steiger-foto's van maverick

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:27

Krijgt-ie bij Aileen ook... en niet alleen als-ie steigert Haha!

Ik zou hem niet eens WILLEN, ook niet voor de handel. Hij is ehm... apart. En af en toe bijna leuk Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:34

Maar wat ik dus niet snap he. WAAROM zegt ze het niet zoals jij het zegt. Dan kan ik het met de manier nog wel niet eens zijn, maar ik kan het dan wel meer begrijpen. Waarom zegt ze niet.... Mijn paard kan zich onhandelbaar gedragen en dit is de manier waarop ik hem toch onder controle kan houden. Dan kan ik en waarschijnlijk nog een hele hoop andere bokkers er wat mee. Nu is het zo dat ik een paard zie die bij een opgestoken linkerhand gaat steigeren en daarmee met zijn benen uitslaat. Linkerhand opsteken doe ik honder keer per dag als ik met een paard loop. Snappie het een beetje Verward

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:40

Ja, ik snap je helemaal. Mav kan ook voetje geven op commando, dit vindt hij ook leuk. ZEER fijne bijkomstigheid is dat hij het nu ohz niet (nou ja, bijna niet) meer doet.
Het is een apart paard, en hij is idd van haar dus dat moet ze echt zelf weten. IK zou het geen enkel rijpaard aanleren, maar hij vindt het leuk en het werkt.
Het gaat ook niet alleen met linkerhand hoor... hij moet eerst wat voorwaarts zijn (stukje lopen of drafje) en dan met een hoop handgebaren gaat-ie omhoog.
Verder vind ik het erg leuk om te zien, dat wel. Maar het is zeker niet zo dat als ik voor zijn stal stan en mijn linkerhand omhoog doe, hij als een gek omhoog gaat Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:43

Ik hoor wel eens mensen die alshun paard ongevraagd steeds in galop blijft gaan, zeggen, dan galopperen maar en hem dus laten galopperen tot ie er naar van wordt. Dan had ze het anders moeten formuleren inderdaad. Had men het beter begrepen of misschien sneller Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:46

Alle "kunsjes" hebben hun nadelen.. met spaanse pas kan je ook vaak genoeg een hoef tegen je knie krijgen, stijgeren kan als jij het niet wil waardoor ongelukken gebeuren , compimnet kan vervelend zijn bij de hoefsmid omdatje paard telkens op zijn knieen gaat...

Mensen vinden het leuk hun paard kunsjes te lren , mijn tip als je het nergens voor nodig hebt ( zoals in show's ) moet je t gewoon niet doen... t kan alleen maar nadelig werken...

Maarja ieder is vrij te doen met zijn paard wat ie wil...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:47

Fasel schreef:
Ik hoor wel eens mensen die alshun paard ongevraagd steeds in galop blijft gaan, zeggen, dan galopperen maar en hem dus laten galopperen tot ie er naar van wordt. Dan had ze het anders moeten formuleren inderdaad. Had men het beter begrepen of misschien sneller Haha!

Whahaha, we begrijpen elkaar!!
Het is wel een stoer gezicht, mav vindt het leuk, maar Silly mag er niet naar kijken Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:49

Marca sprong rechtsom steeds verkeerd aan in galop, dus liet ik haar doorgalloperen, Net zolang totdat ze er doodziek van word. Gewonnen heb ik. Nu heb ik EN een goede contragalop en ze springt nooit meer verkeerd aan (tenzij ik uit stilstand aangallopeer, maar dat is pure ongehoorzaamheid, en ik kan daar dan wel weer om lachen) DUs het principe begrijp ik absoluut wel

LouNa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:02

Mjah, ik heb dit zo even bekeken.. jmmr dat ik niet eerder op dit form was!
ik sta bij Missouri en Maverick op stal en ik ben ook die vriendin met die Camera.

ik weet dat ik oude topics beter niet omhoog kan halen maar ik doe het toch even.
Ik ken maverick, en geloof me hij doet het echt alleen op commando en met dat halster en dat touw!
Hij doet het ook alleen als Aileen daar zelf commando voor geeft.
Sowieso is hij altijd al moeilijk geweest heeft altijd al gesteigerd en gebokt, en doordat hij nu op commando moet steigeren, vind hij er geen flikker meer aan.

Maverick wil alleen dingen doen die niet mogen Lachen
klinkt stom maar het is wel zo, en nu moet ie steigeren en nu vind ie het neit meer leuk om onder het zadel te doen!
dus dat werkt..
en voor de rest, weet ik dat AIleen dat echt niet zou doen als ze hem zou willen verkopen. want ze heeft nog 2 andere paarden staan, die wel mogelijk verkocht zuden kunnen worden en dat zijn echt sportpaarden en die leert ze echt geen gekke truckjes aan.

daar komt nog eens bij, dat ik nog nooit iemand heb ontmoet die zo begaan is met paarden als Aileen...
en ik vind dat Aileen zelf wel weet wat ze doet...

oke.. dat was het OK dan!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:45

EN dan mag er nu een slotje op omdat het een oud topic is Schijnheilig