Knappe Noblesse @ work in het zonnetje (Jazz x Variant)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreesterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:44

Vesceron schreef:
Waar... maar niet altijd mogelijk, ik kan best zien wat er niet goed gaat bij iemand, maar om via bokt (lees:typen) over te brengen hoe het volgens mij wel moet.. niet zo makkelijk! Daarnaast is dat het risico van bokt en HAW, maar goed, ben benieuwd of er misschien een filmpje (in de maak) is! :)

Als je niet weet hoe je iets moet overbrengen moet je misschien passen. En het aan iemand anders over laten.

Of schrijf bijv:
Puntjes van kritiek; rechtrichten, betere beenhulpen geven en minder met je handen.

En ik ben het zeker met je eens dat je hier kritiek kan krijgen, want daar vraag je immers om met foto's e.d. maar ik blijf bij me mening dat het soms wel wat minder kan. Het ligt aan de manier van overbrengen. Zeg je het kattig of zeg je het om iemand te helpen.
Maar bij een hoop mensen klinkt het gewoon kattig en stinkt het naar jaloezie.
Hou gewoon een beetje rekening met je woordkeuze, dan is het voor iedereen wat fijner.
En laten we eerlijk wezen, dan is het toch ook leuker om te leren? Of vinden jullie het allemaal leuk om afgesnauwd te worden? Kan hoor overigens..

En dit bedoel ik niet aanvallend, maar meer "opbouwende kritiek" _/-\o_

Vesceron

Re: Knappe Noblesse @ work in het zonnetje (Jazz x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:37

Haha leuk die laatste zin ;)
Het is ook niet leuk om afgesnauwd te worden, maar wat hier gebeurt is een klassiek geval van "actie - reactie". Iemand geeft stevig commentaar, wat imo niet per se afsnauwend was, en daar reageert TS heftig op, logisch, het is op haar gericht, van buitenaf klinkt het allemaal niet zo hard maar als het aan jou gericht is, voelt het hoe dan ook persoonlijk. Hierdoor wordt het een vervelende discussie wat dan weer typisch bokt is, dat bedoelde ik met het risico van bokt en HAW..
Pas op met "... klinkt het gewoon kattig..." dat is het nadeel van typen (net als smsjes) die KUNNEN heel verkeerd geinterpreteerd worden! Klémtoon en klemtóón... sommige zijn niet zo rot bedoeld en sommige zijn nog rotter bedoeld...

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:37

Dinsdag komt een vriendin filmpjes maken van mij en Noblesse, probeer ze er dan zo snel mogelijk op te zetten. ;) Kan nu even niet rijden omdat de bak te droog is om te rijden, vanaf maandagavond staat hij een weekje op me stage dus daarom duurt het zo lang.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:55

Wat een mooi paard!
Kan leuk lopen zeg!
Heb als opmerking wel dat je wat trotser op je paard mag zitten, wat meer rechtop.
Maar jullie komen er wel ;)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:58

Ziet er netjes uit toch? Lijkt mij niet makkelijk om een LT paard weer vanuit de B te starten! Succes!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:29

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten verwijderd. HAW is niet de plek voor dit soort discussies, dus graag vanaf hier weer ontopic.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:35

Hoe leuk en verleidelijk het ook is wanneer je zo'n gaaf paard die al zoveel kent onder je kont hebt... Hou je alsjeblieft voorlopig verre van dit soort 'trucjes'. Het is duidelijk te zien dat jij nog veel te onervaren bent. En dat geeft helemaal niets, iedereen moet ergens beginnen. :) Maar wat ik op deze foto's zie is een paard dat uit elkaar valt, geen mooie opwaartse lijn heeft in zijn lichaam en een amazone die meer in de weg zit dan duidelijkheid geeft.

Het is goed om te zien dat je les krijgt, maar jammer om te zien dat deze persoon toestaat dat je dit soort trucjes uitprobeert. Mijn advies zou zijn; spoortjes af, zweepje weg, trucjes uit je hoofd zetten en even helemaal beginnen bij de basis. Jouw houding (de punten zijn al vaak genoeg genoemd) kan nog een heel stuk verbeterd worden, evenals je teugelgebruik. Wanneer dat correct en ontspannen is en je kunt je paard in een mooie opwaartse lijn rijden? Ga dan van dááruit steeds meer verfijnen en uitproberen. Neem gewoon lekker de tijd die jullie als combinatie nodig hebben om te groeien. Maar groeien gaat van klein naar groot. Ga niet achterstevoren werken, dit zal je paard geen goed doen, en daarmee jou uiteindelijk ook niet. :)

Succes! Je hebt een mooi paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:46

Als ik het goed begrijp ben je B en heb je dit paard zelf alles aangeleerd?
Dan vind ik, dat je voor iemand die de B in moet je maar eens snel moet gaan starten, want dan kun je binnen notime naar de L1.
Ik vind jullie een leuke combi en zoals al eerder geschreven zijn er punten, die verbetert moeten worden, maar menig Z ruiter mocht willen, dat ie zijn paard in de B dressuur al zover had.
Ik vind de manier van schrijven van sommigen (lees: aardig wat mensen) hier niet leuk.
Dit is geen opbouwende kritiek meer.
Ik weet niet of het al gezegd is, maar de tip, die ik je nog wil meegeven, die ik niet al eerder gelezen heb is:
Blijf voor in je zadel zitten. Op sommige foto's zit je erg ver naar achteren.

Verder heb je de tips die ik je wilde geven al wel gehad. Maar laat je vooral niet gek maken. Je bent best al op de goede weg!!!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:47

Ziet er al best leuk uit hoor! Super dat je zon paard hebt om het op te leren!! Je zit er ook netjes op, ik zou wel de teugels een stuk korter nemen, paard maakt zich zo veel te lang waardoor ie op de voorhand valt. En dan natuurllijk wel zorgen dat ie voorwaarts is. Snap best dat je het leuk vindt om oefeningen mee te pakken maar zou het inderdaad nog even achterwege laten. Paard hoeft die niet meer te leren en denk dat je je beter eerst even kan richten op het gevoel met je paard. Op twee teugels rijden, balans en fijnheid. Proberen paard niet te storen. Denk zeker dat het gaat lukken, jullie zijn een mooie combinatie!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:50

xShanice schreef:
@ Danielle98: Officieel ben ik nog B maar mijn merrie heb ik zelf naar het Z1 getraind, helaas niet kunnen starten

Heb je het haar nu zelf geleerd of lees ik dat verkeerd.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:32

Tendance schreef:
xShanice schreef:
@ Danielle98: Officieel ben ik nog B maar mijn merrie heb ik zelf naar het Z1 getraind, helaas niet kunnen starten

Heb je het haar nu zelf geleerd of lees ik dat verkeerd.

In haar beginpost zegt TS: "Noblesse is bij zijn vorige eigenaar tot Lichte Tour getraind en wij trainen M2 niveau met Z1 en Z2 oefeningen er doorheen"
Dus ik denk niet dat TS Noblesse dit zelf allemaal geleerd heeft, maar misschien heeft ze ook nog een ander paard?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:15

Oke dank je, want dat schreef ze niet zo in haar 2e post, want daar schreef ze het stukje, dat ik gequote heb.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:26

Ik kon het niet laten en heb even kort in het profiel van TS gespiekt.
Ze heeft inderdaad een ander paard en dat paard (dus niet dit op de foto's hier) heeft ze tot Z1 getraind.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:30

Oke!!!

Variaton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:41

Daar gaan we weer.. Ik snap niet dat iemand dit topic weer omhoog heb gebracht..
Ik ben pas paar x gaan kijken bij de TS hoe ze reed op dit paard EN haar andere paardje, beide rijd ze sowieso een half uur in de basis en dit niet op advies van bokt maar dat deed ze sowieso wel en tijdens de les niet zei ze, de merrie is idd tot Z1 getraint MAAR met behulp van een goeie instructeur. ;) Tijdens trainingen doet ze met dit paard niet veel meer dan een schouderbinnenwaarts en travers, ze zeg zelf al: 'aan de wissels zit ik niet tijdens trainingen, ik heb daar nu nog helemaal niks aan. Sowieso moet ik het M nog doorkomen en als ik wissels ga springen dan word het helemaal niks met de contra galop.' Ik vind dit zelf een erg goed antwoord, ze lest nu ook niet meer bij degene waar ze zijn trucendoos uit de kast moest halen, niet alleen om dat maar ook omdat er paar dingen waren wat ze niet zo tof vond, bijv. de basis in het begin.
Ik hoop nou dat dit een beetje klaar is en dat jullie rustig op der volgende topic wachten, die zal waarschijnlijk na dit weekend komen wat ze mij dus vertelde. ;)

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:47

Je boft met zo een paard om het goed te leren!
Verder is er al genoeg gezegd over het verschil in niveau, dus daar ga ik niets over zeggen. Wel is de foto waarbij je hebt gezet appuyement, imo gewoon wijken? Je paard loopt nl met contrastelling :) (als hier al wat over is gezegd, mijn excuses, ik kan niet alle pagina's openen ivm 'fantastisch' draadloos internet haha).
Ik ben erg benieuwd naar je volgende topic en eventueel een filmpje, denk dat dat een heel ander en vooral duidelijker beeld geeft. :) Heel veel succes samen, jullie zijn een hele leuke combi!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:52

Variaton schreef:
Daar gaan we weer.. Ik snap niet dat iemand dit topic weer omhoog heb gebracht..
Ik ben pas paar x gaan kijken bij de TS hoe ze reed op dit paard EN haar andere paardje, beide rijd ze sowieso een half uur in de basis en dit niet op advies van bokt maar dat deed ze sowieso wel en tijdens de les niet zei ze, de merrie is idd tot Z1 getraint MAAR met behulp van een goeie instructeur. ;) Tijdens trainingen doet ze met dit paard niet veel meer dan een schouderbinnenwaarts en travers, ze zeg zelf al: 'aan de wissels zit ik niet tijdens trainingen, ik heb daar nu nog helemaal niks aan. Sowieso moet ik het M nog doorkomen en als ik wissels ga springen dan word het helemaal niks met de contra galop.' Ik vind dit zelf een erg goed antwoord, ze lest nu ook niet meer bij degene waar ze zijn trucendoos uit de kast moest halen, niet alleen om dat maar ook omdat er paar dingen waren wat ze niet zo tof vond, bijv. de basis in het begin.
Ik hoop nou dat dit een beetje klaar is en dat jullie rustig op der volgende topic wachten, die zal waarschijnlijk na dit weekend komen wat ze mij dus vertelde. ;)

Volgens mij ben ik helemaal niet negatief hoor!!! Ik had het alleen verkeerd begrepen, dat dit niet het paard is dat ze zelf heeft opgeleid, maar dat het de andere was.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:35

TS

Wat super gaaf dat je zo'n leermeester onder je kont hebt.
Ik raad je wel aan om sámen te groeien. Begin op je eigen niveau en laat je door hem meenemen, steeds een stapje verder.
Hoe beter jij de basis bevestigd krijgt, hoe fijner het hogere niveau straks wordt.
Op dit moment zit je hem eigenlijk 'in de weg'. Begin bij het begin en groei samen, dat is zoveel leuker.