Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ponylies schreef:
zoals dit dan kan de trens nooit in het gehemelte prikken,
alleen als je de teugels op de hoogte van je voeten kunt houden (en dat zal ik heel knap vinden)
kun je de trens in het gehemelte laten prikken,
gewoon logisch nadenken is moeilijk he arabesk

Arabesk schreef:ponylies schreef:
zoals dit dan kan de trens nooit in het gehemelte prikken,
alleen als je de teugels op de hoogte van je voeten kunt houden (en dat zal ik heel knap vinden)
kun je de trens in het gehemelte laten prikken,
gewoon logisch nadenken is moeilijk he arabesk
En hoeveel bokkers rijden zo prachtig hun paard van achteren naar voren
Het gros staat te longeren zoals jij in dat plaatje liet zien en heeft z'n paard in de krul met het hoofd lager dan de schoft.
Arabesk schreef:Gipsylover schreef:@Arabesk: Nou dat is wel een tikkeltje overdreven, dat het gros z'n paard in de krul trekt.
Overdrijven is een kunst?
Geef mij vijf foto's van vijf verschillende Haw topics waarbij het zwartwit plaatje benaderd wordt
Arabesk schreef:Gipsylover schreef:@Arabesk: Nou dat is wel een tikkeltje overdreven, dat het gros z'n paard in de krul trekt.
Overdrijven is een kunst?
Geef mij vijf foto's van vijf verschillende Haw topics waarbij het zwartwit plaatje benaderd wordt
Fred_Kroket schreef:Ja.. tuurlijk... Ik ben gewoon blind... Een spierriem is om te zorgen dat een bit stabiel ligt, niet om een snuit dicht te binden en zo ziet het er wel uit. Je hoort er een vinger tussen te kunnen doen zowel onder als boven en dat is onmogelijk tenzij je je vingers wilt afknijpen.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat het dan maar een "sportpaard" is die zijn neusgaten "openspert" en het lijkt alsof... Ik vind het te strak, je zou voor de lol eens dezelfde oefeningen kunnen doen zonder neusriem. Kijken of hij dan zijn mond dichthoudt en als dat niet gebeurd is de ruiterhand te hard.
Je moet de riempjes niet gaan misbruiken, aansnoerneusriem betekend niet dat je die dan maar moet aansnoeren, of een spierriem om te voorkomen dat je paard zijn mond openspert maar dichtknallen...
@TS: ik rijd met een Myler level 2 met sweet iron mondstuk, maar ik ben zeer tevreden, en mijn paard ook. Ze liep voorheen met een enkel gebroken argentaan watertrens en was wat onrustig. Ze loopt hier erg fijn op omdat er geen "notenkraker" effect inzit. Zo heeft ze haar ongebroken Pelham nu ook heel fijn in haar mond. Ze houd blijkbaar helemaal niet van gebroken trensen.
Ik heb mijn bit in Westerbork gekocht bij een westernwinkel en daar kon je het bit 2 weken uitproberen, mocht het geen succes zijn mag je het terugbrengen en krijg je 90% van je aankoopbedrag terug.
Ik ga niet meer in op smoeetjew, aangezien ik na herhaaldelijk uitleggen dezelfde reacties blijft geven --> starheid
SuperPaardje schreef:Citaat:Omdat het op elke foto zo is, niet één momentopname maar alle foto's, ook stapfoto's, draffoto's en galop foto's, er is een moment dat een paard uitademt of zijn neus ontspant en die zie ik op geen één foto terug.
Op de draf- en galop- foto's is het helemaal onduidelijk te zien naar mijn idee? Ik denk echt niet dat je dit vanaf hier kan beoordelen.
Hiervoor zul je toch echt moeten gaan voelen of het strak zit. Sommige paarden blazen zich nou eenmaal sneller op dan andere paarden, waardoor het lijkt of de sperriem strak zit.
TS: Had de dierenarts of tandarts verder ook geen tip hoe je dit dan kunt oplossen, want als deze al zijn geweest, en je paard blijkt nergens last van te hebben.. Dan is het erg lastig om op te lossen
elmiran schreef:Fred_Kroket schreef:Ja.. tuurlijk... Ik ben gewoon blind... Een spierriem is om te zorgen dat een bit stabiel ligt, niet om een snuit dicht te binden en zo ziet het er wel uit. Je hoort er een vinger tussen te kunnen doen zowel onder als boven en dat is onmogelijk tenzij je je vingers wilt afknijpen.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat het dan maar een "sportpaard" is die zijn neusgaten "openspert" en het lijkt alsof... Ik vind het te strak, je zou voor de lol eens dezelfde oefeningen kunnen doen zonder neusriem. Kijken of hij dan zijn mond dichthoudt en als dat niet gebeurd is de ruiterhand te hard.
Je moet de riempjes niet gaan misbruiken, aansnoerneusriem betekend niet dat je die dan maar moet aansnoeren, of een spierriem om te voorkomen dat je paard zijn mond openspert maar dichtknallen...
@TS: ik rijd met een Myler level 2 met sweet iron mondstuk, maar ik ben zeer tevreden, en mijn paard ook. Ze liep voorheen met een enkel gebroken argentaan watertrens en was wat onrustig. Ze loopt hier erg fijn op omdat er geen "notenkraker" effect inzit. Zo heeft ze haar ongebroken Pelham nu ook heel fijn in haar mond. Ze houd blijkbaar helemaal niet van gebroken trensen.
Ik heb mijn bit in Westerbork gekocht bij een westernwinkel en daar kon je het bit 2 weken uitproberen, mocht het geen succes zijn mag je het terugbrengen en krijg je 90% van je aankoopbedrag terug.
Ik ga niet meer in op smoeetjew, aangezien ik na herhaaldelijk uitleggen dezelfde reacties blijft geven --> starheid
Wat kunnen mensen overdrijven. Vind het heel knap dat je vanaf een foto kunt zien dat de sperriem te strak zit. Ik ben het met Smeetjoew eens. Mijn paard gooide een tijdje geleden ook wel eens haar tong over het bit, of ze probeert steeds haar mond open te doen. Nu de sperriem wat strakker zit rommelt ze niet meer zo, en gaat het rijden een stuk beter. Voor haar is het gewoon een trucje om onder het werk uit te komen.
Ik vind het rijden met een pelham erger dan de sperriem een stukje strakker doen. Dus snap niet zo goed waarom je er zo'n probleem van maakt.

Mariska_28 schreef:Bij de westernwinkel in Westerbork kun je een myler lenen om te kijken of het wat is voor je paard:
http://www.mylerbitten.nl/
Al mijn paarden lopen ermee en ik wil niets anders meer..