Bodyprotector, vloek of zegen voor je houding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:02

Hmm.
Ik vind het het zelfde, met en zonder. De BP zit lekker stevig, kan er alles mee doen door de blokjes die er in zitten, en als ie te lang is kan ik de onderkant naar boven klappen. (stuitbeen gedeelte)
Als ik zonder rij, zit ik nog steeds recht op in mijn zadel.

Maar ik rij met, voor de veiligheid. Ik heb de Br Spider, en die zit erg goed. Aan te raden, want je houding blijft er nagenoeg het zelfde door.

Anne_GTIJarig

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Bodyprotector, vloek of zegen voor je houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:19

Mijn houding verandert er niet echt veel door al heb ik dan wel de neiging om mijn armen minder mooi langs mijn lichaam te houden omdat dat schuurt. Dat vind ik al geen gezicht maar alá.
Mijn probleem met de BP zit er vooral in dat ik niet meer "normaal" kan vallen. Met BP kom ik als een homp spartelend vlees uit de lucht ploffen terwijl ik zonder als een katje draai en 9 van de 10 keer op mijn voeten kan landen.

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:58

ik zeg vloek

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:18

Ik had nooit eerder met BP gereden totdat mijn buurmeisje tevens vriendin met een BP móést rijden. Dus ik ging ook een x met dat ding rijden. Oké 2 delen van mijn lichaam waren het er al niet mee-eens en toen ik moest bukken vond mij rug het ook niet leuk hahaha
EN ik ging helemaal voorover zitten , ik zeg vloek ;)

_Sjuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:17

Zegen, als je een goede koopt hoort hij helemaal niet te hinderen. En zonder mijn bp was mijn val waarschijnlijk wel anders afgelopen, vorig jaar. Ik draag hem ook onder mijn jasje, sluit juist heel mooi aan daardoor :)

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:58

ik draag hem niet...
maar ik hoef het opzich ook niet..

Menna11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:11

Ik heb er wel 1, moet hem dragen met springen en als ik o anderen paarden rijd dan mijn eigen...
Ik vind het echt een verschrikkelijk ding. hij zit ongemakkelijk en me houding gaat ervan achteruit...

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:12

Ik vind een BP best een goede uitvinding, vooral in het hele spring/cross gebeuren. Zelf vind ik het een verschrikkelijk ding, heb er jaren mee gereden, maar het is echt niks voor mij. Met springen of buitenritten op jonge onervaren paarden draag ik hem nog wel, maar ik heb echt het gevoel dat hij te groot voor mij is. Toen ik hem kocht had ik echt de ballen verstand van die dingen, dus denk dat ze me maar wat aan gesmeerd hebben. Hij klapt steeds op de achterkant van het zadel :+ .

Overigens heb ik als ik val met een BP altijd meer pijn dan dat ik val zonder bp, haha.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:46

Menna11 schreef:
Ik heb er wel 1, moet hem dragen met springen en als ik o anderen paarden rijd dan mijn eigen...
Ik vind het echt een verschrikkelijk ding. hij zit ongemakkelijk en me houding gaat ervan achteruit...

Heb je dan wel een goed passende BP?

Want dat is heel belangrijk.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:49

Ik vind het juist een zegen.
Of m'n houding goed is: beoordeel zelf maar :

Afbeelding

Ik ben (gelukkig!!) nog nooit gevallen! (even afkloppen)
Maar vind het altijd wel fijn tijdens het rijden.
En in de winter lekker warm :o

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:51

Heb je daar een BP onder dan? Lijkt niet zo moet ik zeggen. Ziet er goed uit :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:53

Ja, ik heb er een bodyprotector onder aan.
Maar door m'n iets wat grote vest lijkt dat waarschijnlijk niet zo :o

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:50

Heb het één keer aangehad, en dat was meteen ook weer de laatste keer!
Ik heb ook wel rugproblemen, en door de BP kon ik me niet in een natuurlijke houding zetten waardoor ik het minste last heb van m'n rug. Ook is m'n zit ermee ook vele slechter. Ik vind dat je er een "lompe" houding van krijgt.
Volgens mij hangt het wel af van ruiter tot ruiter hoor :)
Heb wel eens zo'n airbag aangehad dat je zo aan het zadel moet vastmaken, dat zit wel goed, dus voor iemand met zware problemen aan de rug die beter niet hard vallen, is dat wel aan te raden!

maxitopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:29

Ik had eerst van mijn 11de tot begin 13 jaar een bodyprotector.
Ik voelde me wel veel veiliger en was daardoor zelfverzekerder maar zodra ie te klein werd kocht ik geen nieuwe meer.
Toen merkte ik dat ik zonder bodyprotector mijn rug hol trok en te ver naar voren zat.
Doordat ik een best strenge docent had kon ik me zelf wel vrij snel weer corrigeren.

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:03

Ik heb er nog nooit mee gereden, lijkt me ook niet echt lekker zitten.
Snap wel dat mensen er 1tje dragen maar zie mezelf er nog niet mee rijden

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:16

Frodo_ schreef:
Heb je daar een BP onder dan? Lijkt niet zo moet ik zeggen. Ziet er goed uit :)

Als je goed kijkt zie je een lijn van de BP lopen van heup naar elleboog, maar zo horen ze wel te zitten.

Josje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:38

Ik vond dat ding echt niet fijn zitten, toen ik hem nog droeg.
Maar mijn houding verslechterde er niet door!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:08

Je merkt er echt niets van als je er 1 aan hebt. Houding houdt er dus ook niets aan over, net wat je eigen houding is.

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:22

mij lijkt het zonder eigenlijk ook beter. dat je minder afhankelijk bent van iets..

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:22

ik vind het echt een zegen!

lisettertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:00

Voor mijn een zegen. Sinds dit jaar heb ik er een. Zat er al een tijd overna te denken. De door slag kwam na een val waarbij ik op een haar na de bakrand miste.
Kan en wil nu echt niet meer zonder. Heb echt totaal geen last van mijn bodyprotector vergeet soms zelfs dat ik hem aan heb. Vind het alleen wel lastig met kleding zeker nu het winter word. Mijn jas past er namelijk niet over heen omdat er schouder bescherming op zit en als ik te dik gekleed ben past hij nog maar net dicht. Had hem laast uit gelaten omdat ik het zo koud had en dus me jas aan wou houden. Toen merkte ik gelijk dat ik een stuk onzekerde was met rijden en ook dat ik weer meer naar voren ging zitten. Behalven die ene keer doe ik hem echt altijd aan.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 11:47

Ik denk dat ten behoeve van de veiligheid er gezorgd moet worden voor een bodyprotector die echt mooi aansluit (zoals een leren laars ook om je been heen moet zitten als een soort tweede huid), en die daarbij gewoon betaalbaar is. Vooral voor manege jongens en meiden (kinderen) en mensen die net beginnen met paardrijden. Die willen er namelijk 9 van de 10 keer niet honderden euro's aan uitgeven maar het is wel de groep die veel gebruik maakt of in ieder geval zou moeten maken van extra veiligheids maatregelen.

Ik zelf rij al 20 jaar zonder BP en ik ben ook niet van plan er mee te gaan rijden. Met mijn rugproblemen zit er voor mij namelijk niets anders op dan een op maat te laten maken o.i.d. en daar heb ik gewoon geen geld voor.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:02

Nou voor mij was het drie keer, maar NOOIT meer.
Tijd geleden geprobeerd, want ja, het is wel veiliger..
Nou wat je veilig noemt :o Heb er 3x in één uur afgelegen, omdat ik een simpele bok niet kon uitzitten met dat (on)ding aan.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:36

Ik heb ook een tijdje met een BP gereden, maar het zat niet fijn. Later hoorde ik dat ik een scoliose had (dus mijn ruggegraat is niet recht en buigt naar links), dus ik kan me voorstellen dat het daardoor niet fijn zat.
Nu rijd ik zonder en dat bevalt prima, maar wanneer ik op een gegeven moment niet meer bij de manege rijd op een braaf paard in de les, dan ga ik op zoek naar een (scheve) BP :P

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:46

voor mij persoonlijk is het een vloek, door de bodyprotector zit ik heel gespannen. Rij dus liever zonder.
Je wordt echt "gedwongen" om een rechte rug te hebben.. Ondanks ik dat wel heb, voel ik me super onprettig. >;)