan je trens vastmaken.
Dus er is genoeg keuze op de markt. het is gewoon een kwestie van uittesten.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:08

bigone.

Jij haalt alles door elkaar heen.
dat paard waar ik vanaf was gevallen.
Is niet het paard wat zijn tong uit zijn mond laat hangen. ;)
Dus nogmaals dat paard wat zijn tong naar buiten brengt, is niet het paard. waar ik vanaf ben gevallen.
Ik praat helemaal niemand na, ik vertel alleen mijn ervaringen met het tongprobleem wat mijn paard heeft.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:17

Een paard op de manege is daarvoor bekeken door een osteopaat, die zei dat het waarschijnlijk in het lichaam zat, dat paard was ook heel mager geweest dus zei ze dat het daar ook mee te maken kon hebben.
Anders zat het in de borst, dat het niet helemaal goed zat ofzo, het was altijd al een onhandig paard geweest, hij haalt zich altijd open en stoot overal tegenaan dus stond zijn mond ook wat scheef maar misschien heb je iets aan een osteopaat, die bij dat paard kwam vroeg er niet veel voor, ook heeft ze onze pony behandeld (die helemaal vastzit in de rug) ze vroeg er zestig euro voor ofzo

Dus...... Een osteopaat misschien?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:29

Hier staat een paard van een pension klant die een verlamming heeft aan een kant van de mond/tong en daardoor dus zijn tong een stukje uit laat hangen!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:32

Honestly schreef:
Een paard wat ik van de manege ken, loopt ook met zo'n groot lap vlees uit zijn mond ;) Ook al verschillende bitten geprobeerd (welke weet ik niet precies) maar bij hem is het ook een "gewoonte" geworden..

Heeft meestal niet alleen met een bit te maken hoor..
Vaak is het paard totaal verkeerd gereden, waardoor dit soort 'problemen' ontstaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:18

Ik haal niets door elkaar,je hebt een tongprobleempaard en een bokprobleempaard en van de laatste ben je afgevallen, kon je eventjes niet rijden en begin november knoopte je zelfs nog een panty om de tong (van je tongprobleempaard)en was je helemaal wanhopig, nu is alles wonder boven wonder opgelost?? Al even laten onderzoeken (jijzelf dan) want je paarden hebben geen probleem, als ze al bestaan want daarvoor heb je nog geen enkel bewijs geleverd. Hoeft ook niet maar als ik zo aangepakt werd door veel verschillende mensen en zelfs verbannen werd dan zou ik het tegendeel bewijzen door een ITP te plaatsen waarin de problemen duidelijk worden, zoals regelmatig gevraagd. Meisje, je leeft in fantasialand.

dior_bokt schreef:
bigone.

Jij haalt alles door elkaar heen.
dat paard waar ik vanaf was gevallen.
Is niet het paard wat zijn tong uit zijn mond laat hangen. ;)
Dus nogmaals dat paard wat zijn tong naar buiten brengt, is niet het paard. waar ik vanaf ben gevallen.
Ik praat helemaal niemand na, ik vertel alleen mijn ervaringen met het tongprobleem wat mijn paard heeft.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:01

bigone

Ik rij niet meer met die p. ;) en de p gebruikte ik op het adviez van iemand anders ,dat heb ik niet zelf bedacht. ;)
waarom zou ik jou een verklaring schuldig zijn, als je toch niet luisterd naar wat ik zeg.

Marleenloveu. weet je ook nog hoe die osteopaat heet, ?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:20

Maar Bigone heeft natuurlijk wel gelijk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:23

Ken je het spreekwoord: De pot verwijt de ketel ?
Het ga je goed, ben benieuwd naar je volgende topic, misschien eentje waarop je duidelijk laat zien hoe je rijkunstig het tongprobleem hebt opgelost, daar hebben we iig wat aan op bokt.
En hou aub op met het foutief schrijven van woorden want je kunt het echt wel foutloos.

dior_bokt schreef:
bigone

Ik rij niet meer met die p. ;) en de p gebruikte ik op het adviez van iemand anders ,dat heb ik niet zelf bedacht. ;)
waarom zou ik jou een verklaring schuldig zijn, als je toch niet luisterd naar wat ik zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:24

mika11 schreef:
Maar Bigone heeft natuurlijk wel gelijk!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:40

dior_bokt schreef:
bigone

Ik denk dat bigone heel goed heeft gelezen wat jij allemaal hebt geschreven.... Er klopt helemaal niets van je verhalen.

Binnen 1 maand heb je een panty gebruikt, verschillende bitten/tonglepels geprobeerd, een instructeur gedumpt en opzoek gegaan naar een nieuwe die je niet kon vinden dus toen heb je maar geen les genomen, rechtgericht, monty roberts gedaan, een tijdje niet kunnen rijden ivm val van een ander paard en dan mis ik vast nog wel iets. En nu is het ineens allemaal opgelost en komt er een fantastisch verhaal....

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:43

Het tongprobleem bij mijn paard is opgelost hoor *\o/* nu jullie nog met je paarden.
En dan is alles opgelost,!
Ik rij mijn paard haast Elke dag ,dan mag er ook wel vooruitgang in zitten. :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:46

Dior-bokt, nu nog de andere problemen oplossen met de verzorg/bijrijdpaarden die jij hebt.
Zoals dat bokkende paard, paard wat niet aan de hand wil meelopen etc. etc.
Het tongprobleem paard was toch ook van diezelfde eigenaar, tenminste tot jouw vorige topic aan toe in ieder geval wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:48

Plaatst dan een filmpje, zo kun je die anderen helpen, er is vast wel iemand die kan filmen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:50

bigone schreef:
Plaatst dan een filmpje, zo kun je die anderen helpen, er is vast wel iemand die kan filmen.

waarom zou jij iets kunnen gaan leren, van hoe mijn paard zijn tong uitsteekt, ik vat die logica niet.
dat filmpje wat ik eerder in dit topic had geplaatst, dat doet mijn paard ook. precies het zelfde met zijn tong.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 06-01-12 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:53

ha ha, je bent geweldig dior-bokt. Hoe snel jij al die problemen opgelost hebt zonder enige vorm van hulp te accepteren of door iets aan te nemen van bokkers die al veel langer met paarden omgaan dan dat jij leeft. Kun je nu wel foto's plaatsen van hoe goed het gaat? Of kun je geen foto's maken van verzonnen paarden?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:04

Jargeau

Hoe snel je problemen kan verhelpen ligt aan je zelf. :j
Een paard is maar een dier die jou aanwijzingen moet gaan opvolgen.
Ben je hier heel duidelijk in ,en consekwent in .dan heb je ook snel het resultaat wat je wilt gaan hebben. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:05

dior_bokt schreef:
Jargeau

Ben je hier heel duidelijk in ,en consekwent in .dan heb je ook snel het resultaat wat je wilt gaan hebben. :)

:') Jij wordt per bericht ongeloofwaardiger.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:08

dior_bokt schreef:
Jargeau

Precies, en daarom loopt mijn paard los achter me aan of met een los touwtje en moet je die van jou met een zweep tikken om mee te lopen.. Heeft alles met duidelijkheid en consequent zijn te maken.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:41

Jargeau

we hebben niet allemaal een automaat paard staan op stal. ;)
Ik heb liever een paard die wat tegen gas geeft ,dan een die alles maar als een makschaapje voor je doet.