Dat is belangrijk Donnie13 dat je inderdaad geniet van de mooie momenten. Ik hoop dat het met dit paard allemaal weer goed komt en heel veel sterkte met je andere paard ik weet hoeveel verdriet je er van kunt hebben.Sterkte
Ik had een beetje dezelfde situatie, 1. tandarts, zadelmaker, osteopaat, nieuwe elastieke singel 2. Grondwerken, longeren 3. Áls ik ging rijden, zonder bit, en heel weinig vragen, lekker los teugeltje figuren rijden, de andere keer weer wat meer doen, en soms zonder zadel beetje stappen.
Anoniem
Geplaatst: 07-09-11 07:54
In eerste instantie werken aan de band met je paard zodat ze je gaat vertrouwen dat je voor haar zorgt en dat je haar nooit in gevaar of pijn brengt.
Ik heb een angstig paard, die mij in de loop der jaren zo is gaan vertrouwen dat hij helemaal op mij vertrouwd en alles doet wat hij normaal doodeng zou vinden...maar alleen ik kan dat he, hij vertrouwd mij. Zodra er een DA met een injectie komt, staat hij trillend in de hoek, maar als hij weer erg last van zijn luchtwegen heeft, kan ik hem in zijn borstspier moeiteloos spuiten, staat hij gewoon stil zonder dat ik hem vast hoef te zetten.
Jouw paard is erg gevoelig geworden voor druk en pijn en dat kost heel veel tijd en moeite om hem daar weer doorheen te krijgen, maar het gaat wel lukken....misschien kan je je paard met hackamore gaan rijden?
nadita
Geplaatst: 07-09-11 08:48
Hoe oud is het paard in kwestie? Ik zou alles vanaf de basis weer proberen op te bouwen, om het paard opnieuw vertrouwen te geven. Is zijn gebit in orde?
dior_bokt
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-11 14:59
deeva schreef:
Dat is belangrijk Donnie13 dat je inderdaad geniet van de mooie momenten. Ik hoop dat het met dit paard allemaal weer goed komt en heel veel sterkte met je andere paard ik weet hoeveel verdriet je er van kunt hebben.Sterkte