mijn verzorgpony springt niet WAT NU??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lien8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:22

ik roep niet zomaar wat, als ik dat van de galop toch weet?!

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:22

ik weet niet of dat mag van mijn moeder. (ben nu bij de vader van mijn broertje)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:22

Ik denk dat TS iets te bijdehand is. Jammer voor de pony, triest dat die zo'n baasje heeft gevonden. Je zou zo'n diertje iets beters gunnen dan een hondsbrutale griet met een te grote mond en veel te weinig kennis. Advies ga ik je dus ook niet geven, je luistert er toch niet naar. Wil alleen maar horen wat jij wil horen en al het andere is fout.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:23

Maar voor een foto kan je toch ook gewoon even je hoofd doorkrassen en hem dan plaatsen.

datbenik13

Re: mijn verzorgpony springt niet WAT NU??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:25

jaa ik kan dat wel oden maar ik moet die pony erop zeten en zij heeft zelf ook bokt.nl en ik weet niet of he mag omdat zij liever niet heeft dat iedereendiepony kent ofzo. ijk snap het zelf oo kneit ik wil het wel doen maar ik wil geen problemen.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:28

maar mensen ik ben niet gemeen ofzo.. maar dit soort dingen kan ik niet tegen en k kan goed va nme af bijten. ik heb ook veel meegemaakt maar dat geloven jullie toch neit XD

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:28

datbenik13 schreef:
jaa ik kan dat wel oden maar ik moet die pony erop zeten en zij heeft zelf ook bokt.nl en ik weet niet of he mag omdat zij liever niet heeft dat iedereendiepony kent ofzo. ijk snap het zelf oo kneit ik wil het wel doen maar ik wil geen problemen.

????

Ik snap er niets meer van. Eerst vraag je hulp, krijg je hulp is het niet goed.Dan willen ze informatie, door middel van een foto en dan heb je allemaal reden waarom dat niet kan.

Wat wil je horen? Pak een longeerzweep en sla hem tot hij springt, of mag dat niet van de eigenaar?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:29

Maroescha; volgen mij kan jij idd beter ergens anders een reactie plaatsen, gezien jij goede adviesen geeft maar er niks mee gedaan word! Er zijn zat mensen die wel wat vragen en alles ook aannemen.

Datbenik13; als jij de naam van de pony er niet bijzet kan er niks gebeuren. Er zijn zoveeeeeel paarden en pony's op Bokt dan gaat echt niemand als-ie langs een weiland rijdt kijken; zou dit de pon zijn van dat en dat topic? En ik zou juist trots zijn als iemand mijn pony op bokt.nl zet met een leuke foto!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:33

Je kan ook iets normaler reageren in plaats van alle dingen die aangeraden worden op aangebrande toon afwijzen. Les nemen is als een pony niet wil springen de enige goede manier om te zorgen dat ie wel weer gaat springen, of je moet al heel erg veel ervaring hebben met het opleiden van springpaarden. En dat heb je niet want anders had je dit probleem niet gehad. Met alle andere opties heb je een goede kans dat je het de pony definitief afleert, dus dat ie van z'n levensdagen niet meer gaat springen.

En zeg gewoon dat je geen foto's wil plaatsen, dat wil ik ook niet en doe ik dus ook niet, en vele bokkers met mij. Is niets mis mee. Ga er alleen niet zo omheen lopen draaien met een verhaal dat niemand nog snapt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:36

TS, luister naar de adviezen die hier worden gegeven. Jij steekt als een struisvogel je kop in het zand, en gaat er zaken bij betrekken die er niks mee te maken hebben.
Dat je geen foto mag plaatsen kunnen wij best begrijpen, maar waar meteen zo aanvallend?

Ga met je mam eens oefenen. Kijk wat zij ervan vind en of ze goede tips heeft. Zo niet, laat het springen dan even voor wat het is en ga wat anders doen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:40

Jammer dat je weinig wilt doen met het advies wat hier gegeven is..
Je hebt gelijk dat niet iedere instructeur geschikt is voor ieder persoon om les te geven, de klik moet er zijn..

Ga je het een en ander vragen om een beetje inzicht te krijgen hoe en wat je doet met rijden want door je antwoorden worden we hier niet wijzer en kunnen we je ook niet proberen te helpen..
Hoe hoog zijn de sprongen waar je overheen probeert te komen?
Liggen de balken op de goede ruimte bij het balkjes draven?
leg je ook een balkje voor de hindernis zodat je je paard helpt om de juiste afstanden te bepalen?
Wat voor sprongetje probeer je, kruis of stijl?
Rijdt je in een rustig tempo op de sprong af en ga je dan in draf of in galop?
Kun je met het normale rijden veel schakelen in het tempo, is ze op je been met rijden?

Hoop dat je dit zou willen beantwoorden, kunnen we allemaal iets meer inzicht krijgen wat je wel en niet doet met de pony..

joy_1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:43

dit slaaat nergens op ze vraagy wat ze moet doen om haar pony te laten springen niet gaan jullie het hebben over een foto ???

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:44

joy_1999 schreef:
dit slaaat nergens op ze vraagy wat ze moet doen om haar pony te laten springen niet gaan jullie het hebben over een foto ???

is deze persoon wie ik denk dat het is? :o

zo niet..mischien moet je even het topic door lezen dan begrijp je waarom ;)

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:45

joy_1999 schreef:

Met een foto kun je zien of het zadel misschien helemaal verkeerd ligt, hoe de pony gebouwd is, en of ze misschien toch te groot is..
Dan is het toch helemaal geen gekke vraag?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:57

datbenik13 schreef:
maar wat moet ik doen ?? in plaats van iemand erbij halen!

niks?
Ons advies is : haal er iemand bij, die er goed over oordelen kan!
Wij kunnen vanaf hier toch helemaal niet inschatten wat er is of advies geven, als we niet weten hoe de pony inelkaar zit?

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:01

de hibndernissen zijn niet hoger dan 10 centimeter.
ja de balkejss liggen goed want ze draaft er makkelijk voer heen, maar de ene keer weer niet :(
ja dat doe ik sowiezo omdat op de manege zeggen dat dat verstandig is.
ik probeer eignelijk altijd eerst kruisje, ik heb nu ook nog geen stijltje geprobeerd.
ik ga in rustige draf er over heen, heb ook geprobeerd in galop met en zonder ruiter maar niks helpt.
ze reageertsupergoed op been, je hoefd alleen je benen aan te leggen en ze gaat.
:D

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:04

de reden dat ik zo aangebrand ben omdat ik geen foto's op internet mag zetten is omdat ik er zelf best mee zit. en er niet goed tegen kan als mensen zo tegen mij daar over. maar ik bedoelde het niet zo heeeeel erg bot hoor :$

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:07

datbenik13 schreef:
het kan toch niet aan mij lichen als die pony gewoon niet kan sprignen ?? hallo hij heeft 6 jaar lang op de wei gestaan en kon niks hij kan nu rijden ongever anderhalfjaar en hij loopt gemakkelijk over balkjes heen e jullie zeggen dat het MIJN SCHULD IS ?? en een instructrice weet ook niet alles hoor.. we izjn toch ook maar mensen

??????? en jij bent 24?? Ik geloof daar geen hout van!
Als jij kan rijden en een beetje verstand zou hebben van een paard africhten, dan zou je moeten weten dat je pas gaat springen als je paard netjes onder controlle is en goed door het lijf heen!
Ga les nemen, want eerlijk gezegd denk ik dat jij er geen sodemieter verstand van hebt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:09

datbenik13 schreef:
ik weet niet of dat mag van mijn moeder. (ben nu bij de vader van mijn broertje)

`EEEEH en in je profiel staat dat je 24 bent???? Dan mag het niet van je mammie en pappie???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:12

Volgende keer even het topic doorlezen Aerdenhout1, dan zie je namelijk dat ze pas 13 is.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:22

nee klopt ik ben 13 haha been 24 maar ik had maar wat ingevult xd :D

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:23

ik bendoel ik ben geen 24

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:42

Heb je de pony wel kans gegeven om de sprong een beetje te verkennen en de balkjes? Haar eens eromheen laten lopen, er naast laten snuffelen.
Een pony die springen niet snapt moet je rustig de tijd geven,
Misschien wil jij het te graag, geduld is heilig! Of je pony vind het gewoon niet zo leuk?

Als je wilt gaan springen met je pony is het heel belangrijk dat je de basis goed kent. Geloof me heel veel springruiters oefenen dagelijks nog de basis want alleen op die manier kun je een sprong maken. Neem anders weer een paar goede lessen? Een pony die 6 jaar niet bereden is die moet alles weer een beetje oppakken en jij vraagt hem al heel snel weer een sprong te maken (ik heb het idee dat je dat vooral zelf heel erg graag wilt en niet denkt aan de pony).

Basis is zo belangrijk echt. Ik vind shets erg leuke pony's ik heb ze zelf ook heel lang verzorgt maar ik zie een meisje van 13 niet echt meer op een shet zitten. Je pony kan een sprong waarschijnlijk niet aan en ik vraag me af hoe jij L1 rijd? Op een shetlander? Eerlijk gezegt geloof ik niks van je verhaal. Shetlanders zijn leuk voor de kar, oefenen voor grondwerk, lekker tutten, spelletjes mee te doen ( :Y) Sorry hoor maar vind die kleine ettertjes echt heilig) of voor ruitertjes van een jaar of 10 maar niet voor iemand van 13 die een shetlander over een sprong durft te dwingen.

Ik dacht eerst dat je over een pony praatte die nogal van je eigen lengte was maar nu verklaard het een hele boel dat die shetlander gewoon niet wil, je bent te zwaar of te lang. Niet banketstaaf maar voor zo'n kleine pony is dat erg belangrijk, je trekt hem heel makkelijk uit balans op deze manier. Straks loopt ie een trauma op, of een blessure nou dat zal je mammie of die eigenaar echt heel top vinden! *\o/*

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:23

Hoezo eigenwijs. :D

Ik wil graag leren autorijden. En nou niet zeggen dat ik dan rijles moet nemen hé want ik heb mijn verkeersdiploma al dus ik kan al heel veel. :j

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:53

Ik denk dat jij eerst gewoon eens moet gaan luisteren naar de mensen hier in plaats van er alleen maar tegenin te gaan. En misschien moet je ook maar eens een typcursus gaan volgen aangezien jij zo onduidelijk schrijft dat ik er af en toe niet eens uit kon halen wat je zei xD. En verder als je er toch alles mee kan doen en niet wilt luisteren blijf je toch gewoon alle andere leuke dingen doen ;). En anders heb je altijd je moeder nog ^^.