Plus dat een paard ook eerst recht moet zijn voordat het correct de lange rugspier kan ontspannen en lang kan maken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Air schreef:matyee95 schreef:hmmm...
Je zit hem te veel in de mond. Je zegt wel zo mooi dat je hem 'rechtricht' maar als hij niet nagevelijk loopt, is hij ook niet recht.
Buitenhand erbij, en je hebt je teugels ongelijk
en je hand te hoog. hierdoor laat je het paard niet op zijn eigen benen lopen dus je 'tilt hem op'..
Je been mag best naar achteren liggen. als je hem maar aan je been hebt.
Probeer hem voorwaarts te houden en spelend te zijn ben je binnenhand (kleine zachte ophoudingen maken) en je buitenhand er goed aanhouden!!
succes!!
Zucht.
Sinds wanneer is een paard in de juiste nageeflijkheid en dus o.a. rechtgericht wanneer je hem in de krul dwingt?
Als je de juiste lichtheid in het hand hoger hebt kan het paard er juist niet op steunen.
Miss_Caroo schreef:Bedankt voor de reacties en de tips
hafjelinger; Hier is een link van de methode. http://www.rechtpaard.nl/
Door deze meneer is mijn instructrice opgeleid.
Dat ga ik eens op mijn gemak bekijken. 
om de buiging te ondersteunen.
poes schreef:plus dat iedere keer als die pony beetje leuk gaat lopen, die hoge binnenhand dan eigenlijk zou moeten zakken, en dat doet ze dus niet, en dan gaat ie op een gegeven moment ook terecht in verzet.
Ik vind die man ook helemaal niet erg kundig overkomen, hij zegt erg weinig, ik zie heel weinig gebeuren bij de pony en het is wel erg veel van hetzelfde.
Als je eigen lesgever dan nog eens een afkooksel is daarvan, dan blijft er mss van het originele adb niet veel meer over (of is het echt niks waard die methode)?