wijken ; discussie over de beenligging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: wijken ; discussie over de beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:12

Ik bedoel alleen dat het resultaat van het expirimenteren met het ene of andere been achter de singel een pure reactie geeft bij een jong paard en daarom waardevol is voor het zien wat logisch is voor een paard.

Er is een verschil voor wijken voor het been en de oefening wijken. Een wending om de voorhand is immers ook wijken voor een been... Daarbij zet je de kont om en is een binnenbeen achter de singel wel logish.

knollentuin

Re: wijken ; discussie over de beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:25

duidelijk lusitana, ik wil het ook niet experimenteren noemen eigenlijk, dat klinkt zo negatief..net of je er een jong paard mee verprutst. het is meer het ervaren hoe een paard [ervaren of onervaren] op hulpen reageerd en daarnaar rijden; doen we dat niet allemaal dagelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:31

Ik leg altijd het been waarvoor het paard moet wijken achter de singel. Omdat het bij wijken (in tegenstelling tot schouderbinnenwaarts) niet de bedoeling is dat hij om je binnenbeen buigt maar gewoon recht blijft (met evt. wat stelling naar binnen) en opzij gaat voor de zijdelingse druk.

miesje_lh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:39

optie 1! De voorhand die voor de achterhand te gaan, dus been op de singel. Buitenbeen iets achter de singel om uitzwaaien te voorkomen, deze geeft geen druk indien dit niet nodig is. Zelfde als op de volte, daar ligt ook het buitenbeen iets achter om te voorkomen dat de AH uitzwaait.