Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tammy_ schreef:eerste paar rondjes aan een lekker los teugeltje, paard met hoofd/hals naar voren. We stappen wat voltes, doen wat halthouden en tempowisselingen op zit, na een rondje of 2 pak ik de teugels iets op en laat ik hem lang en laag lopen. Zodra hij loslaat haal ik de druk er af, dan loopt hij vwnw met boogje in de teugel. Weer een paar voltes, volte beetje sluiten en openen, vierkante voltes rijden, en voor het been maken door veel tempowisselingen te rijden. Daarna gaan we in draf verder aan het werk.
Uitstappen doen we ook eerst beide kanten een drafje stofzuigeren, teugels langer en neusje op de grond, daarna op zit terug naar stap en teugels helemaal lang, paard geeft dan ook vaak een diepe zucht, blij dat ie klaar is
) weer een gaatje losser. Dan zadel er af en bloot uitstappen tot ie helemaal op adem en een beetje droog is. Geryon schreef:Een van mijn instructeurs wordt trouwens erg boos als je met instappen de teugels al op maat neemt. Kan de reden niet precies uitleggen, maar ze moeten gewoon zelf hun lichaam kunnen gebruiken zoals ze dat willen, omdat ze net uit stal komen bijvoorbeeld. Even gewoon lekker stappen, actief, lekker kunnen rekken met hun hals enz. wat ze willen.
en kijken hoe zijn pet staat, of ie goed loopt etc.)